Nabeschouwing - Reisverslag uit Odiliapeel, Nederland van Bart - WaarBenJij.nu Nabeschouwing - Reisverslag uit Odiliapeel, Nederland van Bart - WaarBenJij.nu

Nabeschouwing

Door: Ozbart

Blijf op de hoogte en volg Bart

09 April 2012 | Nederland, Odiliapeel

Als fan van de films en van wat er achter de schermen van het maken van een film afspeelt, was mijn trip naar Engeland eigenlijk al geslaagd. Maar ik had nog meer tijd en ben nog een stukje verder het land in gegaan. Naar Salisbury. Vanuit deze plek kun je met gemak Stonehenge bezoeken, en dat heb ik dan ook gedaan. Ik moest vanuit de Harry Potter studio's nogal eens overstappen om er te komen, maar dat ging erg gemakkelijk. Eigenlijk gaat het treinen met zo'n trein pas overal waar ik ben geweest goed, maar ik vond het toch wel heel mooi om zo ongehinderd door Engeland te reizen. Ik zet op mijn todo lijstje van het leven dat ik nog eens ga treinen door dit eiland!

Vanuit Salisbury dus Old Sarum en Stonehenge bezocht. Nou is het best mooi om Stonehenge een keer van dichtbij te bekijken, maar het is super toeristisch. Ook al is het aan de foto's nog niet te zien, het was werkelijk een polonaise rondje om de stenen heen. Wel met audioguide en veel informatie. maar een 'close encounter' met de stenen was er niet bij. Wel indrukwekkend om een keer te zien. Old Sarum was misschien nog wel iets leuker. Het zijn de ruïnes van een oud kasteel. Het was een kasteel met een kathedraal met tal van huizen in een ronde omringd door een stadsmuur. Door water gebrek is uiteindelijk Salisbury opgericht en zijn de meeste stenen hergebruikt in nieuwe huizen.

Na Salisbury ben ik naar Canterbury gegaan. Ook een heel mooi plaatsje waar het zo druk was dat ik even bang was dat ik geen accommodatie kon regelen. Een flink eind lopen verder bleek er nog plek te zijn in de lokale YHA. Daar heb ik de laatste nacht in Engeland doorgebracht.

De volgende dag ben ik meer dan twaalf uur onderweg geweest om op tijd op een verjaardagsfeestje te zijn. Canterbury -> Ashton -> Dover -> Calais -> Lille -> Antwerpen -> Roosendaal -> Tilburg -> Alphen NB. Maar met plezier hoor. De volgende dag Alphen -> Tilburg -> Eindhoven -> Volkel -> Odiliapeel goed en wel thuis aangekomen.

Het is een mooie reis geweest, en dat treinen is erg leuk om te doen. Je weet van te voren dat je wat langer zit, maar het is voor mij heerlijk wegdromen. Ook de hostels zijn op een enkel incidentje na goed bevallen. Er zijn wel wat minder individuele reizigers dan in bijvoorbeeld Australië, maar ik ben toch aardig wat mensen tegengekomen met ieder zo z'n eigen verhaal.

Met de trein door de Alpen - Check
Italiaans eten in Italië - Check
Mijn checklijst is er niet korter op geworden. Ik weet nu waar ik allemaal nog eens terug wil om uitgebreider rond te kijken. Maar als het zover is dan horen jullie dat nog van me.
Bedankt voor volgen en jullie reacties!

  • 09 April 2012 - 14:44

    Dini En Ad Stevens:

    bedankt voor het mooie verslag ik heb alles toch kunnen lezen fijn dat het een geslaagde reis was groetjes en tot ziens .

  • 09 April 2012 - 17:00

    Sjannie En Henk:

    Welkom thuis Bart,
    Fijn te lezen dat je zonder kleerscheuren weer thuis bent.
    Mooie verslagen en ook mooie foto's. Ben benieuwd waar je volgende reis naar toe gaat.
    Wij gaan je zeker weer volgen.
    Groetjes tanta Sjannie en ome Henk

  • 09 April 2012 - 19:20

    Ilonka Armando Guus:

    Hoi bart

    Ook even via deze site Welkom thuis!! Ook al hebben wij elkaar al gesproken! Hoorde wij had jij het erig goed hebt gehad! Maarja dat was hier ook wel te lezen en zien! Fijn dat je weer naar een lange terug treinreis goed bent aangekomen! Wij zijn benieuwt waar de volgende reis weer naar toe gaat? Maar goed dat volgen wij hier dan wel weer!!! Bedankt voor je mooie verhaal en foto's

    Groetjes ilonka armando en guus

  • 11 April 2012 - 09:11

    Maaike:

    En dus heel tof dat je mijn feestje gehaald hebt!!!!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bart

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 337
Totaal aantal bezoekers 120574

Voorgaande reizen:

28 Juli 2016 - 18 Juli 2017

Opnieuw op pad

19 Maart 2015 - 05 April 2015

Met de trein door Europa - Part II

12 December 2013 - 20 December 2013

Portugal

17 December 2012 - 12 Januari 2013

Australie 2012-2013

07 Juli 2012 - 08 Juli 2012

There and Back again

24 Maart 2012 - 08 April 2012

Kdeng Kdeng - Europa

22 Oktober 2011 - 29 Oktober 2011

Op zoek naar klavertje drie

23 Juli 2010 - 01 April 2011

Thailand, Australië en Nieuw-Zeeland 2010

03 Augustus 2009 - 05 Augustus 2009

Texel verkennen

17 Mei 2009 - 24 Mei 2009

Weekje Denemarken

22 November 2007 - 21 Juli 2008

Acht maanden Australië

Landen bezocht: