Auto vliegtuig trein boot - Reisverslag uit Phi Phi Don, Thailand van Bart - WaarBenJij.nu Auto vliegtuig trein boot - Reisverslag uit Phi Phi Don, Thailand van Bart - WaarBenJij.nu

Auto vliegtuig trein boot

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Bart

10 Augustus 2010 | Thailand, Phi Phi Don

Na uitgecheckt te hebben in Chiang Mai, hebben we nog een paar tempels bezocht in de oude stad. Ondanks dat we al een paar tempels hadden bezocht in Bangkok, en op Doi Sutep, was dit toch erg leuk. Ik had het gevoel, dat er wat meer leven in deze tempels zat.

Vanuit Chiang Mai zijn we met de nachttrein naar Bangkok gegaan. Ik vond het erg leuk om in deze trein te vertoeven. We hebben aan het tafeltje bij onze stoelen uno gespeeld. Daarna zijn we naar de restauratie gegaan om wat te drinken. Hier zou het erg gezellig gaan worden wist Elke. Vorig jaar November is elke hier ook al met de tein meegeweest en toe was het feest geweest in deze wagon; zelfs met muziek van Hazes! Geen hazes dit keer, maa het was wel erg leuk. Voor we wisten stond het hele treinstel vol met mensen, en er werd gelachen, gedanst en gedronken. Enkele Fransen voegden zich daar bij onze tafel. Ze kenden het spel Uno ook en we hebben het spel samen met hen gespeeld tot we deze wagon verlieten om te gaan slapen. Bij terugkomst bij onze stoelen, waren deze in bedden veranderd! Ik kon helemaal gestrekt gaan liggen. Er was zelfs nog een paar milimeter ruimte extra. Ik heb een beetje kunnen slapen, al ben ik wel vaak wakker geworden. Maar echt erg vond ik het niet. Het was heerlijk om op deze manier te reizen. Elke had niet kunnen slapen. Het geluid van de trein waar ik zo van genoot hield haar wakker. Hoewel ze vond dat ik deze ervaring niet mocht missen (En daar geef ik haar gelijk in) denk ik dat ze zelf wel genoeg getreind heeft in Thailand.

Na aankomst in Dan Muang (Bangkok luchthaven voor binnenlandse vluchten) hebben we gewacht op het vliegtuig. Die kwam zes uur later die dag. Het was een binnenlandse vlucht met een onbekende maatschappij. Alle stoelen stonden dicht ok elkaar. Echt goed voor de Thai! Minder goed voor ons met onze lange benen, maar we hebben de vlucht doorstaan. We waren nu in Phuket, maar daar moesten we nog niet zijn. De hele reis naar het zuiden had als doel Ko Phi Phi. Een bounty eilandje dat bekend is geworden door de film "The Beach". Met een taxi werden we vanaf de luchthaven naar de haven gebracht om ervolgens de boot te nemen naar dit prachtige eiland. Na 1,5 uur varen waren we eindelijk daar. Goh wat een reis. Het deed mij denken aan Rowen Hèze; Autoooo, Vliegtuuuug, 'n trein, 'n boat...

Ko Phi Phi zouden de laatste dagen worden van onze reis en we besloten rustig aan te gaan doen. We boekten 4 nachten in een mooi hotel. In ieder geval zouden duiken en snorkelen op het programma staan. We hebben van het eiland genoten. En Elke heeft het onder water helemaal geweldig gehad. Ze heeft vanalles gezien onder water: Schilpadden, haaien bijna alle figuren uit Finding Nemo... Behalve Nemo... Nemo is niet gevonden. Geen clownfish. Ik ben bang dat Elke nog een keer terug moet ;) Terwijl elke aan het duiken was heb ik gesnorkeld. Dit vond ik al fantastisch genoeg. Ko Phi Phi was geweldig. Ko Phi Phi was warm. Ko Phi Phi was zonnig. Zonnig genoeg om ondanks meerdere lagen zonnebrand mij een beetje, maar vooral Elke flink te verbranden. Ik hoop dat het inmiddels een beetje beter gaat.

Na Ko Phi Phi, zijn we met allerlij vervoersmiddelen weer terug naar Bangkok gegaan. De laatste nacht hebben we in een super luxe hotel gezeten. 's morgens hebben Elke en ik afscheid genomen. Ik vertrok 's morgens om 10:20 via Hong Kong naar Perth Australië. Elke vertrok 16 uur later terug naar Amsterdam waar ze inmiddels goed en wel is aangekomen. Ik zou 8 augustus om 22:45 in Perth aankomen. Dat is mij niet gelukt. In Hong Kong heb ik namelijk mijn vlucht naar Perth gemist...

  • 10 Augustus 2010 - 13:48

    Wies En Toon:

    Hallo Bart, waar zit je nu??? Wel super mooie verhalen en weer een prachtige vakantie om samen op terug te kijken, Nou Bart alleen verder met het avontuur maar dat gaat je zeker lukken ik ben wel benieuwd naar het volgende verhaal dus tot gauw, groetjes ons houdoe

  • 10 Augustus 2010 - 17:14

    Miep:

    he bart,ja ik heb je site eindelijk gevonden. het ziet er weer veelbelovend en avontuurlijk uit. dan is t thuis toch maar behelpen. ook namens de hele fam. heel veel plezier en genieten. weet je nu te vinden. groetjes

  • 10 Augustus 2010 - 18:51

    Ilonka Armando Guus:

    hey die bart en ook elke,

    weer een leuk verhaal! en inderdaad een leuke vakantie met z'n tweeen om op terug te kijken! weer leuke idngen mee gemaakt en gezien! leuke foto's! en hoezo vlucht gemist? waar ben je nu dan? nu wel inmiddels in perth aagekomen dan? dat zullen we allemaal wel in het volgende verhaal lezen! maar ik en de rest zijn volgens mijn wel heel benieuwt! dus geeft ons snel het volgende verhaal! bart heel veel plezier en tot snel!
    groetjes ilonka armando en guus

  • 10 Augustus 2010 - 19:20

    Zussie:

    Sawasdee kah Broer!

    Wat hebben we het goed gehad in Thailand he.. Weer een hele boel mooie herinneringen erbij. Ik ben alweer in het saaie nederland aangekomen en inmiddels hersteld van de jetlag. Heel erg veel plezier in Albany en natuurlijk ook bij de rest van je reis!

    Take care,
    Elke

  • 11 Augustus 2010 - 08:37

    Thea Van Der Heijden:

    Hoi Bart
    Wat lees ik nu het vliegtuig gemist,ja jongen het vliegveld van Hongkong is zo groot dan kun je wel eens de boot of in dit geval het vligtuig missen maar hopelijk zit je nu al lang en breed in Australie.
    Ik vind het heel leuk om je zo een beetje te kunnen volgen,heel veel plezier en tot de volgende mail.
    geniet ervan.
    Groetjes van Jan en Thea


  • 11 Augustus 2010 - 13:01

    Niels:

    Hey Mate!

    In Ozzy inmiddels? Leuke verhalen over Thailand. Ben wel btje jaloers als ik dit allemaal weer lees!
    Geniet ervan!

    Groet Niels

  • 11 Augustus 2010 - 14:15

    Tante Sjannie En Ome:

    Hallo Bart,
    We hebben nadat we thuis zijn gekomen gelijk jou berichtjes gelezen en de foto's bekeken. Dachten wij dat we een onvergetelijk vakntie hebben gehad, maar wat jij en Elke allemaal hebben gezien liegt er ook niet om. We blijven je volgen. Blijf gezond en geniet ervan. Groetjes van ons beide.

  • 12 Augustus 2010 - 20:02

    Stevens Duo:

    Het verhaal lezen we een andere keer, toch gauw effe de groeten vanuit Mahdia, Tunesie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bart

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 120664

Voorgaande reizen:

28 Juli 2016 - 18 Juli 2017

Opnieuw op pad

19 Maart 2015 - 05 April 2015

Met de trein door Europa - Part II

12 December 2013 - 20 December 2013

Portugal

17 December 2012 - 12 Januari 2013

Australie 2012-2013

07 Juli 2012 - 08 Juli 2012

There and Back again

24 Maart 2012 - 08 April 2012

Kdeng Kdeng - Europa

22 Oktober 2011 - 29 Oktober 2011

Op zoek naar klavertje drie

23 Juli 2010 - 01 April 2011

Thailand, Australië en Nieuw-Zeeland 2010

03 Augustus 2009 - 05 Augustus 2009

Texel verkennen

17 Mei 2009 - 24 Mei 2009

Weekje Denemarken

22 November 2007 - 21 Juli 2008

Acht maanden Australië

Landen bezocht: