Vaticaanstad was indrukwekkend! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Bart - WaarBenJij.nu Vaticaanstad was indrukwekkend! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Bart - WaarBenJij.nu

Vaticaanstad was indrukwekkend!

Door: Ozbart

Blijf op de hoogte en volg Bart

02 April 2012 | Verenigd Koninkrijk, Londen

En toen ging ik dus naar het Vaticaan. Ik had een tour geboekt en ben met een group mensen en een gids door het Vaticaan Museum gegaan. Nou ben ik niet veel schilderijen en kunst bezig, maar met de juiste uitleg erbij is het toch wel heel erg indrukwekkend wat ons allemaal is laten zien. Vooral ook een beetje door het boek van Dan Brown waardoor ik sommige stukken zelfd kende. Misschien wel het meest bekende is een doek met daarop het laatste avondmaal. Geweldig om dat in ware grote te zien. Ook vele andere werken waren indrukwekkend. De gangen van het museum zijn gevuld met historie. En groot dat het daar is. De gids vertelde dat wanneer je elk kunstwerk 60 seconden van je tijd gunde, dat je dan 7,5 jaar bezig zou zijn. Ik weet niet of bij dan de nodige slaap en rusttijden in acht heeft genomen.

Hoogtepunt van de tour was de
Sistine chapel met gigantische aquarellen door Michelangelo. Hierna ben ik nog even zelf door Vaticaanstad gelopen. De cathedraal die daat staat is de mooiste die ik ooit heb gezien. De aankleding en de grootte ervan waren overweldigend.

In Rome zat ik in een goed hostel met leuke mensen op de kamer. Je moet het maar net treffen. Los daarvan was ik van al het geloop behoorlijk moe geworden. Sinds Munchen ben ik al aan het lopen. Met of zonder rugzak. Ik was vroeg naar bed gegaan om de volgende dag weer op het station te staan.

Ik had besloten dat ik uiteindelijk het kanaal over wilde. Ik vroeg daarom op het station of het mogelijk was om naar Parijs te gaan met de trein. Dat was allemaal moeilijk en uiteindelijk kon het niet met mijn treinpas. Toen ben ik zelf maar op pad gegaan. Parijs zou druk zijn i.v.m. vakanties. Ik ben met de trein naar Milaan->Zurich gegaan. Dat was al een hele trip. Ik Zurich weer een beetje bijgekomen, en gisteren ben ik vanuit Zurich naar Frankfurt naar Brussel naar Lille naar Calais naan Dover gegaan. Zo heb ik vannacht effe goed geslapen zeg.

Vanochtend was het met de trein (hoe kan het ook) naar London waar ik nu voor twee nachten heb geboekt. Ik ga proberen een kijkje te nemen bij de Harry Potter Studios. Sinds twee dagen zijn deze opengesteld voor publiek. Verder ga ik de stad verkennen en hoop ik nog wat naar het noorden te kunnen treinen voor ik aan mijn reis terug moet beginnen, want de twee weken zijn zo voorbij!!

• 02 April 2012 - 10:27

P@je:

Goed bezig. Kan me Rome redelijk voor de geest halen. Heb je de Engelenburcht ook gezien?

Ben benieuwd naar de HP studios....

Enjoy!

• 02 April 2012 - 11:04

Sjannie En Henk:

Hallo wereld reiziger,
    Je reist wat af in twee weken, dan zit je in Italie en nu weer in Engeland.
    Maar je hebt gelijk, nu moet je genieten. Wat een belevenis is Rome toch, zo mooi.
    Wij zijn benieuwd wat je in de HP studio's gaat zien en beleven.
    We lezen het wel.
    Groetjes tante Sjannie en ome Henk

• 02 April 2012 - 12:34

Toon En Wies:

ha Bart,

We reizen zo met je mee in je verhaal, gaat allemaal wel snel maar dan heb je ook wat gezien in 15 dagen, veel plezier nog in Londen en we wachten de volgende bestemming weer met spanning af!!

groetjes ons houdoe

• 02 April 2012 - 19:49

Ilonka Armando Guus:

Hey bart

Wat heb je toch weer een leuk reis en tijd gehad tot nu toe!!
    Nu je london bent ook daar heel veel plezier! En veel plezier in de harry potter studio's!!
    Daarna heel veel plezier en succes op de terug reis!! En als we jou niet eerder spreken fijne paasdagen!

Groetjes ilonka armando en guus

• 04 April 2012 - 15:19

Niels:

Hey Bart,

Ik lees net in ene je reisverslagen achter elkaar. Gaaf zeg, per trein, zoveel verschillende plekken en dat in 2 weken tijd. Goed idee om ook eens te doen.