Ik ben er! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Bart - WaarBenJij.nu Ik ben er! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Bart - WaarBenJij.nu

Ik ben er!

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Bart

28 November 2007 | Australië, Sydney

G'day mates!

Het is gelukt! Het vliegtuig vanuit Hong Kong heeft mij veilig naar Sydney gebracht. Nu ik dit schrijf ben ik al weer vijf dagen in Australie, en zit de introduktie erop. We zijn met een leuke club mensen. 15 stuks om precies te zijn. Nu na de intro gaat iedereen langzamerhand zijn eigen kant uit. Op de kamer waar ik slaap is nog maar 'e'en persoon van de 8 over en we hebben vandaar twee Schotten op de kamer erbij gekregen. Vandaag is het even bijkomen van alle informatie die we hebben gekregen. De komende dagen ga ik kijken waar ik nu heen ga. Met andere woorden: over 3 dagen sta ik op straat ;)

Tijdens de intro heb ik al veel van de stad gezien. Ik weet zelfs de weg hier! (een beetje) Het gekke is wel dat veel dieren en bijna alle planten er hier anders uit zien. 's Avonds tijdens de rooftop Barbeque vliegen er een paar uut lang een hele hoop vleermuizen van het ene naar het andere park. Ze zijn ook nog eens eens zo groot als de vleermuizen die we in Nederland kennen. Tijdens die barbeque heb ik trouwens ook al mijn eerste Skippy op. Smaakt naar heel mager rundvlees. Ondanks dat sputterde mijn slokdarm tegen en heb ik het maar bij 2 stukjes gelaten.

Wat ook heel gaaf was om mee te maken was de tocht door de Blue Mountains. Het regende wel, dus ging onze gids naar de winkel om voor ons vuilniszakken te kopen. Al met al gaf de regen zelfs iets extras aan de tocht, waarbij we over allerlij trapjes door een ourwoud gingen van eukaliptusbomen en vele andere flora en fauna. We hebben hier ook onze eerste skippies gezien.

Ik heb nog maar even internet over... Dus ik moet het nu gaan afsluiten. Iedereen weer bedankt voor de vele berichten. De eerste foto's staan er nu ook bij. Ik zal er gauw nog meer bij zetten. Ook van de Blue mountains en zo. Nou tot de volgende keer dan! Houdoe!

  • 28 November 2007 - 06:56

    Kim:

    Heey Bart,leuk joh!!Fijn dat alles goed is gegaan. We blijven je volgen1

    Groetjes Leon,Loek,Jip en Kim

  • 28 November 2007 - 07:48

    Miranda:

    Ha Bart,
    Klinkt als een geslaagde start zeg! De foto's die je hebt gemaakt, zijn mooi zeg!
    Och gèrm Skippy! Jakkes, dat zou ik niet door mijn keel krijgen hoor!! Met dat dakmomentje zou ik niet met je willen ruilen hoor! laat die vleermuizen ook maar zitten brrrrr. Maar voor de rest...
    Ik kijk uit naar de volgende reisverhalen. Geniet van je tijd daar!
    Groetjes Miranda

  • 28 November 2007 - 08:09

    Michiel:

    Hee Bertje!

    Mooi dat je eindelijk veilig bent aangekomen en de eerste indrukken in Australia goed zijn. Hou ons goed op de hoogte!

    Maak er vooral wat moois van daar. En zorg dat je voldoende BBQ recepten opdoet welke hier in het Bourgondische menu passen.

    Greetings mate!

    Michiel

  • 28 November 2007 - 08:50

    Toon En Wies:

    ha die Bart,
    ben al weer blij om iets van je te horen want klikken toch elke dag wel een keer of tien jouw site aan om te kijken hoe het met je gaat,haha, zo te zien en te horen gaat alles naar wens dus ga zo door en blijf vooral genieten, groetjes vanuit de Voorhei, houdoe

  • 28 November 2007 - 14:09

    Elke:

    Hey Broer
    Dat klinkt allemaal al indrukwekkend!maar van die skippy vind ik wel zielig.. arm beesjuh..
    Maar goed, zo te horen heb je het naar je zin en maak je nu al veel bijzonders mee! Op de fotos zijn de vleermuizen ook goed te zien! inderdaad erg groot.. succes en take care!
    x je Zusje

  • 28 November 2007 - 14:10

    Karen Raaijmakers:

    Hoi Bart,

    Ontzettend leuk al die verhalen van je! Zo te lezen vermaak jij je prima en ben je alleen maar aan het genieten!!

  • 28 November 2007 - 15:18

    Rens:

    Leuk allemaal.

    Bart: kun jij mij de gebruikersnamen en wachtwoorden geven bij 'Hurks bouwservice' van de Trend Mikro produkten. Kan er niet meer op.....
    Eén produkt (scanmail) werkt wel op het administrator account met het bekende wachtwoord.
    'Officescan' echter niet......

    Sorry van de overlast.
    Ik vrees dat ik nog wel meer wachtwoorden mis.

  • 28 November 2007 - 16:26

    Bonky's Vrouwke:

    Hey Bart,

    Zo te lezen gaat het heel goed met jou!! Mooi om te lezen. Ik vond het al lang stil aan jou kant. Leek wel of je in Hongkong bleef hangen....

    Jou huisje is al weer bezet, nu zien we 's avonds weer een lampje branden aan de overkant, gezellig!!

    Onthoud de lekkere bbq recepten svp voor ons, kunnen we weer iets nieuws proberen.
    Alleen hebben we hier geen skippy's.

    We blijven je volgen,

    Genietze nog!! Veel groetjes Bonky's vrouwke en een mauw van Patricia!!!!

  • 28 November 2007 - 17:20

    Rens:

    Goed dat je 'Skippies' eet, daar hebben ze er toch veel te veul van.
    Ben vandaag dus bij Bouwservice geweest; voor het eerst een half dagje tijd kunnen vrijmaken.
    Het was natuurlijk een ontzettende cultuurshock voor een 'fancy Hurks boy' van 'headquarters'.
    Je had wel de zooi daar netjes een keer kunnen poetsen voordat je afnokte :)
    Maar goed: ik heb even voor Fatima gespeeld en het ziet er weer 'proper' uit. Vat eréén van mij en mazzjel.

    Ps: ik heb de wachtwoorden uiteindelijk toch gevonden. Vorige bericht mag je dus negeren cq verwijderen.

    Zaterdag: 'Schalke - Bochum', der kleine Revierderby. Live dabei in der Veltins Arena, auf Schalke!

    Vorwärts Schalke! Vorwärts Schalke!
    Kämpfen und Siegen! Kämpfen und Siegen!
    Vorwärts Schalke auf gehts zum Sieg! Vorwärts Schalke auf gehts zum Sieg!

    Olé olé, olé olé,
    Vorwärts Schalke,
    olé olé!

    Wat kan ik toch oeverloos ouwehoeren....


  • 28 November 2007 - 22:03

    Ilonka En Armando:

    hey die bart,
    zo te zien gaat het goed met je wel een goede zaak!!! sorry van die smsjes maar ik dacht dat ze niet aan kwamen bij jou omdat je nog steeds niks hebt laten horen dus ben ik blij dat ik iest van je lees, oja heb je nog in het vliegtuig gesproken met chris zegers??? en heeft hij ook nog opnames gemaakt hier van?? ik hou de site van rtl travel in de gaten wanneer het uitgezonden wordt!! oja ja jij durft wel om z"n skippy te eten!! toch wel apart om mee te maken dat jij zo ver weg bent en ons berichtjes stuurt en ik iedere dag kijk of er niet al iets nieuws is van de andere kant van de wereld!!nou bart tot snel doe ze daar de groetjes van ons en veel plezier!!!

  • 29 November 2007 - 02:43

    Bonky:

    nu snap ik waarom je wegwou maar zover hoeft ook weer niet ze hebben bij gossie ook een ausi duo je "skippy" en struisvogel had ik ook geprobeert maar vond het niet anders.
    Heb je al afspraken gemaakt met een katoenboer of nog niet bezig geweest met werk -koos werkeloos-
    sproetjes bonky
    ps footbal is a gentelmen game played by barbariens
    rugby is a barbarien game played by gentelmens

  • 30 November 2007 - 15:29

    Maaike:

    keep up the good work Bertje yeehaa! Heb ons pap en mam toegevoegd aan de mailing list. Groetjes uit het pitoresque alphen!
    Tot mails

  • 30 November 2007 - 22:59

    Zussie:

    Hey Broer
    Die fotos zijn echt gaaf joh!! Hoop dat het allemaal goed gaat daar zo.
    Kijk uit nar je volgende bericht. Take care.
    x je zusje

  • 01 December 2007 - 15:11

    Harrie En Tonny :

    Bart, die beelden van de Harbor Bridge en het Opera gebouw komen ons bekend voor. Daar liepen wij ook vorig jaar in febr. Het land is geweldig. De natuur is zo verschillend. Geniet van al het mooie ,want de tijd dat je daar bent is zo voorbij. Wij blijven je volgen in het mooie Aussi.
    Harrie en Tonny Schel uit Langenboom

  • 01 December 2007 - 17:53

    Patje:

    Hee Bertje ik lees al wel dat het allemaal goed gaat daar. Als ik het goed begrijp hedde nou dus niets meer over. Geen huis, geen werk... Hopelijk hedde nog veul goeie plannen en dikke berg poenen dan komtet ammol wel goed!

    Sterkte maat!

  • 02 December 2007 - 12:25

    Rieky En Teun:

    Hallo Bart

    Wij zijn blij om te zien dat je goed bent aangekomen,prachtige foto's .
    Heel veel succes bij het vinden van een werk en slaapplaats.

    vele groetjes uit Uden .

  • 03 December 2007 - 12:50

    Willeke:

    Hee Bart,

    Veilig aangekomen lees ik!
    Is het er een beetje uit te houden?
    Weet je al wat je volgende avonturen gaan worden?
    Ik blijf je deze maand iig nog volgen op de site, en wie weet zien we je in Januari wel een keertje dan kunnen we een drankje doen!

    Groetjes Willeke

  • 03 December 2007 - 17:43

    Jos Smeets Service :

    beste bart,
    hier een reactie op jouw reisverslag naar australie,
    kon het eerts niet vinden.
    heb alles met veel belangstelling gelezen.
    ik blijf je periodiek volgen.

    ben voorzichtig en geniet van de trip

    groetend van jos smeets

  • 04 December 2007 - 18:00

    Wivo:

    Leuke verhalen en mooiefotos.
    Het blijftleuk om jou zo te kunnen volgen. Veel succes bij de volgende stappen.

  • 05 December 2007 - 08:08

    Toon En Wies:

    hoort wie klopt daar kinderen, hoort wie klopt daar kinderen, hoort wie klopt daar zachtjes tegen bart!! waar zit je en waar ben je? toch niet op straat hoop ik,(geintje haha) ben wel weer benieuwd dus laat maar weer iets horen en zien want je foto's zijn keigaaf, groetjes van sint en piet houdoe

  • 05 December 2007 - 10:35

    Carolien:

    Hoi Bart,

    Dat ziet er prachtig uit!
    En vanaf januari/februari is Mariaheide goed vertegenwoordigt in Australie heb ik wel gehoord!

    Veel plezier nog en we blijven je volgen!

    Groetjes Carolien en de rest van de familie van Asseldonk1!

  • 20 December 2007 - 08:54

    Bart B:

    Bertjuh!! Goed bezig man. Ik ga je ook volgen en plierige dagen daar!

    Bart Beurskens

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Bart

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 120592

Voorgaande reizen:

28 Juli 2016 - 18 Juli 2017

Opnieuw op pad

19 Maart 2015 - 05 April 2015

Met de trein door Europa - Part II

12 December 2013 - 20 December 2013

Portugal

17 December 2012 - 12 Januari 2013

Australie 2012-2013

07 Juli 2012 - 08 Juli 2012

There and Back again

24 Maart 2012 - 08 April 2012

Kdeng Kdeng - Europa

22 Oktober 2011 - 29 Oktober 2011

Op zoek naar klavertje drie

23 Juli 2010 - 01 April 2011

Thailand, Australië en Nieuw-Zeeland 2010

03 Augustus 2009 - 05 Augustus 2009

Texel verkennen

17 Mei 2009 - 24 Mei 2009

Weekje Denemarken

22 November 2007 - 21 Juli 2008

Acht maanden Australië

Landen bezocht: