Bananenbuigers - Reisverslag uit Sydney, Australië van Bart - WaarBenJij.nu Bananenbuigers - Reisverslag uit Sydney, Australië van Bart - WaarBenJij.nu

Bananenbuigers

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Bart

21 September 2010 | Australië, Sydney

Bananenbuigers. Zo noemen andere staten in Australië de inwoners van de staat Queensland waarvan Brisbane de hoofdstad is. En zo heet ook het hostel waar ik in Brisbane in terecht kwam; Banana benders. Het is een wat kleiner hostel, en daar hou ik wel van. Je leert dan wat sneller de mensen kennen die er verblijven. Grote hostels zijn vaak onpersoonlijker. Het uitzicht van de veranda was vanaf dit hostel ook geweldig. En zo kwam het dat ik de eerste dag daar op de veranda mijn vorige verhaal aan het typen was met uitzicht op een ondergaande zon, aan tafel bij een groepje Duitse reizigers die pizza's aan het bestellen waren, en waar ik dan ook meteen mijn bestelling kwijt kon.

De Lonely Planet, heeft voor elke stad een wandelroute met wat uitleg over de bezienswaardigheden langs route. Op een tempelroute in Chiang Mai heb ik die nog nooit gelopen. Vanuit Brisbane wilde ik naar Australia Zoo, maar wat Brisbane zelf kon bieden wist ik niet, dus ik bestoot de route te lopen. Dat is me toch wel goed bevallen, dus die hou ik erin voor toekomstige bezoeken aan steden! Op het einde van de route was een Siencenter te vinden. Met al z'n interactieve opstellingen leek het erg op wat ik me herinner van wat er vroeger in het Evoluon tentoongesteld was. Ben er nog wijzer van geworden ook. Ik weet nu hoe een differentieel werkt! Verder stond er een opstelling waardoor ik helemaal niet meer zo groot lijk!

De dag erop was het tijf voor Australia Zoo. Dit is het park van Steve “The Crocodile hunter” Irwin. Al is hij er zelf niet meer bij. Het was een mooi park dat nogal herinnert aan Steve. Krokodillen spelen een grote rol, maar er is ruimte genoeg voor andere dieren. Zoals een park met kangoeroes waar je gewoon tussen loopt, en je mag ze zelfs voeren! Nou vind ik kangoeroes wel tof dus voor mij was dit uitstapje wel geslaagd.

Na Brisbane ben ik naar Byron Bay afgereisd. Dit is een heus surf plaatsje in New South Wales, en dat was voor mij ook de rede om daar naartoe te gaan. Ik heb daar mijn eerste surfles ooit gehad en dat is nog gelukt om twee keer te blijven staan ook! Misschien dat ik het in Nieuw-Zeeland nog eens probeer.

Inmiddels ben ik in Sydney aangekomen waar ik in hetzelfde hostel verblijf waar het twee en een half jaar geleden allemaal begon. Het is wel wat veranderd hier. Zo komen in dit hostel geen Nederlandse groepen meer voor hun eerste week, mag je geen bier meer drinken op het dakterras en is er slechts servies en bestek beschikbaar tegen borg. Al met al ga ik morgen eens kijken naar een ander hostel in Sydney. Tot 1 oktober blijf ik nog in Sydney. Op die dag vlieg ik naar Nieuw-Zeeland!!

  • 21 September 2010 - 10:59

    Ome Henk:

    Hallo Bart,
    Leuk verslag heb je weer gemaakt.Zo te lezen geniet je van elke dag en steeds weer maak je nieuwe dingen mee. Ook leer je nog steeds bij en hoe is het als je merkt dat je kleiner bent dan je dacht. Dat jij van kangoeroes hield wist ik niet, wel leuk dat je ze ook mag voeren.
    Surfen is natuurlijk iets dat je daar beter kunt doen dan hier, hopelijk blijf je er de volgende keer meer en langer opstaan. wij hopen dat je snel een andere slaapplaats vind. Nog veel plezier de laatste dagen in Australië, voor het geval je volgende berichtje uit Nieuw-Zeeland komt.
    Groetjes tante Sjannie en Ome Henk

  • 21 September 2010 - 11:04

    Niels:

    Hey Bart!

    Ik heb in Sydney een tijdje in Eva's Backpacker vertoefd. Zit in KingsCross. Heel mooi hostel, met dakterras, heel mooi sanitair en gratis internet. Alleen wel duur.
    Check maar ff.

    Groet Niels

  • 21 September 2010 - 11:27

    Toon En Wies:

    Ha die Bart,

    Bedankt maar weer voor het mooie verhaal en de prachtige foto's, nog ff Australie en dan veel plezier in Nieuw-Zeeland,
    kijken al weer uit van wat je daar allemaal gaat beleven, groetjes ons houdoe

  • 21 September 2010 - 13:25

    TeamPatje:

    Ha Bart,

    Dat is voor ons weer even geleden... maar zoals je al begrepen had we hebben weer internet!!
    We hebben al je verhalen gelezen en het klinkt en ziet er allemaal geweldig uit!

    Trouwens bedankt voor je leuke brief, was lang geleden dat we die hebben gekregen.
    (op deze manier dan)

    Geniet ervan!!

    TeamPatje


  • 21 September 2010 - 20:00

    Ilonka Armando Guus:

    Hey Bart

    Leuk weer een berichtje van Bart!! kei leuk verhaal! fijn dat je weer leuke dingen mee hebt gemaakt! en wat lief he z'n kangaroe en leuk om ze te voeren!! trouwens leuke foto's weer! jammer dat het hostel waar je de vorige keer bent geweest zo tegen val! ik hoop dat je voor deze korte tijd die je nog in australie ben wel een leuk hostel treft! wij wensen jou alvast een goede vlucht naar Nieuw-Zeeland, en dat je daar ook weer goed aan komt! laat het wel even weten dank je! weer heel veel plezier en tot het volgende verhaal doeiii
    groetjes ilonka armando en guus

  • 21 September 2010 - 21:16

    P@je:

    Gelukkig heb je het hostel nog in de relaxte periode meegemaakt. Jammer dat het u allemaal zo strikt is geworden. Dat is natuurlijk het gevaar als je ergens terug naar toegaat; het kan ook tegenvallen! Hopelijk vind je een plekje waar het allemaal wel relaxt kan (en mag) en kun je zo tenminste nog genieten van de laatste dagen Down under!

    Cheers mate!

  • 22 September 2010 - 07:10

    Els:

    Ha die Bart ben weer helemaal bij met lezen .Super hoor al die avonturen en zo te horen geniet jij ook, en nog geen heimwee naar ons kikker landje.een goede vlucht en de groetjes van fam welte

  • 22 September 2010 - 08:54

    VI-Will:

    He Bart, zo te horen gaat het nog steeds hartstikke goed met jou. Al lerend en genietend trek je door dat zuidelijk halfrond. Hier op de Helpdesk is alles Ok. Aantal calls lopen wel op, maar dat is geen wonder. Mijn elleboog is al 3 dagen dicht en verliest geen vocht meer, dus dat is ook helemaal goed gekomen. Groetjes, Will

  • 22 September 2010 - 14:20

    Toon En Wies:

    hello Bart,

    Thanks for the cart,

    greatings us

  • 22 September 2010 - 15:00

    Maaike:

    Ha die Bertje,
    Ik dacht echt dat Ruben van der Meer minder haar had hahaha! Wat toevallig dat je in australie bent want reizende oom roel is daar ook! Wat mooi om die kanga's daar te zien! Veel groetjes van Maaike!

  • 23 September 2010 - 06:10

    Kim:

    Hey Bart, bedankt voor het kaartje!!

    doeidoei

  • 23 September 2010 - 08:09

    Lenie En Maria:

    Hoi Bart.
    Je hebt het prima naar je zin daar, dat blijkt uit al je reis verslagen.
    Geniet ervan Bart!!!!!
    En, dank je wel voor de kaart die wij mochten ontvangen van jou, echt een verrassing.
    Groetjes en hele fijne tijd daar.
    Lenie en Maria

  • 23 September 2010 - 08:24

    (Oz)Bart:

    Beste Mensen,

    Helaas (en dat overkomt alleen mij zoiets ) kom ik erachter dat ik postzegels over heb!! En dat kan niet, want ik had er precies genoeg! Ik zal met kerst beter opletten!!

    Groetjes,

    Bart

  • 23 September 2010 - 22:40

    Teun En Rieky:

    hoi Bart
    Eindelijk een berichtje vanuit Uden.
    Op de allereerste plaats bedankt voor de kaart en er zat wel een postzegel op.
    Bart je hoef niet zo ver te reizen, om paard te rijden dat kun je bij ons ook(geintje).
    Verder wensen wij jou veel plezier met alles wat je onderneemt.
    vele groetjes
    Teun en Rieky

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bart

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 446
Totaal aantal bezoekers 120669

Voorgaande reizen:

28 Juli 2016 - 18 Juli 2017

Opnieuw op pad

19 Maart 2015 - 05 April 2015

Met de trein door Europa - Part II

12 December 2013 - 20 December 2013

Portugal

17 December 2012 - 12 Januari 2013

Australie 2012-2013

07 Juli 2012 - 08 Juli 2012

There and Back again

24 Maart 2012 - 08 April 2012

Kdeng Kdeng - Europa

22 Oktober 2011 - 29 Oktober 2011

Op zoek naar klavertje drie

23 Juli 2010 - 01 April 2011

Thailand, Australië en Nieuw-Zeeland 2010

03 Augustus 2009 - 05 Augustus 2009

Texel verkennen

17 Mei 2009 - 24 Mei 2009

Weekje Denemarken

22 November 2007 - 21 Juli 2008

Acht maanden Australië

Landen bezocht: