Roadtrip Westkust Part III - Reisverslag uit Albany, Australië van Bart - WaarBenJij.nu Roadtrip Westkust Part III - Reisverslag uit Albany, Australië van Bart - WaarBenJij.nu

Roadtrip Westkust Part III

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Bart

26 Februari 2008 | Australië, Albany

De westkust is best de moeite waard! Veel backpackers slaan 'm over en dat terwijl het toch heel mooi is. Misschien is de oostkust wel gewoon veel mooier, maar daar kan ik nog niet veel over zeggen. Ik ben daar alleen nog maar in Sydney geweest.

Ik had in het vorige deel over de grotten verteld. Na de grotten zijn we naar Cape Leeuwin gegaan. Dit is de meest zuis-westelijke plaats in Australie. Het is vernoemd naar een Nederlands schip dat in 1622 dat als eerste West Australie zag. De kapitein noteerde in zijn logboek een klein eiland te hebben gevonden!!! We hebben de vuurtoren bezcht en van het uitzicht genoten.

Helaas is het allemaal al weer 'lang' eleden waardor ik me de details niet meer zo goed herinner. Bijvoorbeeld waar de treetopwalk bijvoorbeel was. Het was een wandeltocht tussen de boomtoppen via een systeem van aanelkaar gekoppelde bruggen. Erg leuk om het bos een keer van deze kant te zien. Waar ik zo geen foto's van heb, maar dat komt nog wel is mijn klim in een 60 meter hoge boom. In het verleden werst deze boom met boomhut gebruikt om een paar keer per dag te controleren op bosbranden in de regio. Het heeft even geduurd voor in de klim aandurfde, maar uiteindelijk toch gedaan. Het uitzicht wag gigantisch.

Hierna zijn we naar Albany gegaan. Whaleworld was een apparte plaats om te zijn. Tot 1978 werd er vanuit Albany op walvissen gejaagt. De plaats vanwaar dit werd gedaan is nu een museum. Een mix van informatie over walvissen en vergane 'glorie'. Al met al toch leuk gezien te hebben. Voral de boot waar je overal in mocht kijken, maar ook de speciale multimediale presentaties over de bescherming van de walvissen en zo. Verder heeft albany nogal wat indrukwekkende rotsformaties zoals op de foto's wel te zien is.

Onderling hebben we het op deze trip erg leuk gehad! Je zit toch drie weken met elkaag opgescheept! Op een gegeven moment, vanaf cape leeuwin geloof ik, vondt Paul mij een Ronald Weasley! Best ik kon mij wel vinden in die rol. Maar dan was hij Harry Potter!! Dat maakte de rol voor Denise simpel. Zij zou voortaan Hermione zijn! We hebben het nog best lang volgehouden zo, Zelfs nu nog wanneer ik sms of mail! De bus mocht geen Nimbus 2000 heetten. Daarvoor was hij te langzaam tegen de berg op!

Uiteindelijk ben ik in Albany van de tour afgestapt om te gaan werken. Erg leuk plaatsje dat Albany, maar daar vertel ik over een paar dagen meer over! Als ik wat foto's heb gemaakt en gekregen! Want, om weer wat nieuwgierigheid op te wekken, St Patricksdag was hier best gezellig!

  • 25 Februari 2008 - 08:56

    Wies En Toon:

    Hallo nog een keer,
    Kan niet bijhouden lijkt wel msn, volgens mij heb jij lol aan de andere kant, wij ook houdoe

  • 25 Februari 2008 - 18:24

    Jovanka :

    Ha die Bart

    Ben echt jaloers. Ik vind dolfijnen helemaal geweldig en heb het geluk gehad om tijdens onze huwelijksreis in Mexico met dolfijnen te zwemmen. Maar als ik de foto's zie van het vorige bericht wordt ik jaloers. Jammer dat de dolfijnen niet naar je toe kwamen..
    Veel plezier nog

    groeten van je nicht Jovanka

  • 25 Februari 2008 - 23:18

    Ilonka En Armando:

    hey die bart,
    zo wat een lap tekst maar wel de moeite waard om er voor te gaan zitten!!! en wat een prachtige foto's allemaal hartikke mooi, maar een vind ik zo mooi die zou ik wel uit willen vergroten!!! foto img 1942 zou je die op een of andere manier naar ons toe kunnen zenden?? alvast dank hier voor!!! even een vraagje wil je mijn ook even zeggen wat op dit moment jou post adress is?? i.v.m 27 maart!!
    mail het maar even door alvast bedankt voor alles!!!
    heeeeel veeeel groetjes uit het nog steeds warme uje

  • 26 Februari 2008 - 11:06

    Frans Roos:

    Shit man , dit is echt te gek waar je mee bezig bent , ik zit hier maar te ploeteren maar goed je krijgt wat je verdient , ik heb een hoop bij te praten mbt Hurks bouw en vastgoed maar volgens mij heb jij vele betere dingen om te bepraten , het is daro echt schitterend , geniet ze en doe zoals je altijd doet , lekker relaxed !

    We missen je

    Frans

  • 03 Maart 2008 - 03:24

    Ton En Willeke:

    Hee bart,

    Hoe maak jij het in aussie? Goed te doen he? Voor ons is het helaas alweer bijna voorbij.
    Wij zijn nu in cairns en vliegen morgen naar Perth, heb je toevallig nog wat tips?
    Jij nog heel veel plezier de komende maanden. We zullen je blijven volgen.

    Groetjes Ton en Willeke

    www.tonenwillekeinaustralie.waarbenjij.nu

  • 03 Maart 2008 - 13:02

    Mike:

    He die Bart ik heb je sms ontvangen...goed te horen dat alles goed gaat, je het naar je zin hebt en dat je toch een beetje aan het werk bent...voel ik me minder klote wetend dat je in ieder ook moet werken :P
    ...ik kan alleen maar zeggen dat ik op dit moment ontzettend! jaloers ben...toen ik die foto van je zag in je profiel, zo op de rots aan de kust, dacht ik...waarom zit ik in hemelsnaam hier op dit muffe kantoor!

    Echt veel respect voor je trip en dat je het "gewoon" besloten hebt om te gaan doen!
    Niets dan lof!

    Het gaat prima in mijn appartement...ben trouwens druk op zoek naar andere baan maar daar zal ik je nu niet mee vervelen....dat hoor je wel als het zover is ;)

    Heel veel plezier nog en ik moest van mijn baas zeggen dat je iets van Vegimite moest proberen....kun je eten :P schijnt iets australisch te zijn...

    Have fun, enjoy en pas goed op jezelf!

    Groeten....talk soon....Mike

  • 12 Maart 2008 - 07:47

    Toon En Wies:

    hallo die Bart,

    Te moe van het werken om nog iets te schrijven?? We missen wel je verhalen, mocht je nou niks te vertellen hebben mag je ook gerust wat verzinnen, maar dan wel flink overdrijven anders geloven wij het misschien wel (hahahah),

    groetjes vanuit de Voorhei houdoe

  • 16 Maart 2008 - 16:29

    Michiel:

    Hee Bertje!

    Wanneer horen we weer eens wat? Of heb je het zo druk met werken en verdere ontdekkingsreisdingen dat je er gewoon geen tijd voor hebt?

    Groeten,

    Michiel

  • 19 Maart 2008 - 12:05

    Bart B:

    Het heeft ff geduurt, maar weer verslag van de andere kant van de wereld. Mooi dat het je nog steeds goed vergaat. Westkust ziet er kicken uit, toch eens gaan kijken!

  • 19 Maart 2008 - 18:30

    Wies En Toon:

    Hallo daar ,

    Nou eindelijk weer een super mooi verhaal met een spannend eind want hoe is St Patricksdag verlopen????? En ook druk aan het werk?? We horen en zien het nog wel. Vanuit de voorhei heeel veeeeel groetjes houdoe

  • 19 Maart 2008 - 21:37

    Armando En Ilonka:

    hoi bart,
    leuk om te lezen wat je allemaal geschreven hebt, maar toch mis ik een hoop dingen!! toch fijn dat we elkaar tussen door nog spreken, want wat loop je achter in je verhaal!! heb je het zo druk met werken, of is er iets aan de hand???? ik hoop het niet, want geen nieuws is goed nieuws!! okee tot snel hopen wij!! heeel veeel groetjes uit uje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Albany

Bart

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 120669

Voorgaande reizen:

28 Juli 2016 - 18 Juli 2017

Opnieuw op pad

19 Maart 2015 - 05 April 2015

Met de trein door Europa - Part II

12 December 2013 - 20 December 2013

Portugal

17 December 2012 - 12 Januari 2013

Australie 2012-2013

07 Juli 2012 - 08 Juli 2012

There and Back again

24 Maart 2012 - 08 April 2012

Kdeng Kdeng - Europa

22 Oktober 2011 - 29 Oktober 2011

Op zoek naar klavertje drie

23 Juli 2010 - 01 April 2011

Thailand, Australië en Nieuw-Zeeland 2010

03 Augustus 2009 - 05 Augustus 2009

Texel verkennen

17 Mei 2009 - 24 Mei 2009

Weekje Denemarken

22 November 2007 - 21 Juli 2008

Acht maanden Australië

Landen bezocht: