Volvo - Reisverslag uit Malmö, Zweden van Bart - WaarBenJij.nu Volvo - Reisverslag uit Malmö, Zweden van Bart - WaarBenJij.nu

Volvo

Door: ozbart

Blijf op de hoogte en volg Bart

31 Maart 2015 | Zweden, Malmö

Bedankt voor alle leuke reacties! Leuk om te zien dat mijn verhalen gelezen worden!
Even terug naar Noorwegen. Nee ik bedoel niet dat ik weer op en neer ben geweest, maar wilde er iets over vertellen. Op het centraal station aldaar gebeurde twee keer iets leuks. Ik krijg de indruk dat dat wel vaker gebeurd, maar ik had het zelf nog niet eerder gezien. De eerste keer stonden midden in de stationshal mensen van de spoorwegen wafels te bakken, en die mochten de reizigers dan gratis meenemen, met een beetje jam erop. Maar toen ik twee dagen later weer op datzelfde station kwam, stonden ze er weer, maar dan nu met het uitdelen van sinaasappels. stapels dozen vol! Ik vind dat toch wel een heel mooi gebaar.
Dan naar zweden. In Götenburg ben ik maar een nachtje gebleven. Daarna ben ik doorgegaan naar Gotland. dat is een eiland ten zuidoosten van Zweden. Daar waren geen treinen, maar omdat het hostel voor zeer weinig geld een oldtimer volvo in de verhuur had, heb ik die zowaar gehuurd. Gotlandis het droogste stukje Zweden, maar ik heb de hele dag regen gehad! Nou ik heb er toch het beste van gemaakt, en met de oude Volvo ben ik op pad gegaan. Ik kan mij helemaal voorstellen hoe mooi het hier in de zomer kan zijn, en ook nu ziet het er leuk uit. Het eiland heeft veel middeleeuwse historie en een hier en daar ruige kust. Kijk de foto's maar eens.
Nadat ik hier op de kaart en op internet keek, bleek dat een park dat ik graag nog eens zou willen bezoeken niet ver van de haven aan vaste land lag. Nog geen uur met de trein. Het gaat om het park van Astrid Lindgren, de schrijfster Van Pippi Langkous. Het plaatsje heet Vimmerby. Ik had jullie graag foto's laten zien van villa Kakelbond, en van een reuzenhuis waarin alles drie keer zo groot is, maar helaas het park gaat pas in mei open. Ik zet een nog wel een foto bij van de schrijfster, zoals ze nu over het dorpsplein kijkt.
Stap voor stap kom ik weer dichter bij huis, maar het zal nog wel even duren met al die omgewaaide treinen en zo.

• 01 April 2015 - 08:20

Sjannie En Henk:

Hallo Bart,
    Zojuist je verslag gelezen en de foto's bewonderd. Ook deze reis beleef jij weer verrassende dingen, zoals het uitdelen van de gratis producten op het station, en het huren van zo'n oude Volvo is ook heel apart. Jammer dat het pretpark dat jij graag wilde bezoeken pas in mei open gaat. Nog veel plezier. Groetjes tante Sjannie en ome Henk

• 01 April 2015 - 10:10

Will:

Backpackers ui Australie....dat zij helemaal uit Australie komen om hier te backpacken..verrassend. Leuk, over je avonturen te lezen. Will

• 01 April 2015 - 18:39

Wies En Toon:

Hoi Bart

Weer een mooi verhaal en een mooie oldtimer, hoop dat je nog wat mooi weer krijgt...hebben wij het ook hoop ik ..nou nog veel plezier en tot lezens,
    Houdoe en groetjes ons

• 01 April 2015 - 20:56

Jessie:

Hey Bart,
    Wat een mooie verhalen heb je weer allemaal@jaloersopdebankinhetnattegemert

• 02 April 2015 - 15:42

Bart: