In het midden van nergens - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Bart - WaarBenJij.nu In het midden van nergens - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Bart - WaarBenJij.nu

In het midden van nergens

Door: Ozbart

Blijf op de hoogte en volg Bart

01 Januari 2013 | Australië, Adelaide

Om te beginnen; Geukking Nieuwjaar allemaal!
Ik hoop dat jullie allemaal een mooie avond hebben gehad. Ik in ieder geval wel. Het vuurwerk hier in Adelaide was prachtig! Samen met de groep mensen van de tour hebben we wat gedronken in de stad en daarna zijn we naar het park gegaan om de vuurwerkshow te bekijken. Dat was een serieuze hoeveelheid vuurwerk!

Je denkt misschien: Tour? Heb ik iets gemist. Ja! Maar geen reisverslag of zo. Dit is de eerste keer in tien dagen dat ik weer even alleen achter de computer kan zitten. Ik zal in Albany beginnen. Na twee goeie dagen daar ben ik naar Perth gegaan. Met de vrije dag die ik had ben ik terug gegaan naar Rottness Island. De dag erop begon iets nieuws voor mij. In 9 dagen met een groep mensen door de Nullebor woestijn om uiteindelijk in Adelaide aan te komen. Gisteren om half zes ben ik in Adelaide bij het hostel aangekomen en toen hadden we nog maar twee uur voor we opweg gingen naar het centrum om oudjaar te gaan vieren. En daarvan ben ik nu net een uur wakker.

De tour was geweldig. Elke nacht in de buitenlucht slapen. Geen tent, enkel een swag (http://en.wikipedia.org/wiki/Swag_%28bedroll%29). Er was heel af en toe een beetje bereik, maar op enkel 1 plek in de tour konden we de telefoon opladen. Geloof me; dan is fotograferen, zaklamp, muziekspeler (voor in de bug) een zware taak voor een smartphone batterij. Maar dat gaf niet. Ik heb er het maximum uit kunnen halen en eigenlijk wel alles kunnen fotograferen. Sommige foto's verwacht ik nog, die wissel ik vandaag uit.
We hebben echt zoveel beesten in het wild gezien! Op weg naar een verlaten stadje volden dingo's onze bus. Midden in de nacht (terwijl wij dus buiten lagen) konden we het gejank horen). Wilde kamelen, Emu's Koala's. Uiteraard de kangoeroe zijn we heel vaak tegen gekomen. Ik vergeet zeker nog een aantal maar het was ook zoveel allemaal samen. Natuurlijk hebben we ook lange stukken in de auto gezeten. Lekker naar buiten staren terwijl het land aan ons voorbij trok.
Het was niet alleen woestijn. Omdat we de route onderaan Australie volgden hebben we ook veel strand gezien. Plekken met het mooiste witte zand, met kristal helder wateren en fantastische uitzichten die geen foto oprecht kan laten zien. Verder hebben we gesurfd, gesandboard (met een plank van de duinen af), een bakery, een zoo en een cultureel centrum bezocht. Ik stop met opsommen. Compleet kan ik the niet zijn. Het was gewoon erg leuk, en de 'little talks' zullen nooit meer hetzelfde zijn!

Nu ga ik foto's proberen te plaatsen. Ik hoop dat het lukt. Hou de site wel in de gaten, want ik krijg nog meer foto's die zet ik er later bij!

Zo, nu nog tien dagen en dan vlieg ik weer terug. Eens kijken wat ik daar mee ga doen.

  • 01 Januari 2013 - 07:48

    Ilonka Armando En Guus:

    hey bart
    natuurlijk wensen wij jouw ook de allerbeste wensen voor 2013!!!!
    onze guus heeft het gisteren nog lang over jouw gehad! "komt bart nouw" leuk te horen en nu ook te lezen dat de tour zo goed is gegaan. ik moet zeggen nu ik het lees doe ik het je niet na zo slapen tussen al die dieren!!! en ook knap dat je zolang zonder je telefoon en computer kan maarja met zoon tour denk je daar volgens mijn niet meer aan! oja gisteren op het nieuws was te zien hoe ze in Australie vuurwerk af steken dus toch gezien!! heel veel plezier nog en we zullen je site in de gaten houden voor je geweldige foto's!
    groetjes ilonka armando en guus xx

  • 01 Januari 2013 - 11:33

    Wies En Toon:

    Ha die Bart, allereerst alle goeds voor 2013, man wat heb jij in korte tijd al veel gezien, prachtig om dit weer allemaal te lezen en te zien, geniet nog naar ff want voor je het weet zit je bij ons al weer aan de keukentafel,,
    Blijf je volgen, take care, groetjes ons houdoe

  • 01 Januari 2013 - 20:06

    Elke:

    Hey broer,

    Jij ook een heel gelukkig en gezond 2013! Fijn om te horen dat je het naar je zin hebt daar. Ik vind het wel stoer hoor, 9 dagen onder de sterren, tussen de wilde dieren slapen!
    Heel veel plezier nog!

    Take care!

    Elke

  • 01 Januari 2013 - 20:18

    Maaike Stevens:

    Ha die Bertje, voor jou ook de allerbeste wensen!!! Wat een avonturen weer van reizende oom roel! Ben erg benieuwd naar dat duinsurfen, wat lijkt me dat gaaf zeg!!! Nog lekker genieten daar en tot snel!!!

  • 01 Januari 2013 - 21:58

    Jan En Thea:

    Hoi Bart

    Voor jou ook de beste wensen voor 2013.
    Leuk om je verhalen te lezen van wat je doet down under.
    Geniet er nog van het is zo weer voorbij,voor je het weet zit je weer in de peel.

    Groetjes
    Jan en Thea

  • 02 Januari 2013 - 09:58

    Sjannie En Henk:

    Hallo die Bart,
    Op de eerste plaats wil ik je ook namens tante Sjannie heel veel gezondheid en geluk toewensen voor 2013. Gisteren hadden we een gezellig samenzijn bij tante Petra en ome Jerry. Maar jij hebt het heel ver bij ons vandaan geviert op een hele bijzondere manier. Wat een bijzondere trip heb jij daar gemaakt.
    Slapen in de openlucht tussen verschillende dieren, wat een belevenis. Ook alle andere dingen die je schreef en op foto's liet zien, heel mooi. Nog tien dagen en dan is het weer voorbij, dus geniet er nog van. We blijven je volgen.
    Groetjes tante Sjannie en ome Henk

  • 02 Januari 2013 - 18:03

    Ans:

    Hey Bart

    Jij ook de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar.
    Mooi om alles te zien waar je mee bezig bent.
    Geniet van de laatste dagen.

    Ans

  • 02 Januari 2013 - 20:00

    P@je:

    Hee Bertje, jij ook het allerbeste daar aan de andere kant van de wereld, we horen het snel hoe het allemaal geweest is!

    Geniet van de dagen die daar nog voor je hebt!

    Cheers mate!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Adelaide

Australie 2012-2013

4 weken Australie

Recente Reisverslagen:

07 Januari 2013

Meneer de Vos

02 Januari 2013

Foto's

01 Januari 2013

In het midden van nergens

20 December 2012

Terug in Albany
Bart

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 406
Totaal aantal bezoekers 120763

Voorgaande reizen:

28 Juli 2016 - 18 Juli 2017

Opnieuw op pad

19 Maart 2015 - 05 April 2015

Met de trein door Europa - Part II

12 December 2013 - 20 December 2013

Portugal

17 December 2012 - 12 Januari 2013

Australie 2012-2013

07 Juli 2012 - 08 Juli 2012

There and Back again

24 Maart 2012 - 08 April 2012

Kdeng Kdeng - Europa

22 Oktober 2011 - 29 Oktober 2011

Op zoek naar klavertje drie

23 Juli 2010 - 01 April 2011

Thailand, Australië en Nieuw-Zeeland 2010

03 Augustus 2009 - 05 Augustus 2009

Texel verkennen

17 Mei 2009 - 24 Mei 2009

Weekje Denemarken

22 November 2007 - 21 Juli 2008

Acht maanden Australië

Landen bezocht: