Werk zoeken - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Bart - WaarBenJij.nu Werk zoeken - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Bart - WaarBenJij.nu

Werk zoeken

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Bart

06 November 2010 | Nieuw Zeeland, Auckland

Toen ik na Taupo in Auckland terug was, kreeg ik een bericht van het uitzendbureau. Dat ze nog niets gevonden hadden. Ik besloot wat verder te kijken en vond een helpdesk-baan van twee maanden bij een bedrijf nog geen half uur lopen van het gezellige hostel waar ik verblijf. Ik voldeed aan alle criteria, dus klikte ik vol goede moed op de apply-knop. Dat was vrijdag 's ochtends. Hierna ben ik de stad in gegaan voor een 16 km lange kust tot kust wandeling die door een aantal mooie parken gaat hier. Aan de start van deze wandeling stond ik een banaan te eten toen de telefoon ging. Nog geen twee uur na die apply-knop had ik het bedrijf aan te telefoon. Of ik maandag op gesprek wilde komen.

De wandeling die toe volgde ging zonder problemen, ik had voldoende goede moed te pakken. Het was een mooie tocht, en onderweg kwam ik een fransman tegen die een deel is mee gelopen naar Mount Eden en One Tree Hill. Het voelt toch wel goed om zo dor te zetten. Voldaan kwam ik bij de finish aan waarna ik de bus terug naar het hostel heb genomen.

Maandag mocht ik op gesprek. 's Ochtends gauw naar de kapper, en om 12:30 was het zover. Er waren acht gegadigden voor de twee beschikbare functies. Twee helpdeskmedewerkers van het bedrijf waren ingezet voor een project, dus hadden ze snel twee tijdelijke krachten nodig. Wat volgde was een verhaal over het bedrijf en een schriftelijke toets om onze kennis te testen. Die toets ging me goed af, en het gesprek was positief. Ik had er een goed gevoel over en dacht dat 'm dit ging worden. Woensdag zou ik de uitslag krijgen, maar de volgende dag had ik al vroeg een bericht in mijn mailbox. Excusses... Vervelend... Project geannuleerd... Tijdelijke krachten niet meer nodig... Daar ging mijn droombaan.

Inmiddels heb ik weer op een aantal functies gereageerd, en ik denk nog steeds dat ik een goeie kans maak. Het zou mooi zijn als ik een maand of twee kan werken om vervolgens een camper(busje met een matras, en wat camping accessoires) te kopen om het land te verkennen. Ik blijf gewoon nog even volhouden.

Verder heb ik het erg leuk gehad met de mensen in het hostel. Het is geen straf om hier op een baan te wachten. En die kust tot kust wandeling heb ik inmiddels nog een keer gedaan.

  • 06 November 2010 - 06:43

    Ome Henk:

    Goede morgen Bart,
    Op deze vroege ochtend zit ik mijn mail te bekijken en zie weer een spannend bericht van jou met mooie foto's.
    Wat jammer dat het mooie baantje aan je neus voorbij ging. Maar het lukt je de volgende keer zeker wel, hopen wij.Zo te zien tref je steeds gezellige mensen, waar je leuke tochten mee onderneemt.
    Van uit een nat Uden de groetjes van tante Sjannie en ome Henk

  • 06 November 2010 - 08:24

    Wies En Toon:

    Ha die Bart,

    Wat een pech dat je die baan niet hebt gekregen maar de volhouwer wint dus het zal zeker nog wel lukken, het ziet er allemaal erg gezellig uit dus geniet er nog maar even van voordat je dalijk echt werk krijgt,

    groetjes ons houdoe

  • 06 November 2010 - 14:11

    Kim:

    hey Bart,
    hou vol om een baantje bemachtigen !Gaat je zeker nog lukken.
    Je hebt al een smaller koppie gekregen,wel eten he,haha.
    Tot de volgende keer.
    Groetjes ons

  • 06 November 2010 - 14:13

    Bert En Clazien:

    wat een mooie foto`s.
    Dat is echt genieten.
    veel succes met het vinden van een baan.

    groetjes uit de peel

  • 06 November 2010 - 14:47

    Michiel:

    Hey Bart,

    jammer dat de banenjacht niet zo heel erg vlot loopt maar gelukkig is er daar dus genoeg te zien & beleven. Als je Q-koortsprik van AUS nog werkt kan je mss weer iets met schapen gaan doen ;o).

    Alle foto's van NZ zien er wel super uit!

    Hou ons dus op de hoogte!!!! Mocht je nog mooie verhalen hebben: Patje en ik zitten zaterdag de 13e bij The Banner!!

    Grtz,

    Michiel

  • 06 November 2010 - 20:31

    Ilonka Armando Guus:

    hoi bart

    nu pas je berichtje gelezen erg he! was wel een leuk telefoon gesprek vanmorgen en bij jou was het s'avonds, en nu ik dit bericht aan het typen ben is het bij ons avond en bij jou ochtend, kei leuk! ik ben trouwens gelijkt naar de foto's gaan kijken kei leuk, en wat zien we bart met een smaller koppie! harstikke goed! heel veel succes met de banen jacht, komt goed bart aan je kapsel zal het niet liggen! wij horen het wel! op naar het volgend verhaal.

    groetjes van ons uit uje
    ilonka armando en guus

  • 07 November 2010 - 11:41

    Elke:

    Hey Broer,

    Leuk hoor dat korte koppie. Ziet er weer mooi uit. Die avondfoto's zijn ook erg leuk. Balen dat het nog niet is gelukt om een baan te vinden... Wie weet lukt het deze keer wel. Ik duim in ieder geval voor je!

    Take care,

    Zussie

  • 07 November 2010 - 12:36

    P@je En Maaike:

    Ook al is deze job niet doorgegaan, blijven zoeken. Dat plan met die camper is echt über, dus dat zou ik zeker proberen te realiseren!

    Cheers mate!

  • 09 November 2010 - 12:27

    Maaike:

    Ha die Bertje,
    Het lijkt me inderdaad geen straf om daar nog ff te vertoeven! Wel jammer dat die baan van de baan is, want dat was echt iets voor jou!!! Ik hoop dat je snel kunt sparen voor je campertje, wat ik overigens een erg stoer plan vind! Hier gaat alles prima, het nieuws is in de lucht en iedereen is enthousiast en blij voor ons. Wel ben ik wederom ziek thuis... zucht. Maarja dat hoort erbij (zeggen ze). Veel succes met de jobhunt! Namens ons haha tot volgende keer reizende OOM roel haha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bart

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 335
Totaal aantal bezoekers 120443

Voorgaande reizen:

28 Juli 2016 - 18 Juli 2017

Opnieuw op pad

19 Maart 2015 - 05 April 2015

Met de trein door Europa - Part II

12 December 2013 - 20 December 2013

Portugal

17 December 2012 - 12 Januari 2013

Australie 2012-2013

07 Juli 2012 - 08 Juli 2012

There and Back again

24 Maart 2012 - 08 April 2012

Kdeng Kdeng - Europa

22 Oktober 2011 - 29 Oktober 2011

Op zoek naar klavertje drie

23 Juli 2010 - 01 April 2011

Thailand, Australië en Nieuw-Zeeland 2010

03 Augustus 2009 - 05 Augustus 2009

Texel verkennen

17 Mei 2009 - 24 Mei 2009

Weekje Denemarken

22 November 2007 - 21 Juli 2008

Acht maanden Australië

Landen bezocht: