Ratten - Reisverslag uit Cairns, Australië van Bart - WaarBenJij.nu Ratten - Reisverslag uit Cairns, Australië van Bart - WaarBenJij.nu

Ratten

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Bart

26 Augustus 2010 | Australië, Cairns

Nou mensen de keuze is gevallen op Rottnest Island. Er zijn al heel wat Nederlanders voor mij op dit eiland geweest, maar het is een van de eerste Nederlanders die het eiland betrad die het z'n naam gaf. Kapitein Willem de Vlamingh vond dat het eiland vol zat met grote ratten, en noemde het eiland Rattenest. En zo heet het nog steeds, want Rottnest spreek je bijna hetzelfde uit.

Met gembercapsules op zak stapte ik om half acht op de boot naar het eiland. De tocht verliep zonder problemen en er was gratis cappuchino. Bij aankomst greeg ik een mountainbike en een helm mee. "Geen slot", vroeg ik. Maar dat hoefde niet. Als de fiets al gestolen zou worden mocht ik een andere komen halen.

Al met al heb ik zo'n 20 km gefietst en ik kan niet anders zeggen dan dat het een prachtig eiland is. Ik laat daarvoor de foto's spreken.

De ratten waar Willem de Vlamingh het over had worden nu Quakkas genoemd. Het is familie van de kangoeroe en ze bewegen zich ook zo voort. Het zijn wilde beesten met een vriendelijk karakter en totaal niet bang voor mensen. Die liefde hangt voraal aan de hoop iets te eten te krijgen. Ond voedsel maakt ze helaas ziek dus voeren mag absoluut niet. Ik vind het erg guitige beesjes. Toen ik in de kleermakerszit ging zitten om er een te fotograferen, zat die zo op mijn schoot! Dat was nou ook weer niet de bedoeling, maar gelukking was er een Quakka kenner in de buurt die me kon bevrijden.

Ken je dat, dat je een foto hebt gemaakt van een landschap, maar dat hoe mooi die foto ook is het bij lange na niet haalt bij de ervaring er zelf te zijn? Zelfs zo'n foto heb ik op een gegeven moment niet kunnen maken. Maar wat ik heb gezien wil ik toch met jullie delen. Ik stond op een uitzicht punt bij "West End". Daar was ik al een tijd aan het kijken en had al wat foto's gemaakt. Met de camera reeds opgeborgen keek ik nog wat rond tot mijn oog op een enorme golf viel. Ik was onder de indruk en bleef de golf volgen tot deze op het punt stond om om te slaan. Op dat moment springen er twee dolfijnen uit de golf. Overweldigend om te zien. Met de camera in de hand heb ik nog een half uur gewacht op eenzelfde schouwspel, maar dat bleef uit.

De bootreis terug is ook weer prima gegaan, en met mijn hoofd vol Quakkas ben ik in Perth 's avonds op het vliegtuig naar Cairns gestapt. 5 uur 's morgens kon ik gelukkig toch nog ergenst inchecken, en ik heb sindsdien goed geslapen. Mijn eerste prioriteit was jullie mijn vertaal van Rottnest te vertellen. Nu ik daar mee klaar ben zet ik er nog even de foto's bij en ga ik Cairns verkennen.

Bedankt voor al jullie reacties!! Ik vind het kei leuk om te horen wat jullie van mijn verhalen vinden en kijk vaak met mijn telefoon of er nieuwe reacties zijn! Tot de volgende keer!

  • 26 Augustus 2010 - 06:40

    T. Sjanie En O. Henk:

    Goede morgen Bart,
    Omdat het weer eens regent heb ik nu tijd om op je verslag te reageren. Mooi verslag en hele mooie foto's, jammer dat het niet gelukt is met die golf en dolfijnen. Zijn er ook foto's gemaakt van die "rat"die op jou schoot kwam zitten? Dat zal best eng zijn geweest, hoe vriendelijk ze er ook uitzien, je weet het maar nooit. Ik weet niet wanneer je volgend verslag komt, maar volgende week dinsdag gaat ik voor 8 dagen met het Rode Kruis naar Lourdes, dus dan lees ik je verslagen later wel. Ik kijk regelmatig hoe het weer in Lourdes nu is, met 25/30 graden lijkt het mij een mooie bedevaart te worden. Ik ben er nog nooit geweest, maar het lijkt mij een bijzondere ervaring te worden. Wij wensen je nog hele mooie belevenissen en zijn alweer benieuwd naar je volgend verslag en mooie foto's.
    Groetjes van ons beide.
    Ome Henk

  • 26 Augustus 2010 - 07:30

    Toon En Wies:

    Ha die Bart, weer een ervaring rijker om met zo'n "ratje" op je schoot te zitten, jammer dat ik het niet gezien heb, leek me een mooi gezicht en ja kan me er een beetje van voorstellen hoe het is geweest toen de dolfijnen uit het water sprongen, ook jammer dat ik dat niet heb gezien nou good luck in Cairns en tot vlug weer houdoe

  • 26 Augustus 2010 - 09:47

    Miranda :

    Hoi Bart,
    Leuke verhalen schrijf je weer zeg! En wat een prachtige foto's!! Na je reis in Aussie gevolgd te hebben, kreeg ik al helemaal zin om er naar toe te gaan maar het werd toch Amerika maar nu staat ie op no. 1, hopelijk komt het er van want wat je verteld en laat zien, nodigd echt uit!
    Have fun en goede reis!
    Groetjes uit Gilze

  • 26 Augustus 2010 - 10:59

    Kim:

    Hey Bart,wauw wat gaaf weer allemaal.Enneuh,is een toekomst als schrijver niks voor jou?Erg leuk hoe je alles schrijft zo!!
    Nou geniet maar lekker verder,we lezen het weer!!

    groetjes Leon,Kim,Loek en Jip

  • 26 Augustus 2010 - 11:56

    Ilonka Armando Guus:

    hoi bart

    super leuk weer een berichtje van bart!! wij kijken er echt na uit om jou berichten te lezen!! wat een schattige beestje die ratten!! en prachtige foto heb je gemaakt dit vind onze fotograaf ook!! jammer man dat je je fototoestel opgeborgen had anders had je wel een prachtjge foto gehad!! misschien komt dit nog wel een keer terug ergens anders!! dus nu heb je geleert nooit je fototoestel opbergen!! met guus gaat gaat het kei goed en met zijn nekje daar komt het wel goed mee!!
    heel veel plezier verder en tot snel weer!!

    groetjes uit het koude uje! ilonka armando en guus

  • 26 Augustus 2010 - 15:23

    Dini En Ad Stevens:

    hallo bart wij genieten van je reis verslag en lezen het met aan dacht geniet van je reis en veel groetjes

  • 26 Augustus 2010 - 15:49

    P@je:

    Die Quakkas zien er wel echt schattig uit op de foto! Dat van die dolfijn moet ook echt wel een machtige ervaring zijn! Zo te horen en te zien is Rottnest Isle toch wel echt een schitterend stukje aarde!

    Cheers!

  • 27 Augustus 2010 - 08:58

    Harm:

    Ha die Bart,

    Wat maak jij allemaal mee zeg. Ongelooflijk!
    Ondanks dat het me zelf totaal niet trekt (wellicht omdat de situatie iets anders ligt) lees ik met veel plezier jouw ervaringen.
    Het geeft me bijna het gevoel dat ik er zelf bij ben.

    Geniet er van.

  • 27 Augustus 2010 - 10:04

    Maaike:

    Ha die Bertje,

    Kun je niet zo'n beestje meenemen, die zijn echt cool!!! Enne, een strandje voor jezelf is altijd goed, maar wie maakt die foto dan? haha! Of heb je de zelfontspanner gebruikt en heb je hard gerend om daarna cool op een rots te gaan zitten haha!

    Groetjes uit Alphen, Maaike

  • 02 September 2010 - 18:32

    Els:

    Hoi het is voor mij al weer een tijdje geleden had gewoon geen tijd.Maar nu even de tijd genomen het is weer vet en cool allemaal ik geniet ervan jij ook lees ik wel bart de groetjes en hoop dat je de volgende keer wel bij het fam weekend het was weer leuk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bart

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 120758

Voorgaande reizen:

28 Juli 2016 - 18 Juli 2017

Opnieuw op pad

19 Maart 2015 - 05 April 2015

Met de trein door Europa - Part II

12 December 2013 - 20 December 2013

Portugal

17 December 2012 - 12 Januari 2013

Australie 2012-2013

07 Juli 2012 - 08 Juli 2012

There and Back again

24 Maart 2012 - 08 April 2012

Kdeng Kdeng - Europa

22 Oktober 2011 - 29 Oktober 2011

Op zoek naar klavertje drie

23 Juli 2010 - 01 April 2011

Thailand, Australië en Nieuw-Zeeland 2010

03 Augustus 2009 - 05 Augustus 2009

Texel verkennen

17 Mei 2009 - 24 Mei 2009

Weekje Denemarken

22 November 2007 - 21 Juli 2008

Acht maanden Australië

Landen bezocht: