Sleutelbos - Reisverslag uit Albany, Australië van Bart - WaarBenJij.nu Sleutelbos - Reisverslag uit Albany, Australië van Bart - WaarBenJij.nu

Sleutelbos

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Bart

12 April 2008 | Australië, Albany

Toen ik nog in mijn dagelijkse sleur zat had ik een grote sleutelbos, met autosleutels, huissleutels, fietssleutel, sleutels van mijn werk. Toen mijn reis dichterbij kwam werd de bos steeds kleiner, tot ik helemaal niets meer over had.

Nu Albany mijn thuishaven is heb ik al een tijdje de sleutel van de kamer waar ik in slaap. Je weet wel; die kamer die te zien is bij het vorige bericht. Ondertussen ben ik jarig geweest en heb ik een persoonlijke gegraveerde sleutelhanger gekregen Mali en Steffie (Die werken in het hostel)! Mijn verjaardag is trouwens goed verlopen. Ik heb ook nog een rol koekjes gekregen en 's avonds heb ik op kosten van de zaak aan de barbie gezeten! Verder was het rustig zoals ik ervan hou! Ouder worden is nou niet mijn favourite bezigheid. Mijn beste zet op mijn verjaardag was trouwens het ontslag nemen op de aardbeienfarm. Allemaal aardige mensen daar hoor daar lag het niet aan, maar je wordt, zoals ik al zei, per hoeveelheid betaald, en het wilde niet vlotten. Het was erg zwaar om telkens met kromme rug te plukken. Dus was het beter dat ik stopte.

Fletchers is een grote vleesfabriek hier. Ik mag daar binnen geen foto's maken dus heb ik maar foto's uit de brouchure gefotografeerd. Hier ben ik een week na mijn verjaardag begonnen, en ik loop er ook zo bij, met mijn eigen messenset en de nodige bescherming tegen de messen natuurlijk! Vreemd om voor de eerste keer binnen te zijn, en het hele proces van schaap naar... Je weet wel! Maar het went wel. Ik werk in 'cold cut' waar ik vooral vlees verpak in dozen en zo. Maar soms moet ik ook in vlees snijden om slechte stukken te verwijderen en zo. Het is een simpel baantje, maar deze blijft wel per uur betalen en ik verdien er meer dan 1600 euro netto mee per maand! Kan ik mooi wat sparen voor de rest van mijn reis. Hygiene met puntjes op de e is erg belanghrijk bij werken met vlees. Daarom hebben we ook bedrijfskleding bij Flatchers en heb ik een kluisje om mijn eigen kleren in te doen. Dat kleusje brengt ook weer een item aan mijn sleutelbos. De sleutel voor kluisje 251!

Heel belangrijk is zo'n sleutelbos nou ook weer niet maar nu ik aan het werk ben heb ik niet zoveel te vertellen. Overmijn verjaardag gesproken, gisteren heb ik de verjaardagskaart van de familie Welte ontvangen :). Post gaat niet zo snel hier. Er zijn ook nog twee pakketjes onderweg van Sydney naar Albany. Ik ben benieuwd!

  • 12 April 2008 - 05:22

    Wies En Toon:

    ha die Bart,

    Nou ben blij weer iets te horen en zo te lezen gaat het "gewoon"z'n gangetje, let wel een beetje op je vingers als je aan het werken bent want volgens mij zijn die messen vlijmscherp en wel heel terug komen want dat kijkt zo raar zo met 3 vingers (hahahah) nou verdien ze maar lekker en ga dan zeker weer wat reizen want het is zo om hoorde ik van Willeke want die is nog stikjaloers op jou, hebben het ook super naar de zin gehad, nou vanuit de voorhei heel veel groetjes
    houdoe

  • 12 April 2008 - 07:02

    Rens:

    Ik heb ook niet veel te buurten, Bart.
    Veel te druk bij Hurks (je weet wel: mijn hobby 'Hyperion'). NOT!

    Toch wel iets:
    Philips wordt as zondag weer gewoon kampioen. De hele stad hing al vol met vanen aan de stads-lantaarnpalen. Erg mooi gezicht.

    Hou je haaks, surfdude.

    Gr,

    Rens de mens.

  • 12 April 2008 - 12:40

    Michiel:

    Hee ouwe Keurslager!

    Dat kan ik wel waarderen, lekker in de foodsector werken - is wat anders dan bouwen.

    Zo te horen bevalt het je allemaal nog steeds erg goed down-under! Hier begint 't langzaam lente te worden en bij jou valt de herst dus in maar volgens mij is het daar veelal goed weer.

    groeten,

    Michiel

  • 12 April 2008 - 16:30

    P@je:

    Family gut komt hier gewoon op comedy central...

  • 12 April 2008 - 21:28

    Ilonka En Armando:

    hey die bart,
    fijn weer iets van je te horen!!
    fijn he om in de slagerij te werken ik doe je niet na!! (ilonka) en inderdaad kijk wel uit met die messen want inderdaad als je op 22 aug. terug komt dan willen we wel dat je met tien vingers terug komt!! en niet met een stuk of 7 of 8?? wat leuk dat je je verjaardag zo leuk door hebt gebracht en dat je van daar ook nog kadotjes hebt gehad!! en wat heb je weer een aantal mooie foto's er bij zitten!! wij hopen snel weer iets van jou te horen dus tot horens!! heeel veeel groetjes uit het zonnige met 12 graden UJE

  • 14 April 2008 - 07:22

    Harm:

    Hoi Bart,

    Bij het doorlopen van onze collectie DVD's kwam ik een DVD van Iron Maiden tegen. Ondanks dat ik fan ben, weet ik dat we geen DVD van Iron Maiden in ons bezit hebben. Het kan haast niet anders of deze is van jou! Ik zal hem zeer goed bewaren en hoor wel van je wanneer je terug bent. Groeten, Harm

  • 15 April 2008 - 17:07

    Maaike:

    Ha die Bertje,
    Steeds meer respect voor je stukje koe etc. op je bord of niet? Die sleutelhanger is wel echt gaaf als je strax terug bent en de dagelijkse sleur weer begint. Dan kun je iedere keer als je je sleutels pakt nog even wegdromen. (als je tenminste niet net de auto instapt haha)
    Veel groetjes uit het pitoresque (of hoe je dat ook schrijft) Alphen!
    Maaike

  • 15 April 2008 - 19:28

    Ronald En Marieke:

    Hee hoe ist jongen!!! Nog gefeliciteerd met je verjaardag. beter laat dan nooit. mis je nederland niet een beetje.Schon sleutelhanger! Sorry dat het zo lang geduurd heeft met berichten,zijn nogal druk met verbouwen. gaan binnen nu en een paar weken in de schuur wonen. dan kan het echte slopen beginnen. zo dat was het weer zo´n beetje. nog veel plezier daar en houdoe hee

  • 16 April 2008 - 11:22

    Bart B:

    Bart the Butcher!! Goed bezig. Mooi salaris. Constant inkomen. 100 punten. Succes!

  • 16 April 2008 - 12:41

    Els:

    Ha die Bart
    Mooie job hoor verdient goed dat is het belangrijkste , dan kun je voorlopig nog blijven.Hier gaat alles zn gangetje.Zaterdag gaan we 25 km lopen samen met jully mam en pap ,maar dat zal wel lukken.Is een test voor de nijmegense jammer dat je dan nog niet thuis bent . Nou weet ik niks meer te lullen de groetjes en geniet maar van

    Els

  • 21 April 2008 - 08:22

    Fam Van Strien:

    Bart, ongelofelijk al die berichten van je. Wat moet jij daar een leuke tijd hebben. Heb je nog enig idee hoe het in Nederland zal zijn? Is ook niet belangrijk. Geniet er nog maar lekker van. Wij genieten van jouw verhalen, foto's en filmpjes. Fantastisch dat je nog steeds geniet daar. We blijven je volgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Albany

Bart

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 120669

Voorgaande reizen:

28 Juli 2016 - 18 Juli 2017

Opnieuw op pad

19 Maart 2015 - 05 April 2015

Met de trein door Europa - Part II

12 December 2013 - 20 December 2013

Portugal

17 December 2012 - 12 Januari 2013

Australie 2012-2013

07 Juli 2012 - 08 Juli 2012

There and Back again

24 Maart 2012 - 08 April 2012

Kdeng Kdeng - Europa

22 Oktober 2011 - 29 Oktober 2011

Op zoek naar klavertje drie

23 Juli 2010 - 01 April 2011

Thailand, Australië en Nieuw-Zeeland 2010

03 Augustus 2009 - 05 Augustus 2009

Texel verkennen

17 Mei 2009 - 24 Mei 2009

Weekje Denemarken

22 November 2007 - 21 Juli 2008

Acht maanden Australië

Landen bezocht: