Denemarken, Het begin... - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Bart - WaarBenJij.nu Denemarken, Het begin... - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Bart - WaarBenJij.nu

Denemarken, Het begin...

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Bart

19 Mei 2009 | Denemarken, Kopenhagen

Beste lezers van mijn reiswebsite.

Of jullie erop zitten te wachten na mijn avontuur in Australië weet ik eigenlijk niet, maar ik kon het niet laten om toch weer een berichtje op deze site te zetten. Wel met een goede rede, want ik ben weer op reis! Voor een weekje dan. In Denemarken.

Zondagochtend om 8 uur zijn we vertrokken. TomTom bracht ons na uren reiden bij de Deense grens. Ondanks dat de grenzen open zijn in Europa, sdond er politie aan de grens die zo nu en dan iemand uit de stoed pikte. Aan ons werdt gevraagd waar we naar toe gingen. Winsten wij veel. We moesten nog bepalen waar we heen gingen. "Denmark." zeiden we. De beambte keek verveeld. Wisten wij veel. Wat moesten we nou antwoorden Ik liet de Lonely Planet van Denemarken zien. "Just travel around". Hij begreep het, wenste ons het beste, en liet ons door. De ambulance mèt zwaailicht (maar niet aan natuurlijk!!) was veilig in Denemarken aangekomen.

In Ribe hebben we de eerste nacht doorgebracht. In een huisje met bubbelbad. We hadden het iets groter verwacht, maar hoor ons niet klagen want het was er warm en droog. Iets wat je van buiten niet kon zeggen. Vandaar dat de barbeque vanuit de koekepan is gegaan. Ribe was mooi. Foto's vertellen meer dus die komen eraan.

Na het rondhangen in Ribe zijn we naar Vinderup doorgereisd. Onderweg hebben we wat geocaches gevonden en langs de kant van de weg buritto's bereid. Uiteindelijk zijn we bij de boerderij van Maarten van Asseldonk aangekomen waar we hartelijk werden ontvangen. Eerst hebben we een rondleiding gehad en 's avonds onder het genot van oost-europeese sterke drank bijgebuurt.

's Morgens hebben we na een goed ontbijt de tenten weer gepakt om richting het noorden te vertrekken. We zitten nu in Lokken, en daar gaan we het beleven!!! Denk ik. Nou ja, jullie horen het nog wel.....

Foto's volgen snel. (ik kan ze nu nog niet uploaden.)

• 19 Mei 2009 - 16:15

Sjannie En Henk:

beste Bart wij wensen jou veel plezier daar in Denemarken en een hele veilige reis en ook nog heel mooi weer. groetjes

• 19 Mei 2009 - 17:16

Maaike:

Klinkt gaaf!!!
    geniet er nog van, je hoort thuis ons eerste cachverhaal wel... inclusief weiland met mooslucht en een gescheurde spijkerbroek haha... je hoort het nog!
    Tot snel,
    Maaike

• 19 Mei 2009 - 18:29

Ilonka En Armando:

hey die bart,

leuk weer z'n berichtje op jou site!!! leuk te lezen dat jullie goed aan gekomen zijn in denemarken!! en dat jullie het al zo goed naar jullie zin hebben!! en ook bij bekende op bezoek geweest lezen wij!! ga er maar lekker van genieten!! alle drie heel veel plezier!! bart doe je reisgenoten de groeten!! en zoals jij zegt tot later!!

• 19 Mei 2009 - 19:07

Wies En Toon:

Bart wat een verrassing weer om jou weer via het web te volgen, hoop dat je nog vele mooie reizen mag maken en wij zullen je zeker volgen,
    groetjes vanuit de Vurhei houdoe

• 20 Mei 2009 - 06:34

Johan:

ha die bart,

lang niets gehoord van je man! alles goed neem ik aan want een reisje zit er weer aan of heb je je huis verkocht?
    geniet ervan!

ps : wij zijn vorige week ook een weekje weg geweest, maar dat was naar vakantiepark 't loo en niet zo spectaculair.