Meneer de Vos - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Bart - WaarBenJij.nu Meneer de Vos - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Bart - WaarBenJij.nu

Meneer de Vos

Door: Ozbart

Blijf op de hoogte en volg Bart

07 Januari 2013 | Australië, Melbourne

Joop de Vos, corrigeerde hij mij dan. Ik ben dus in Melbourne en had besloten 's middags naar St Kilda twee gaan. Dit is een de 'suburbs' van Melbourne die mooi aan het water ligt. Ik koos voor de tram. En toen ik in St Kilda uitstapte ging ik even tegen de gevel zitten om uit te pluizen waar ik inline skates kon huren. Achteraf een slecht idee want het werdt als maar warmer. Ik geloof dat we die dag we 42 graden hebben geraakt. Ik zat daar dus, terwijl er een oude man voorbij loopt. Hij begint te praten en voor ik het weet zit ik bij een 80 jarige oud Nederlander thuis aan de koffie. Hij vertelde over zijn leven hier en vroeger in Nederland. Maar het mooiste was toch wel dat toen hij in April vorig jaar 80 werd, hij is wezen skydiven en bungeejumping in Queenstown Nieuw-Zeeland. "Ik had dat al twintig jaar in mijn kop" zei hij. Door dit doel te stellen zorgde hij ervoor langer te leven. Daarvan is hij overtuigd. Wel mooi toch? Hij heeft er de lokale krant meegehaald en het op z'n minst een krant in Friesland waar hij vandaan komt.

Gisteren ben ik terug gekomen van een tweedaagse tour langs de "Great ocean road" Ik was hier al wel eens geweest, maar ik wilde hier in Melbourne toch ook even er tussenuit, en dit was het geworden. Erg leuk om weer met een groep mensen op pad te zijn, en ook de dingen die ik in 2007 met z'n vijven zelf heb bekeken in de vorm van een tour te zien. Maar er was nog iets in deze tour waar ik nog niet was geweest. De tweede dag zouden we afsluiten op Phillip island, en wel bij de Penguin parade. Elke dag marcheren hier honderden pinguins vanuit het water het eiland op. Dit was echt heel mooi om mee te maken. Aan het strand viel het nog wat tegen, maar op de ' boardwalks' daarachter kon je ze allemaal voorbij zien lopen. Echt fantastisch om te zien! Het was echter strengt verboden om foto's te maken. De penguins komen het strand op wanneer het donker wordt. Een cameraflits maakt die beestjes blind voor het leven. En omdat niet iedereen de flist uit kan zetten willen ze daar geen risico nemen. Geen foto's dus helaas.

Verder heb ik nog een beetje gegeocached en ben ik naar Melbourne Imax geweest. Dit is het op twee na grootste bioscoopscherm in de wereld. Daar heb ik " the Hobbit' in 3d mogen aanschouwen. Dat vond ik ook erg leuk. Vooral ook omdat ik de set van Hobbiton zo'n twee jaar geleden heb bezocht.

Tot zover. Eens kijken of er nog iets speciaals gebeurt in de komende paar dagen. 7e 8e 9e... de 10e vlieg ik naar Perth, en de 11e terug naar Nederland. Ik hoorde dat het weer daar mild is. Wel fijn want dan is de schok niet zo groot ;)

  • 06 Januari 2013 - 22:51

    Armando Ilonka Guus:

    Hallo Bart.
    Leuk bericht zeker dat stukje dat je een gesprek gehad heb met die ouder man.
    Nog veel plezier daar en tot later

    Groeten uit uden

  • 07 Januari 2013 - 06:41

    Sjannie En Henk:

    Hallo Bart,
    Wat een mooi verslag had je weer. Bijzonder dat je daar aan de andere kant van de aardbol een echte oude Fries tegen komt die ook nog stunts uithaalt op zijn oude dag. En dan die nachtwandeling die je niet mocht fotograferen, wat jammer. Wat zal er nog gebeuren deze laatste dagen?????? We zijn heel benieuwd. Aan het einde van de week gaat de temperatuur hier weer omlaag.
    Groetjes tante Sjannie en ome Henk

  • 07 Januari 2013 - 09:47

    Michiel:

    Bart,

    dat klinkt wederom weer als een fantastische reis Down-under! Van 42 graden naar 7 graden en motregen lijkt me nog steeds een overgang van serieuze proporties...

    Tot snel!

    Grtz,

    Michiel

  • 07 Januari 2013 - 13:04

    Maaike:

    Ha die Bertje,

    Wat een mooie foto's weer zeg!!! Zijn de vogels emoe's? of niet? Zien er niet echt heel vriendelijk uit en wel erg dichtbij..... Gaaf dat je daar zomaar weer aan de buurt raakt en je dag ineens onverwacht verandert, gaaf! Tot snel en maak er daar nog mooie dagen van he!!!

    Groetjes, Maaike

  • 08 Januari 2013 - 09:34

    Wies En Toon:

    Hoi Bart, de laatste dagen voor jou alweer daar in Australie, snuif alles nog maar eens lekker op en wij wensen je alvast een goeie terugreis, we zien jou in de Hei,

    Groetjes ons, houdoe

  • 08 Januari 2013 - 21:09

    P@je:

    Het lijkt wel of dit bezoek aan Australië nog heftiger en intenser is aan belevenissen...
    Mooi man!

    Cheers mate!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Australie 2012-2013

4 weken Australie

Recente Reisverslagen:

07 Januari 2013

Meneer de Vos

02 Januari 2013

Foto's

01 Januari 2013

In het midden van nergens

20 December 2012

Terug in Albany
Bart

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 1142
Totaal aantal bezoekers 120747

Voorgaande reizen:

28 Juli 2016 - 18 Juli 2017

Opnieuw op pad

19 Maart 2015 - 05 April 2015

Met de trein door Europa - Part II

12 December 2013 - 20 December 2013

Portugal

17 December 2012 - 12 Januari 2013

Australie 2012-2013

07 Juli 2012 - 08 Juli 2012

There and Back again

24 Maart 2012 - 08 April 2012

Kdeng Kdeng - Europa

22 Oktober 2011 - 29 Oktober 2011

Op zoek naar klavertje drie

23 Juli 2010 - 01 April 2011

Thailand, Australië en Nieuw-Zeeland 2010

03 Augustus 2009 - 05 Augustus 2009

Texel verkennen

17 Mei 2009 - 24 Mei 2009

Weekje Denemarken

22 November 2007 - 21 Juli 2008

Acht maanden Australië

Landen bezocht: