Roadtrip zuidereiland - Reisverslag uit Palmerston North, Nieuw Zeeland van Bart - WaarBenJij.nu Roadtrip zuidereiland - Reisverslag uit Palmerston North, Nieuw Zeeland van Bart - WaarBenJij.nu

Roadtrip zuidereiland

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Bart

06 December 2010 | Nieuw Zeeland, Palmerston North

Onwennig zit ik achter een Global Gossip machine. Dat zijn veelvoorkomende betaalpc's Best een goede pc hoor, maar het is niet de mijne. Nee Laptop doet het niet meer, en dat is dan ook meteen de rede dat jullie even hebben moeten wachten op het volgende verslag.

Al in Australie deed de laptop vreemd. In de trein van Sydney naar Katoomba deed ie het ineens niet meer. Na vele pogingen kon ik net niet op een verantwoorde manier oplossen. In Katoomba gaf ik het op. Kapot is ie al dus erger kan het niet. Ik schroefde de harde schijf eruit, hield deze een meter of anderhalf boven de grond en liet 'm vallen. Daanda terug in de laptop geschroefd en getest. Deed het weer; alsof er niets mis was. Dit heb ik vol gehouden tot de afgelopen week. Ik begreep natuurlijk wel dat het vroeg of laat een keertje raak zou zijn, maar na de laatste poging maakte de harde schijf enkel nog vreemde geluiden. In Auckland ga ik kijken of ik 'm met een nieuwe schijf aan de praat krijg.

Mijn reis, want daar gaat mijn blog over, ging verder vanaf Lake Tekapo. Ik besloot naar Wanaka te gaan. Daar was 'Puzzle World' een soord van gigantisch doolhof met een ruimte met optische ilusies. Dat intereseerde me wel dus daar heb ik mij een halve dag vermaakt. Het doolhof was vermoeiend groot, maar ik moest en zou het tot een succesvol einde brengen. Verder had Wanaka een mooie bioscoop. Eentje met een verzameling oude bankstellen in een klein zaaltje. Mooi concept, en ook nog van de film genoten!

Het mooiste van alles vind ik nog wel het door het prachtige landschap rijden zonder dat ik wagenziek word. In de bus heb ik dat wel een beetje, maar nu ik zelf achter het stuur zit helemaal niet! En het is hier prachtig op het zuidereiland. Het wordt hier de zuidelijke alpen genoemd, en het is echt heel mooi! Na Wanaka ben ik naar Twizel gegaan. De accomodatie die ik had uitgezocht had geen slaapzalen meer, maar hun overburen wel. Nou dan ga ik daar maar kijken, dacht ik. En wat blijkt; het kleinste hostel van Nieuw-Zeeland met wel vijf bedden!! Hoe het heet weet ik niet meer, maar de eigenaren, waren erg vriendelijk en ik voelde me erg welkom daar! Vanuit Twizel ben ik voor een wandeling naar Mount Cook gegaan. Dit is de hoogste berg van Nieuw-Zeeland. Daarna ben ik verder afgereisd naar het Zouden voor Milford Sound. Het meer daar is 300 meter diep. Op de foto's is het moeilijk waar te nemen, maar het is echt gigantisch en ook gigantisch mooi.

Na Milford ben ik via de westkant van het zuidereiland weer naar boven gereden om het veer naar her noordereiland te nemen. Ik rij nu zachtjes aan weer naar Auckland, want ik wil echt graag aan de slag. Af en toe voel ik bij het graaien in mijn zak met geld dat de bodem steeds dichterbij komt, en dat is letterlijk minder ;).

  • 06 December 2010 - 06:51

    Daan:

    Hey Bart,

    Leuk om je vrhalen te lezen...en de foto's zijn indrukwekkend zeg !!
    Prachtig
    Succes met het vinden van een job om je zak met geld weer te vullen.
    En wie weet zie ik je weer eens keer op kantoor.

    gr. Daan

  • 06 December 2010 - 08:17

    Wies En Toon:

    Ha die Bart,

    Weer een mooi avontuur en prachtige foto"s, hier is het ook winter, alleen wel met een dikke trui aan, maar gaan vrijdag naar Zuid Spanje dus hopen dat het daar het zelfde weer als bij jou zal zijn,
    hoop dat je vlug een job zult vinden want voorniks gaat alleen de zon maar op, dus blijf zoeken,

    groetjes ons houdoe

  • 06 December 2010 - 09:20

    Ome Henk:

    Hallo Bart,
    Wat een verhaal zeg. Jij maakt toch ook van alles mee. Ik heb weinig verstand van computers en heb nog nooit gehoord dat je hem weer aan de praat krijgt door de harde schijf op de grond te gooien, maar bij jou lukt dat wel. Voor even dan. Hopelijk krijg je hem snel weer aan de praat.
    Maar dat zal ook wel weer een extra uitgaven zijn die je niet gepland hebt. En je verteld dat het geld toch al begint op te raken. Wil het nog steeds niet lukken met werk vinden? Wij hopen dat je snel iets vind zodat je weer wat ruimer in de slappe was zit. Bij je reisverslag zaten ook weer hele mooie foto's, vooral die waterval was prachtig. Dat reizen met je camper bevalt je ook goed lezen we. Je wordt er in iedergeval niet ziek in.
    Vorige week hebben we veel sneeuw gehad en lage temperaturen, nu is het aan het dooien,maar het blijft nog licht vriezen, dus moeten we oppassen.
    Heel veel groetjes van tante Sjannie en ome Henk

  • 06 December 2010 - 13:39

    Miranda:

    Hey Bart,
    Minder dat je laptop het niet meer doet, hopelijk wil een nieuwe harde schijf helpen. Wederom prachtige foto's.
    Veel succes met het zoeken naar een job!
    Groetjes Miranda

  • 06 December 2010 - 19:18

    Armando Ilonka Guus:

    Hallo bart

    Ja jammer van je laptop. Je heb mooie uitzicht foto’s op je site staan. Ik mis alleen wat meer foto’s van 'Puzzle World'
    Ik hou het kort omdat ik op de achtergrond onze jongen hoor huilen, ik weet niet wat met hem aan de hand is. groeten van ons

  • 07 December 2010 - 07:03

    Will:

    wederom mooie foto's. Hoe komen in hemelsnaam die zeeleeuwen boven op de rotsen.

  • 07 December 2010 - 11:23

    Zus:

    Hey broer,

    De foto's zijn weer geweldig!! Wat een prachtig landschap daar. Wel balen dat het laptopje het inmiddels heeft begeven. Tja de oude truc werkt niet altijd.. ;) Ik hoop echt dat je snel wat werk kunt vinden joh! Anders zal het inderdaad wel snel gaan. Jeetje wat is het prachtig daar! Hier is het op het moment koud, wit en spekglad! Het gaat hier allemaal zijn gangetje. Bijna klaar met het eerste blok van de opleiding. Morgen de 2 toetsen dus ben benieuwd. Nou geniet weer van de komende periode broer!
    take care,

    Elke

  • 07 December 2010 - 21:48

    P@je:

    Gauw die laptop terug aan de gang een baantje zoeken en op naar de knaken, want het klinkt nu alsof de euros daar harder gaan dan de kilometers!

    Komt vast goed!

    Cheers mate!

  • 09 December 2010 - 16:58

    Die Nieuwschierige:

    Hey Bartje,
    weer super foto's zeg!!Wauw,maak ook wat filmpjes dan kunnen we ze nog eens terug kijken als terug bent.Geniet er nog van met je stoere campertje!!

    Groetjes 1 van de Nieuwenhuisjes(weet je wel die Nieuwschierige)

  • 20 December 2010 - 10:06

    Dank Je Wel Bart:

    Hoi Bart.
    Vanuit een sneeuwwit Holland, met sneeuwhoogtes die al jaren niet meer zijn voorgekomen willen wij jou ontzettend bedanken voor je lieve kaart met de beste wensen voor het nieuwe jaar.
    We lezen elke keer je reisverslagen en jij hebt het, ook al zit het niet mee met het werk vinden, ontzettend naar je zin daar. Geniet van een warme kerst en wij wensen jou natuurlijk ook een fantastisch 2011.
    Groetjes Lenie en Maria

  • 20 December 2010 - 14:16

    Toon En Wies:

    Thanks for the card men grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

    groetjes ons houdoe

  • 20 December 2010 - 15:12

    Janneke:

    Heeee Bartje,

    Mijn verbinding hield er mee op dus ik kon helaas niet met je msnen. Maar ik was natuurlijk wel meteen benieuwd naar je pics. Wat prachtig zeg. Ik ben jaloers. Ik ga je vanaf nu volgen.
    Mijn reis begint 15 januari. Ik ga weer mijn WBJ.nu bij houden dus we kunnen elkaar zo op de hoogte houden ;-)

    Veel liefs van Jans uit Sneek

  • 22 December 2010 - 06:56

    Kim:

    Hey Bart,
    bedankt voor de kaart!!
    Groetjes Kim

  • 24 December 2010 - 10:01

    Paul Passier:

    Bart,

    Je kaart is aangekomen. Jij daar ook fijne kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar toegewenst van ons. Ik hoop voor je dat het daar beter weer is dan het hier is. Iedere ochtend krabben en dan met een slake gangetje weer naar Veghel. Alles is hier onder gesneeuwd. Goede nieuws is dat mijn kerstvakantie over een half uur begint en de kortste dag hebben we weer gehad.

    Veder heb ik de baan van Will overgenomen en gaat hier alles helemaal prima, ik zit natuurlijk wel in een dikke winter depressie maar daar kom ik wel weer doorheen.

    Groetjes en geniet van je geweldige reis
    Paul

  • 24 December 2010 - 15:06

    Tonnie En Dinie:

    Hoi Bart.
    We hebben nog geen tijd gehad om al jou verhalen te lezen.
    Met de kerst misschien, de eerste indruk is geweldig en wat een foto`s!!
    Wij willen je bedanken voor de mooie kerstkaart die je stuurde.
    Voor jou ook een fijne kerst toegewenst en een heel goed en gezond 2011!
    Hartelijke groeten,
    Familie, Tonnie en Dinie van Asseldonk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bart

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 120666

Voorgaande reizen:

28 Juli 2016 - 18 Juli 2017

Opnieuw op pad

19 Maart 2015 - 05 April 2015

Met de trein door Europa - Part II

12 December 2013 - 20 December 2013

Portugal

17 December 2012 - 12 Januari 2013

Australie 2012-2013

07 Juli 2012 - 08 Juli 2012

There and Back again

24 Maart 2012 - 08 April 2012

Kdeng Kdeng - Europa

22 Oktober 2011 - 29 Oktober 2011

Op zoek naar klavertje drie

23 Juli 2010 - 01 April 2011

Thailand, Australië en Nieuw-Zeeland 2010

03 Augustus 2009 - 05 Augustus 2009

Texel verkennen

17 Mei 2009 - 24 Mei 2009

Weekje Denemarken

22 November 2007 - 21 Juli 2008

Acht maanden Australië

Landen bezocht: