Dresden aan de Elbe - Reisverslag uit Dresden, Duitsland van Bart - WaarBenJij.nu Dresden aan de Elbe - Reisverslag uit Dresden, Duitsland van Bart - WaarBenJij.nu

Dresden aan de Elbe

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Bart

14 November 2007 | Duitsland, Dresden

Op de terugweg naar Nederland zijn we twee dagen in Dresden blijven steken.

Rond en uur of elf 's avonds kwamen we bij een willekeurig hotel aan. Even door de raam kijkend bleek dit hotel al houw buiten ons budget te vallen. Zeer kunstig ingerichte lobby met picello (of zoiets) stond klaar om ons op te vangen. Toch maar een paar deuren verder geprobeerd, en met succes. We kregen er een mooi ingericht appartement voor een niet al te duur bedrag. Als ik wat foto's heb zal ik het nog wel eens een keer laten zien.

Na een nachtje slapen hebben we sightseeing Dresden gedaan. Volgens de Kampioen ;) zou het hier goed toeven zijn. We hebben maar zo'n rondvaartbus genomen. Uiteindelijk zijn we uitgestapt voor een rondleiding in de volkswagenfabriek. Deze is helemaal doorzichtig en auto's worden hier op een parketvloer door monteurs in witte overals in elkaar gezet. Toch wel appart. Kopers van volkswagens Phaeton kunnen hier de hele bouw van hun auto kopen kijken. Hierna hebben we de rondvaartbus weer genomen om boodschappen te doen bij de Lidl, om vervolgens met diezelfde bus weer aan te komen bij ons appartement om zelf spagettie bolonese te maken. Ik moet toch wel op m'n financiën blijven letten.

De volgende dag nog even inkopen gedaan waarna we weer richting Brabant zijn gereden.

• 21 November 2007 - 08:48

P@je:

Kunnen ze niet beter een betonnen vloeren erin pleuren en die wagens wat goedkoper maken?

• 21 November 2007 - 23:43

Bonky:

Zeg bart je bent nog vergeten te vertellen dat als de boven en onderkant (carosserie en subframe + toebehoren) samenkomen ook muziek klinkt om t "huwlijk" te bezegelen ook "anders"
    en P@tje een phaeton is geen audi trouwens a8 word op beton gebouwd