Anxiety - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Bart - WaarBenJij.nu Anxiety - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Bart - WaarBenJij.nu

Anxiety

Door: Ozbart

Blijf op de hoogte en volg Bart

02 Januari 2011 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hoi allemaal,

Anxiety is angst. En die angst zat er goed in bij mij. Iedere keer wanneer ik in slaap viel, stopte mijn ademhaling en schrok ik wakker, om zelf weer te ademen. Ik was ervan overtuigd dat de narcose iets had gedaan met me waardoor ik enkel nog kon ademen als ik dit bewust zelf deed. Doctoren vertelden mij dat dit echt vanzelf over zou gaan. Me er druk over maken zou het alleen maar erger maken. Ik wilde ze graag geloven, maar voor mijn gevoel was er echt iets stuk, en drie nachten zonder een minuut slaap gaat je niet in de koude kleren zitten.

Mijn laatste nacht in het ziekenhuis was die van oud op nieuw. Ik was in een anxiety circle terecht gekomen zei de dokter. Deze moest doorbroken worden. Ik moest positief gaan denken. Zoveel mogelijk. Verder zou ze mij een pilletje voorschrijven tegen anxiety. Ik ben vol voor het advies gegaan. Heb met veel mensen gesproken in het ziekenhuis en ik voelde al wel dat dat mij rustiger maakte. Ook het uitzicht op het pilletje hielp mij. Om 22:00 kreeg ik het pilletje en besloot ik te gaan slapen. Het was maar een half pilletje. De verpleegster vroeg nog of ze me wakker moest maken voor het vuurwerk. Nee hoor, dat hoefte van mij niet. 'k was ook niet echt met de jaarwisseling bezig.

Ik ben als een blok in slaap gevallen. Toen ik na 2,5 uur wakker werd was ik wat gedesorienteerd, maar keek op mijn telefoon. Het was echt al veel later. Zou het dan echt... De verpleegster kwam langs. "Did I sleep?", Sliep ik? Ja hoor zei ze. En ademde ik gewoon. Ja dat ook. Ik ben weer in slaap gevallen en heb bij elkaar meer dan 8 uur geslapen. Dit was echt een heel goed gevoel. Nu wist ik dat er niks "stuk" was en dat het goed zou komen. De verpleegster in de ochtend kwam vragen hoe het met me ging. Toen bleek dat ik geslapen had en me goed voelde vertelde ze me dat ik dat het voorgeschreven pilletje niet meer hoefde te hebben. Niet?, dacht ik. Wat heb ik dan gisterenavond gehad? Dat was een slaappilletje. Een half slaappilletje. Ik had het dus verkeerd begrepen, maar dat gaf nu niks meer. Ik was heel blij met het resultaat.

Ik ben hierna ontslagen uit het ziekenhuis en heb voor de zekerheid enkele slaap pilletjes meegekregen, en antibioticum voor de nazorg van de operatie. Afgelopen nacht heb ik opnieuw goed geslapen. Ik heb geen pilletje genomen. Dat kon altijd nog dacht ik, maar ik had het niet nodig.

De komende week ga ik rustig aan doen. Alles lekker laten genezen. En genieten van het concept 'slaap', want ik was echt bang dat ik dat voor altijd was verloren.


  • 01 Januari 2011 - 23:34

    Miranda:

    Gelukkig heb je lekker geslapen en gaat het weer een stuk beter met je. Alle beste wensen voor het nieuwe jaar en geniet van je reis!

  • 02 Januari 2011 - 08:56

    Armando Ilonka Guus:

    hallo bart

    Heel fijn dat je weer heb kunnen slapen, dat is toch een fijn begin van het nieuwe jaar. Herstel maar van het slaap te kort en van de operatie. En nog veel plezier daar.

    groeten armand ilonka en guus

  • 02 Januari 2011 - 09:34

    Toon En Wies:

    Ha die Bart

    Dat slapen zo fijn kan zijn, (is mijn hobby) maar als je het niet kunt een ramp,
    gelukkig dat het allemaal weer goed met je gaat zodat je weer lekker kunt gaan genieten van je verdere reis, doe het rustig aan en voor straks slaap lekker,

    groetjes ons houdoe

  • 02 Januari 2011 - 09:52

    Lenie En Maria:

    Hoi Bart.
    Zo is slapen iets heel normaals en zo kan het iets worden om angst voor te hebben.
    Gelukkig gaat het nu goed met je. En kun je weer op eigen "kracht" slapen.
    Wij wensen jou het aller allerbeste voor 2011.
    En ga weer snel genieten.
    Groetjes Lenie en Maria

  • 02 Januari 2011 - 09:57

    Henk Lunenburg:

    Beste Bart,
    Wat een goed bericht in het nieuwe jaar. Op de eerste plaats wensen wij jou een heel gezond en gelukkig nieuwjaar. Wij hopen dat je er nu overheen bent en weer gewoon kunt slapen. Rust lekker uit en herstel van de operatie. En geniet van alle dingen die je daarna gaat doen. We blijven je volgen.
    Groetejs tante Sjannie en ome Henk

  • 02 Januari 2011 - 11:44

    Jan En Thea:

    Hoi Bart

    Allereerst de beste wensen voor 2011.
    Fijn dat het beter gaat met je,geniet er nog maar van want voor je het weet ben je misschien weer aan het werk bij van der Landen,daar gaat alles gewoon zijn gangetje en hier in de Peel ook de sneeuw is weer bijna verdwenen en het zonnetje schijnt lekker dus gaan we dadelijk een fris neusje halen.
    Gisteren heb ik (Thea)de nieuwjaarsduik gedaan in de plas van Hemelrijk beetje koud maar wel lekker,volgend jaar gaat je moeder ook de plons wagen denk ik zo want dat lijkt haar wel leuk(is het ook)
    Nou Bart de groetjes en tot ziens

    Jan en Thea van der Heijden

  • 02 Januari 2011 - 12:19

    Bas Jovanka En NIkki:

    Hoi Bart

    Wat fijn dat het weer goed met je gaat en dat je kunt slapen.
    Wij wensen jou een gelukkig en gezond 2011.
    Maak er maar een mooi jaar van.

    groeten van Bas, Jovanka en Nikki

  • 02 Januari 2011 - 12:51

    Koen:

    Hey Bart,

    Allereerst de beste wensen voor 2011 (en ook aan de rest van de lezers natuurlijk).
    Pfff.. dat zijn toch nog een paar spannende moment zo op het einde van 2010, niet kunnen slapen lijkt me een ramp. Gelukkig is alles goed gekomen. Geniet maar van het slapen en de reis.

    Groetjes Koen

  • 02 Januari 2011 - 17:48

    Els:

    Hoi Bart

    Allereerst de aller beste wensen en een goede gezondheid voor 2011. Fijn dat het nu weer goed met je gaat. We hebben vanmiddag samen met je zus en ouders de slipcursus gedaan jammer dat je er niet bij was. Je vader reed een paar rondjes met een pion onder de auto, ome Jan een rondje met alarm en waar was dat toch van, och ja van de handrem. Jullie mam is verschillende keren uit de bocht gevlogen en onze jongens zaten met een natte broek bij je moeder in de auto wat hebben we gelachen en al met al hebben we er toch nog wat geleerd. Daarna lekker gegeten het was een geslaagde middag. We hopen dat je er de volgende keer weer bij bent nog veel plezier op je verdere reis en de groetjes van de rest van de familie

    Fam. Welte

  • 03 Januari 2011 - 07:21

    Paul Passier:

    Bart,

    Beste wensen voor het nieuwe jaar dat je maar lekker veel mag slapen in het nieuwe jaar.

    Groetjes Paul

  • 03 Januari 2011 - 12:29

    Maaike:

    Fijn dat je weer boven jan bent!!! Dan kun je 2011 weer positief starten in NZ!!! Op naar een baan en weer mooie avonturen voor de nboeg!

    Veel geluk in 2011!!!

    Maaike

  • 03 Januari 2011 - 17:12

    Jeanne En Sjef Beurs:

    Het is goed te horen dat we Klaas Vaak niet over hoeven te sturen, we hopen dat je weer snel de oude bent en dan verder kan gaan genieten van je reis. Nog eeen gelukkig nieuw jaar en tot horens.
    groeten Jeanne en Sjef

  • 04 Januari 2011 - 08:19

    Paul:

    Bart,

    Vorig jaar hebben we met een aantal collega’s intensief wie is de mol gekeken en hier een poulle voor opgestart.

    Wie is de mol gaat komende donderdag om 20:30uur op Nederland 1 weer van start.
    En na het succes van vorig jaar lijkt het me leuk om een nieuwe "Wie is de Mol poule" te starten.
    Vorig jaar was Judith onze grote molkenner en heeft naast de eer, de prijs (het inleggeld) gewonnen. Misschien ben jij het dit jaar wel de winnaar!

    De spelregels zijn onveranderd. Wekelijks dien je voor de aflevering (donderdag voor 20:30uur) je voorspelling, via de mail door te geven. Je moet voorspellen, wie jij denkt dat de mol is en wie de afvaller. Bij geen voorspelling blijft het zelfde staan als vorige week, ook al is je afvaller of mol al afgevallen. Voor iedere aflevering tot de finale, krijg je voor het goed voorspellen van de mol 10 punten (achteraf toegekend) en voor iedere goede afvaller 5 punten. Tijdens de finale aflevering krijg je voor de mol 25 punten, winnaar 20 punten en verliezer 15 punten. Het inleggeld is €5,-.

    Ik hoor graag van jullie of je meedoet en ben benieuwd naar de eerste voorspellingen. Als je meedoet stuur dan meteen je eerste voorspellingen mee, op mijn buro staat een pot waar je de 5 euro in kan deponeren.

    Ik wil de 5 euro wel voor je voorschieten

    Groet
    Paul Passier

  • 04 Januari 2011 - 08:55

    Jeanne En Sjef :

    Blij te horen dat het goed gaat,

  • 05 Januari 2011 - 08:35

    Saskia En Jan:

    Hee Bart de allerbeste wensen voor 2011!!!
    Gelukkig dat het weer beter met je gaat en dat je weer durft te gaan slapen.
    Ik begrijp heel goed dat de schrik er goed inzat ,slapen is voor heel veel mensen gewoon een dagelijkse bezigheid en als je ademhaling dan stopt geeft dat veel angst om daar aan toe te geven.
    Nog heel veel plezier en rust maar lekker uit .
    Groetjes Jan ,Saskia , Cynthia en Lisanne

  • 10 Januari 2011 - 07:53

    Marga:

    Lieve Bart,

    Ik wens je beterschap. Zal wel even schrikken zijn geweest.

    Hopelijk knap je snel op. Ik volg je maar heb zelf ook vakantie gehad vandaar dat ik niet op de hoogte was van je ziek zijn.

    Denk dat je een schitterende reis aan het maken bent.

    Doe het rustig aan en ik zal je nu weer volgen en af en toe mailen.

    Marga( Vanderlande Industries )

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bart

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 344
Totaal aantal bezoekers 120578

Voorgaande reizen:

28 Juli 2016 - 18 Juli 2017

Opnieuw op pad

19 Maart 2015 - 05 April 2015

Met de trein door Europa - Part II

12 December 2013 - 20 December 2013

Portugal

17 December 2012 - 12 Januari 2013

Australie 2012-2013

07 Juli 2012 - 08 Juli 2012

There and Back again

24 Maart 2012 - 08 April 2012

Kdeng Kdeng - Europa

22 Oktober 2011 - 29 Oktober 2011

Op zoek naar klavertje drie

23 Juli 2010 - 01 April 2011

Thailand, Australië en Nieuw-Zeeland 2010

03 Augustus 2009 - 05 Augustus 2009

Texel verkennen

17 Mei 2009 - 24 Mei 2009

Weekje Denemarken

22 November 2007 - 21 Juli 2008

Acht maanden Australië

Landen bezocht: