Toeren rond Uluru - Reisverslag uit Darwin, Australië van Bart - WaarBenJij.nu Toeren rond Uluru - Reisverslag uit Darwin, Australië van Bart - WaarBenJij.nu

Toeren rond Uluru

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Bart

03 Juli 2008 | Australië, Darwin

Waar was ik gebleven? O ja, ik was in Adelaide. Daar heb ik niet zo veel gedaan, en ben eigenlijk vrij snel met 'The Ghan' naar Alice Springs vertrokken. Ik had daar 4 dagen voordat mijn trein vertrok naar Darwin. Dus ik had mooi de tijd om een dagje rond te kijken en een uitgebreide tour te doen rond Uluru.

Op mijn 'vrije' dag met de fiets erop uit gegaan en daarbij ook een telegraafstation bezocht. Ik vind zoiets erg indrukwekkend. Australie was enkel per post bereikbaar. Als 'Londen' dan per brief graag iets wilde weten van haar colonie, kon ze over het algemeen 6 maanden wachten op antwoord! Met de komst van de telegraaflijn was dit teruggebracht to enkele uren! De telegraaglijn liep van Adelaide door het midden van het land naar Darwin waar het met een oceaankabel verbonden berdt met het vaste land.
Op zo'n station werden berichten vanuit de ene kant ontvangen om weer door te sturen. Helemaal in 'the middle of nowwhere'. Op de weg terug naar het hostel nog een Walibie gespot!

De volgende dag om 5 uur uit bed. Om 6 uur vertrok de 3 daagse tour naar Kings Canyon, The Olga's en Uluru. Het was een leuke club van mensen om mee te touren. Tussen alle bezienswaardigheden in hebben we twee nachten in de woestijn geslapen. In een rondje rond het kampvuur. Overdag was het boven de twintig graden en erg aangenaam, maar 's nachts was het 2 graden! Mijn slaapzak kan volgens de beschrijving 0 graden aan, en volgens mij klopte dat wel, want veel kouder moest het ook niet worden! Ik heb eerder al eens verteld dat ik op een trip zoveel meer sterren zag dan in Nederland. Nou hier waren het er nog veel meer!! Het was een geweldige ervaring die ik moeilijk onder woorden kan brengen. (ik zal toch een stukje proberen)

Stel je voor: Met 3 anderen hout gaan sprokkelen voor het kampvuur. Het geluid van het camp wordt met elke stap meer een meer onderdrukt door de stilte van de woestijn. Met twee led-lampjes proberen we wat om ons heen te zien, en dankzij de rijk met sterren bezaaide hemel zie je siluetten van dorre struiken die we gaan gebruiken.

Super ervaring dus! Uiteindelijk heb ik ook Uluru heb gezien. Ik ging vooral voor de rots, maar na wat verhalen ging ik toch ook het culturele meer waarderen! Na dit avontuur met de trein door gegaan naar Darwin! Daarover later meer.

Backpacken is geweldig. Voor mij is de manier van leven hier net zo speciaal als de overweldige bezienswardigen hier. Een combinatie die ik iedereen kan aanbevelen! Dus als je een keer een maandje hebt; Ga Backpacken in Australie!! Ondanks dat, heb ik sinds mijn vertrek uit Albany met vlagen het gevoel dat het genoeg is geweest, lekker naar huis en vrienden en familie weer zien. Misschien dat ik dus wat eerder dan de 22e augustus naar huis kom...




Enjoy the pictures.
English translation is comming soon

  • 03 Juli 2008 - 08:24

    Armando:

    bart

    mooie foto's (welke)

    groeten uit uden

  • 03 Juli 2008 - 09:56

    Jacqueline:

    Bart

    mooie foto's (welke)

    Groeten uit Volkel.

  • 03 Juli 2008 - 10:32

    Zusje:

    Bart

    mooie foto's (welke)

    Groetjes uit de hei!

  • 03 Juli 2008 - 10:57

    Wies En Toon:

    groetjes van ons, en bedankt voor de geweldige nieuwe foto's
    houdoe

  • 03 Juli 2008 - 12:02

    Kim:

    Bart mooie foto's (welke)

    groetjes Kim

  • 05 Juli 2008 - 08:28

    Ilonka En Armando:

    het is gelukt!!
    wat een prachtige foto's en aan de foto's te zien heb je weer veel mee gemaakt!! was de hond op de foto net zo lief als jullie tel!!!? en bart wat verander je toch met je haar!! ik ben zeer benieuwt naar jou verhaal!!! geniet er nog maar lekker van want voor je het weet is het eind augustus en dan gaat de terug reis weer beginnen!! heel veel groetjes uit het zonnige uje!! ( 23 graden)

  • 06 Juli 2008 - 09:34

    Sjannie En Henk:

    Beste Bart je foto's gezien, prachtige opnames en pas op de tijd gaat nu heel snel. maak er wat moois van Groetjes Tante Sjannie en Ome henk

  • 08 Juli 2008 - 11:53

    Jacqueline.:

    Hey Bart, ik vind het wel vet zo je haar, ik zou het zo laten, staat je goed.
    Mooi huisje heb je zeg, je moeder heeft het geshowd, echt super leuk.
    Veel plezier nog daar.
    Groetjes Fam Martens

  • 08 Juli 2008 - 18:04

    Rens:

    Bart,

    Mijn voorgangster tegensprekend, zou ik niet durven beweren dat je haar vet is.
    Ik weet dat je regelmatig shampoo gebruikt.

    Wat wel vet is, is die die donkergroene broek die je draagt.
    Is die van canvas?
    Super affengeil!


  • 10 Juli 2008 - 08:41

    Miranda:

    Jeetje Bart wat heb je toch weer schitterende foto's gemaakt zeg! Prachtig! Geniet er nog van, tijd vliegt!

  • 10 Juli 2008 - 18:11

    Zusje:

    Hey broer,

    Kei leuk zeg door de woestijnen. Klinkt heel avontuurlijk! En die sterrenhemel zou ik best wel eens willen zien. En wat zie ik nu? Heb je een tikkie heimwee?? Broer toch! Moeder had al een beetje door laten schemeren dat je misschien wat eerder terug zou willen komen! We zullen zien.. Je bent in ieder geval van harte welkom terug in Nederland want we missen je hier. Veel plezier nog en tot ziens!

    Groetjes je zus!

  • 10 Juli 2008 - 18:54

    Ilonka En Armando:

    hey bart,

    jeetje wat een verhaal!! wat beleef je toch veel!! en buiten slapen is voor jou geen probleem!!!(met een krant!!)en nu maar met een slaapzak heel verstandig! ik zou ook wel net als jullie elke ook de sterren hemel willen zie!! maar dan moet je zo ver gaan reizen om dat moois te zien, maar dat is niks voor mijn en al helemaal niet zo lang net als jij!! en net als elke schrijft namens ons bent je ook van harte welkom in nederland!! want wij missen jou ook!!!! bart toch nog heel veel plezier daar en tot snel!! groetjes uit uje

  • 11 Juli 2008 - 15:40

    Teun En Rieky:

    Hoi bart
    Ik hoop dat je brief van het familieweekend heb gekregen, dan kan je zien dat wij ook Wallabi's hebben in nederland.
    Volgens je Moeder kan je dan afkicken.
    groetjes en tot ziens
    Teun en Rieky

  • 13 Juli 2008 - 07:13

    Wies En Toon:

    ha die Bart,
    Net weer terug van vakantie in gran canaria waar het goed toeven was maar bij jou vergeleken was het saai, wij hebben alleen maar aan het strand gelegen ook lekker hoor maar als ik jou foto's bekijk is het toch wel super wat je allemaal meemaakt, en Bart als je het zat bent kom je toch gewoon lekker naar huis want hier is het ook goed hoor, ben ook benieuwd hoe je er uitziet want een foto is toch altijd anders als real live, maar blijf genieten en anders tot zo!!groetjes vanuit de Voorhei houdoe

  • 21 Juli 2008 - 20:22

    Desirée:

    Heej Bart, wat ene verhaal weer en gave foto's, ben toch wel een beetje jalours. Misschien moet ik ook eens een weekje naar Australie gaan (wie weet) ik ga eerst maar eens een paar dagen fietsen langs de Moezel. Groetjes uit Reusel en geniet er nog lekker van liefs Desirée

  • 22 Juli 2008 - 11:06

    Jo Gennez:

    Hey Bart,
    Jouw "Q goes International" komt op 7/8 op Q. Nadien zetten we 't op de website. Nogmaals bedankt!
    Jo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Darwin

Bart

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 120598

Voorgaande reizen:

28 Juli 2016 - 18 Juli 2017

Opnieuw op pad

19 Maart 2015 - 05 April 2015

Met de trein door Europa - Part II

12 December 2013 - 20 December 2013

Portugal

17 December 2012 - 12 Januari 2013

Australie 2012-2013

07 Juli 2012 - 08 Juli 2012

There and Back again

24 Maart 2012 - 08 April 2012

Kdeng Kdeng - Europa

22 Oktober 2011 - 29 Oktober 2011

Op zoek naar klavertje drie

23 Juli 2010 - 01 April 2011

Thailand, Australië en Nieuw-Zeeland 2010

03 Augustus 2009 - 05 Augustus 2009

Texel verkennen

17 Mei 2009 - 24 Mei 2009

Weekje Denemarken

22 November 2007 - 21 Juli 2008

Acht maanden Australië

Landen bezocht: