Centerparcs - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Bart - WaarBenJij.nu Centerparcs - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Bart - WaarBenJij.nu

Centerparcs

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Bart

28 Juli 2010 | Thailand, Kanchanaburi

Langs de straten van toeristische plaatsen kun je op veel plekken je geld besteden. Bijvoorbeeld aan eten en drinken, maar ook aan nep merkkleding of een Thaise massage. Een ding dat je hier ook veel ziet zijn Aquaria met kleine visjes erin. Die visjes zijn dol op dode huidcellen op voeten!

Aan die visjes heb ik mijn geld nog niet uitgegeven. Na Bangkok zijn we met de trein naar Kanchanaburi gegaan. De trein zat vol met Thailanders die op een dagje uit naar watervallen gingen kijken. Een behulpzame thai probeerde Engels te spreken, maar hed er moeite mee. Hij vroeg zich af wat we in Kanchanaburi gingen doen. Hij begreep niet dat het om de tijgers ging die we in de tijgertempel wilde bezoeken. Hij dacht dat we de monnik van die tempel persoonlijk kende. Een andere Thai kon het hem gelukkig uitleggen.

Gelukkig vonden we in Kanchanaburi snel een guesthouse zodat we onze tassen konden achterlaten. Voor in het guesthouse zat een reisbureautje en zo konden we snel naar de tijgertempel. Dit was een mooie belevenis. Ik dacht niet dat ik zo dicht bij deze roofdieren zou durven te komen, maar heb het toch gedaan. Er was dan ook niets om bang voor te zijn. De beesten waren slaperig, en zaten goed vast. Elke durfde het wel meteen en had de tijd van haar leven! Ze heeft er zelfs met een volwassen tijger aan de riem gewandeld. Een unieke actie! Ik heb het daar geen andere tourist zien doen.

Gisteren zijn we vanuit Kanchanaburi naar de seven steps waterfalls geweest. Aan een route door de jungle zijn hier een hoop watervallen. Bij zeven van hen zijn poelen met helder water waar je prima kan zwemmen. Zwemmen midden in jungle, met het geluid van vogels, krekels en vanalles wat er nog meer leeft aldaar. We hebben de tocht naar stap 6 gelopen. Nat van het zweet zijn we toen terug gekeerd naar stap 5 waar we het water in zijn gegaan. Maar er zat nog een leuke verrassing in het water. Die visjes van in de straten, zwemmen hier in het wild. Zodra die door hebben dat je het water in wilt gaan, staan ze, groot en klein, in de rij om aan je voeten te mogen knabbelen. Uiteindelijk bleek dat wanneer je maar genoeg in beweging bleef, ze je niet lastig vielen.

De toer naar de watervallen bracht ons ook naar de Bridge over the river Kweai.

Vandaag gaan we met de bus in een lange zit naar Chiang Mai. Later meer...

• 28 Juli 2010 - 07:13

Toon En Wies:

hallo luitjes,

Ik ben een beetje jaloers op jullie, wat een geweldige ervaring lijkt mij om zo bij en met de tijgers te wandelen, stoer hoor Elke, en kijk uit voor de visjes want ze kunnen hard bijten, was in Kroatie ook hahah vraag maar aan Ome Toon,
    nou nog veel fun en tot gauw, groetjes ons houdoe

• 28 Juli 2010 - 13:49

Ilonka Armando Guus:

hoi bart en elke

kei stoer zeg elke om een tijger uit te laten! ik zou het niet doen ook al zijn ze slaperig! en bart hebben die visjes je voet leeg gegeten? lijkt mijn omzettend kriebelen?!! zet de volgende keer even een paar foto's van die watervallen er op!! zal wel kei mooi zijn geweest! suuces met de lange bus reis en tot het volgende verhaal! veel plezier groetjes en houdoe van ons uit uje!!
    en een dikke kus voor jullie allebei van guus

• 28 Juli 2010 - 14:38

Els:

Het is weer een genot om jully te volgen.En met tijgers te wandelen om jaloers op te zijn ,heb ik ook wel zin in haha.
    groetjes Fam Welte

• 29 Juli 2010 - 06:41

Toon En Wies:

Whooooooooo, super mooie foto's,
    groetjes ons houdoe

• 29 Juli 2010 - 10:58

Maaike:

Zo dat zijn weer ervaringen om nooit te vergeten! Mooi hoe een taalbariere zich ontikkelt tot een mooi moment aldaar, haha. Reizende oom Roel en tante ?..., we wachten tot nieuwe verhalen.
    Groetjes, Maaike

• 29 Juli 2010 - 17:09

Ans V Hurne:

Mooie foto's die waterval prachtig. en Elke met die tijger mooi om te zien maar niet om te doen geweldig.Het is ook mooi om te zien dat broer en zus dit samen doen heel goed van jullie.Groetjes

• 30 Juli 2010 - 10:40

Desirée Faes:

Heej hallo,

Wat leuk om de verhalen weer te lezen Bart, en wat een ervaring doen jullie op, ben best jaloours. Geniet er nog lekker van en hou je haaks.

groetjes Desirée

• 02 Augustus 2010 - 12:49

Jeanne En Sjef Gilze:

volgen jullie op de voet, zijn soms wel bekende dingen, tijger leek me een beetje link