Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Bart - WaarBenJij.nu Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Bart - WaarBenJij.nu

Nieuw-Zeeland

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Bart

04 Oktober 2010 | Nieuw Zeeland, Auckland

Wederom geen pakkende foto's, maar wel een eerste bericht uit Nieuw-Zeeland.

In het vorige hostel wilde ik twee nachten blijven om vervolgens nog één nacht in Sydney te hebben voor ik naar het vliegveld zou gaan. Maar het hostel in Katoomba beviel me zo goed dat ik graag nog een laatste avond rond het vuur wilde hebben. De trein zou mij in iets meer dan twee uur vanuit Katoomba naar Sydney International Airport kunnen brengen, dus boekte ik een extra nacht. De laatste ochtend in Australië ben ik vroeg opgestaan en naar de luchthaven vertrokken. De vlucht duurde 4 uur en met dank aan het wachten op de luchthaven en het tijdsverschil was het inmiddels avond in Auckland. Het hostel dat ik bedoeld had bleek vol te zijn. Dan maar naar een groot hostel (meer dan 500 bedden!). Dat bleek ook vol te zijn. Uiteindelijk heb ik toch een hostel gevonden. Daar heb ik twee nachten geslapen, en nu heb ik een kleiner hostel gevonden. Het heeft niet het vuur van het vorige hostel, maar ik kan het inmiddels goed vinden met de medebewoners.

Mijn eerste indruk van Nieuw-Zeeland is.. is.. Nou ja als ik zo in de stad ben ziet het er eigenlijk hetzelfde uit als een Australische stad. Eerlijk waar. Da's niet slecht hoor. Ik ben er inmiddels wel aan gewend. Gelukkig weet ik dat Nieuw-Zeeland veel te bieden heeft. Hoe ik dat ga verkennen weet ik nog niet. Met een tour kan dit prima, en je ontmoet veer mensen. Met een eigen auto kun je ook mensen meenemen. En het biedt veel vrijheid. 't is wel een hoop gedoe om te regelen, en er is natuurlijk het links rijden.

Misschien kan ik mijn keuze nog even uitstellen. Behalve dat ik vandaag mijn sofinummer en mijn bankrekening heb geregeld, heb ik ook naar werk gekeken. Ik heb een helpdesk baan gevonden waarbij ik aan al de voorwaarden voldoe. Het is hier in het centrum van Auckland, en het gaat nog om een baan van 4 tot 6 weken ook! Door nu te werken, ben ik in de zomer hier mooi vrij. Dat lijkt mij wel wat.
Dus ik heb zojuist op die baan gereageerd. Even afwachten dus...

(Het plaatsen van dit bericht gaf problemen. Hierdoor zijn er wat meer notificaties verzonden dan bedoelt.)

  • 04 Oktober 2010 - 08:10

    Toon En Wies:

    Ha Bart,
    Wat ben jij een kanjer om ons zo vlug weer op de hoogte te brengen van jou verder avontuur, nou in N.Z. ben je dus nou nog heeeeeeel veeeeel gaan ontdekken daar, hoop dat je aangenomen wordt anders laten ze een goede kracht gaan, (zeg maar dat Tante wies dit zegt) nou veel succes met je nieuwe baan en tot de volgende keer,

    groetjes ons houdoe

  • 04 Oktober 2010 - 11:35

    Ome Henk:

    Hallo Bart,
    Wij zijn blij dat je weer goed bent aangekomen en je eerste behoefte zoals slaapplaats al aardig geregeld hebt. Hopelijk gaat die baan ook lukken. Wij zijn heel benieuwd wat je in N.Z. gaat beleven, we blijven je volgen.
    Groetjes tanta Sjannie en ome Henk

  • 04 Oktober 2010 - 12:20

    Maaike:

    Ha die Bertje,
    Links rijden ..... nou dat is inderdaad lastig! Ze zeggen wel eens eerder behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst, dat is in deze dan maar te hopen! (arme lupo) Ik ben erg benieuwd naar je verhalen uit Nieuw Zeeland, want dit land heeft volgens mij enorm veel te bieden!!! Geniet ervan, maar niet teveel, want we willen je ook weer terug zien in Nederland!!!
    Greetz, Maaike

  • 04 Oktober 2010 - 17:29

    Armando Ilonka Guus:

    hey die bart

    leuk weer iets van je te horen!! wij vonden het donderdag avond ook weer geweldig!! fijn te horen dat je goed bent aangekomrn in Nieuw-Zeeland! en dat je weer een goed hostel gevonden hebt!! ik zou je adviseren om het niet met de auto te doen want de vorige keer links rijden was niet zo goed bevallen toch!!!!!! ik zal duimen voor je dat je die baan krijgt!!
    foto's komen wel niet dan. heel veel plezier daar. ik ben nu al weer benieuwt naar het volgend verhaal!! tot de volgende keer dan.

    groetjes uit uje
    armando ilonka en guus

  • 05 Oktober 2010 - 12:31

    Els:

    Fijn dat je weer veilig in NZ bent aangekomen.En ook al aan het werk kunt.Hier is het nu lekker weer en genieten we ervan.Ben benieuwd hoe het allemaal bevalt.Bart de groetjes van ons allemaal.

  • 05 Oktober 2010 - 12:31

    Els:

    Fijn dat je weer veilig in NZ bent aangekomen.En ook al aan het werk kunt.Hier is het nu lekker weer en genieten we ervan.Ben benieuwd hoe het allemaal bevalt.Bart de groetjes van ons allemaal.

  • 06 Oktober 2010 - 19:43

    Marieke En Ronald:

    hee bartje! bedank voor het kaartje. nog veel plezier op je reis. konden alleen je post adres niet vinden. succes met je baan! hopelijk krijg je hem. tot de volgede keer maar weer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bart

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 121739

Voorgaande reizen:

28 Juli 2016 - 18 Juli 2017

Opnieuw op pad

19 Maart 2015 - 05 April 2015

Met de trein door Europa - Part II

12 December 2013 - 20 December 2013

Portugal

17 December 2012 - 12 Januari 2013

Australie 2012-2013

07 Juli 2012 - 08 Juli 2012

There and Back again

24 Maart 2012 - 08 April 2012

Kdeng Kdeng - Europa

22 Oktober 2011 - 29 Oktober 2011

Op zoek naar klavertje drie

23 Juli 2010 - 01 April 2011

Thailand, Australië en Nieuw-Zeeland 2010

03 Augustus 2009 - 05 Augustus 2009

Texel verkennen

17 Mei 2009 - 24 Mei 2009

Weekje Denemarken

22 November 2007 - 21 Juli 2008

Acht maanden Australië

Landen bezocht: