Groeten uit Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Bart - WaarBenJij.nu Groeten uit Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Bart - WaarBenJij.nu

Groeten uit Bangkok

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Bart

25 Juli 2010 | Thailand, Bangkok

Groeten uit Bangkok

Mensen, het is gelukt. Elke en ik zijn goed in Bangkok aangekomen, en hebben vandaag al wat Toeristische hoogtepunten bezocht. Maar voor het zover was moesten we eerst een stukje vliegen. Dat begon op Schiphol. Daar hadden ons pap en ons mam ons heen gebracht. Na afscheid te hebben genomen zijn we door de douane gegaan voor de laatste boodschappen en het vertrek naar de gates. Hier scheidde onze wegen. Elke vloog rechtstreeks met China airlines, en ik ging met Cathay Pacific via Hong Kong. Doordat ik een tussenstop had aldaar, was mijn reis zo'n vier uur langer dan die van Elke.

Ondanks mijn omweg vind ik Cathay een prima maatschapij. Eten is goed, onbeperkt snacks en drinken is gratis (incl. alcoholisch), maar vooral het schermpje waar je on demand films en series kunt bekijken. De vlucht naar Hong Kong duurde 11 uur, dus na het opstijgen maar begonnen met de eerste van zes Simpsons afleveringen die in het systeem staan. Na een goeie 5 minuten werd omgeroepen dat er technische problemen waren met het entertainment systeem. Deze moest daarom herstart worden. Problemen? dacht ik, Nou ja doe maar dan, dan kan ik gauw verder kijken. Maar na een herstart van 15 minuten Werkte het helemaal niet meer. Zeven uur, en vele herstarts later kon ik pas weer kijken hoe de aflevering verder ging... We kregen een bon van 50 dollar voor het ongemak.

Het overstappen in Hong Kong ging snel, en na zo'n 3 uur vliegen kwam ik aan in Bangkok waar Elke op mij stond te wachten. We hebben wat gegeten hen zijn met een taxi naar de stad gegaan en een kamer gevonden in een hostel. We zijn nog niet gaan slapen, maar de stad in ge trokken. Toen veel gelopen, maar de eerste dag viel ons zwaar. Sinds het vertrek vanuit Nederland hadden we beide niet geslapen. Het leek ons beter om meteen het juiste dag en nacht ritme aan te houden. Maar in de stad liepen we nu rond met slaap. We werden ook telkens lastig gevallen door mensen die ons met tuktuk's naar een bijna 50 meter hoge boeddah wilde loodsen. We wilden dat niet, hoe vriendelijk ze het ook vroegen of wat voor een feestdag met gratis toegang er ook mag zijn. Als je hier op in gaat wordt je voor je het weet langs allemaal verkoopplaatsen van 'mooie stenen' gereden. Ze zeiden dat andere bezienswaardigheden gesloten waren, maar we kwamen erachter dat dit niet zo was, en dat die boeddah helemaal niet bestaat!!

Na veel lopen zijn we uiteindelijk om 20:00 naar onze kamer gegaan waar zijn gaan slapen. Dit hebben we tot acht uur 's morgens volgehouden! We hadden het toch nodig denk ik. Vandaag hebben we van te voren bsloten wat we wilden zien. Dit werkt. Zonder moeite kunnen we de corrupte adviezen van ons af slaan omdat we precies weten wat we willen. Zo hebben we al diverse tempels bezocht en gaan we morgen naar Kanchanaburi. Daarvover een andere keer meer...

• 25 Juli 2010 - 09:31

Ilonka Armando Guus:

hoi bart en elke,

fijn te lezen dat jullie goed zijn aangekomen in bangkok!! jammer bart dat de schermpjes in het vliegtuig niet doen! wat had je toen in de tussen tijd dan gedaan? veel geslapen ja lekker he!!
    en al heel wat gezien kei leuk zeg!!
    heel veel plezier samen!! en tot het volgende verhaal!
    houdoe!
    groetjes ilonka armando en guus

• 25 Juli 2010 - 09:53

Toon En Wies:

ha Bart en Elke,
    Nou blij dat jullie toch eerst zijn gaan slapen, dan ben je ook beter bij de les, foto;s zijn geweldig mooi en dit is nog maar het begin, geniet verder met z,n tweetjes en we horen het allemaal nog wel,
    groetjes ons houdoe

• 25 Juli 2010 - 19:30

Maaike En Patje:

Zo, meteen cultuur aan het snuiven! Fijn dat de reis goed is gegaan! Jammer dat de filmpjes het niet deden, maar een bon van 50 euro daarentegen...... Kun je weer lekker opmaken. Volgens ons ben je trouwens gewoon bij de efteling, want het ziet er daar uit zoals bij de indische waterlelies!!!!!! Wat is die rare vloeistof in dat zakje op de foto? Veel groeten uit Alphen,
    Pat en Maai

• 25 Juli 2010 - 23:03

Teampadje:

heb je er wel aan gedacht dat je in een tuktuk lekker kunt zitten i.p.v. slenteren
    p.s. wat heb je nog niet gezien van de simpsons ?

• 26 Juli 2010 - 07:50

Jacqueline:

Whhooouuuwww wat een belevenis al, en dan ben je er nog maar net.
    Ik denk dat jullie een prachtige tijd tegemoet gaan.Geniet ervan.
    Heel veel plezier.
    Veel liefs Fam Martens.

• 26 Juli 2010 - 08:14

Coen:

Hey Bart

Al lekker aan het genieten van je vakantie zie ik. Je hebt het goed getroffen zo te zien aan de foto's. Ik kijk uit naar je volgende verslag en ik wens je nog veel plezier daar.
    De groeten uit Nederland :)

• 26 Juli 2010 - 11:24

Sjannie En Henk:

wat leuk om het eerste verslag te lezen, en mooie foto's hebben jullie al gemaakt. Wij wensen jullie samen heel veel plezier, hopelijk kunnen wij op de boot ook internetten, dan kunnen wij jullie toch volgen, anders pas weer als we thuis zijn.
    Groetjes tante Sjannie en ome Henk

• 27 Juli 2010 - 11:48

Michiel:

Hey Bart,

eindelijk is het avontuur dus echt helemaal begonnen. Maak er maar weer een onvergetelijk mooie reis van! Ik volg eea via de site.

Grtz,

Michiel

• 28 Juli 2010 - 10:14

Jeanne En Sjef:

Ziet er allemaal stik mooi uit, goede vakantie en hou het heel
    groeten uit Gils