K'deng k'deng - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Bart - WaarBenJij.nu K'deng k'deng - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Bart - WaarBenJij.nu

K'deng k'deng

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Bart

21 Juni 2008 | Australië, Adelaide

Zo, dat was me de reis wel zeg. Ruim veertig uur in de trein gezeten. Da's inclusief twee nachten slapen! Ik geloof niet dat ik ooit zo lang in een vervoersmiddel heb gezeten. Ik wist van te voren waar ik aan toe was, dus ongeduldig was ik niet. En ik vond het helemaal geweldig. De trein had een loungewagon en een Restaurant. Ach het had nog veel meer, maar dat was niet voor mij omdat ik als backpacker natuurlijk het goedkoopste kaartje had. Maar mijn uitzicht was er niet minder om. Heerlijk om te staren naar oneinding uitgestrekte landschappen. En behalve dat is het ook ideaal om er anderhalf boek doorheen te jagen!

Een paar honderd kilometer in de staat South Australia was het plaatsje Cook. Cook had ooit eens 2000 inwoners met school en ziekenhuis. 12 jaar geleden werd het spoor geprivatiseerd, en was dit onderhoudsstation niet meer nodig. Nu wonen er nog maar 4 mensen. Een soort van spookstad is het geworden. In deze stad mochten we even uitstappen om rond te kijken.

Gisterenmorgen dus in Adelaide aangekomen. Hier da ik de komende dagen rondkijken om vervolgens met "the Ghan" de treinreis voort te zetten naar Alice Springs.




English version:

What a trip that was. More that fourty hours in the train. That is inclusive two nights sleep! I can't think of any form of transportation I've been in for so long! But I knew it would take so long from the start, so I wasn't inpatient. And the trip was great! The train has a lounge wagen and a diner. It had much more, but that was not for me as this backpacker buys the cheapest tickets. But my ticket had the same view. It is great to stare at the neverending planes of the outback. And it is also perfect to read! Which I did!

A few hundred K's past the South Australian border was the town of Cook. It used to house 2000 people, as a train maintenence place. It had a school and a hospital! 12 years ago the gouverment made a private company out of the railway, whuch left the town without work. Only 4 people are left in Cook. We visited this ghosttown to have a look around.

Yesterdaymorning I arrived in Adelaide. In the days ahead I will have a look arround here. After that I will continue my great train journey to Alice Springs with the Ghan.

  • 21 Juni 2008 - 06:53

    Ilonka En Armando:

    hoi bart,

    hoe hou je het vol!!! 40 uur in een trein is wat anders als een reisje in het duiste lijntje en een reisje naar euro disney!! heb je nog wel een beetje kunnen slapen!?? lijk mijn best lastig?? heel veel plezier in adelaide!! en een fijne reis naar Alice Springs!! en natuurlijk tot snel, heel veel groetjes uit uje!!!

  • 21 Juni 2008 - 06:58

    Ilonka En Armando:

    oja, je hebt ook weer prachtige foto's, en de vraag of je geslapen hebt is al geantwoord, ik had de foto's nog niet gezien sorry!!

  • 21 Juni 2008 - 11:57

    Jacqueline.:

    Hoi Bart.
    Wat een avontuur zeg, gelukkig zie je al het mooie om je heen, hoewel gaat dat wel als je ook nog eens anderhalf boek hebt gelezn.
    Mooie foto's zeg,we krijgen zo een mooi beeld, van wat je allemaal meemaakt. Veel plezier met je volgende doel, en geniet ervan.
    Groetjes Fam Martens.

  • 21 Juni 2008 - 13:52

    Wies En Toon:

    ha die Bart,

    Wat een foto's of de tijd heeft stilgestaan, ergggg rustgevend dus goed geslapen denk ik?
    nou nog veel plezier in the Ghan en groetjes ons houdoe

  • 23 Juni 2008 - 18:44

    Wies En Toon:

    ha die Bart,

    Ben in je nieuwe "huisje" zeg maar gerust huis!! wezen kijken en het ziet er super mooi uit, alleen jammer dat het leegstaat!! dus geniet nog maar snel want als je het hier ziet wil je nooit meer in een hostel
    slapen (denk ik) hahaha
    nou heel veel groetjes uit de HEI en tot gauw houdoe

  • 23 Juni 2008 - 20:26

    P@je:

    Hee Bertje goed bezig man! Ik wil alvast laten weten dat het 30-ers feest 30 augustus gaat plaatsvinden. Wat je dus nog van plan bent, houdter maar rekening mee dat we dan bier gaan drinken!

  • 23 Juni 2008 - 20:26

    P@je:

    Hee Bertje goed bezig man! Ik wil alvast laten weten dat het 30-ers feest 30 augustus gaat plaatsvinden. Wat je dus nog van plan bent, houdter maar rekening mee dat we dan bier gaan drinken!

  • 24 Juni 2008 - 16:47

    Maaike:

    Mooie trein!!! Je moet trouwens echt naar de kapper hoor! Of laat er een van de hostel meiden met een tondeuse overheen gaan ofzo... hihi 30 augustus festivalfeestje van Pat en Renaat!!! Groetjes en tot mails,
    Maaike

  • 29 Juni 2008 - 12:30

    Sjannie EnHenk:

    Beste Bart
    De zomer is hier nu ook begonnen met af en toe een buitje, maar dat zul je nog wel weten van toen je nog thuis was. wat jij daar allemaal meemaakt en beleefd SUPER. dat nemen ze je niet meer af.
    We volgen je op de voet en hopen dat we nog veel van je horen.Tante Sjannie en ome Henk

  • 01 Juli 2008 - 05:38

    Ingrid:

    Hey Bartjuh,

    Nog eventjes aan het genieten in het zuiderlijkste zuiden of heet het daar nu het zuidoosten. Anyway je hebt nog een paar weken zoals ik heb begrepen. Dat langere haar staat je GOED. Ik hou je in de gaten ...... see you around.

    Groetjes Ingrid

  • 02 Juli 2008 - 18:02

    Rens:

    Tschja ...alle suppah affengeil, Mensch.
    Grüssdich!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Adelaide

Bart

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 120597

Voorgaande reizen:

28 Juli 2016 - 18 Juli 2017

Opnieuw op pad

19 Maart 2015 - 05 April 2015

Met de trein door Europa - Part II

12 December 2013 - 20 December 2013

Portugal

17 December 2012 - 12 Januari 2013

Australie 2012-2013

07 Juli 2012 - 08 Juli 2012

There and Back again

24 Maart 2012 - 08 April 2012

Kdeng Kdeng - Europa

22 Oktober 2011 - 29 Oktober 2011

Op zoek naar klavertje drie

23 Juli 2010 - 01 April 2011

Thailand, Australië en Nieuw-Zeeland 2010

03 Augustus 2009 - 05 Augustus 2009

Texel verkennen

17 Mei 2009 - 24 Mei 2009

Weekje Denemarken

22 November 2007 - 21 Juli 2008

Acht maanden Australië

Landen bezocht: