Hotel - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Bart - WaarBenJij.nu Hotel - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Bart - WaarBenJij.nu

Hotel

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Bart

18 December 2013 | Nederland, Schiphol

Zo. Ik wilde eigenlijk wel graag laten weten hoe het er voor staat. Nu heb ik alleen geen desktop of laptop bij de hand, dus dit verhaal schrijft ik op mijn telefoon. Woord dus niet heel lang kun je je wel voorstellen :)

Het is leuk om zo onverwacht in Portugal te belanden. Een beetje tegen heb ik wel gehad, maar het merendeel van de tijd heb ik geen jas nodig gehad. Gemiddeld heb ik denk ik zo'n 18 graden gehad, en da's best lekker vanuit Nederland. Hier lijkt het erop dat ze daar heel anders over denken. De gemiddelde portugees loopt met jas en sjaal door de straten alsof het 5 graden is. Alles is relatief denk ik dan.

Ik ben in Faro begonnen en daar had ik meteen een leuk hostel gekozen. Leuk wat internationale reizigers, zoals ik natuurlijk in Australië ook zo vaak had, en voor ik het wist zat ik aan het avondeten dat iemand had gemaakt. Aardappel puree met worstjes en groente. Na een passaat dagen ging ik door naar lissabon. Ook weer in een leuk hostel, maar hier was het het hostel zelf dat in een overdaad van eten voorzag. Goed ontbijt buffet, en er werden 's morgens pannekoeken met banaan en appel gebakken. Later op de dag soep en dan soms ook nog verse smoothies en koekjes uit de oven. Super service, echt waar. Tussen het hostel verblijf door ook nog wat rond gekeken natuurlijk. Het leukste vond ik een oude elektriciteitscentrale due nu als museum dient, en een plek in lissabon die al eeuwenlang pasties verkoopt. Kijk de fotos maar, dan zie je meer van wat ik zag.

Na Lisabon wilde ik weer naar het zuiden. maar nog niet naar Faro. ik besloot de trein naar Lagos te nemen. een surf plaatsje met erg veel hostels. bij aan komst zag het er gezellig uit. veel restaurantjes en winkeltjes in een oude stad aan het water. ik had al een hostel in gedachten. maar tien ik daar aan kwam ging daar niet door. drillen en buiten maakten dit hostel klaar voor een nieuw seizoen. dan maar naar het volgende... bepakt, een uur en 7 hostels later, leek het erop dat ik voor de volkstelling in Bethlehem was aangekomen. maar hier was niet alles vol, maar als leeg een gesloten. Dan maar een hotel
, en zo geschiede. Het is een lekker bed, en 25 euro met ontbijt is niet duur maar ik mis wel de gezelligheid van een hostel. de kust hier is mooi. het lijkt een beetje op Australie, maar dan kleiner.


Morgen weer naar Faro. het hostel (woohoo :) ) is al geboekt.

PS: het lukt me p mijn telefoon helaas niet om mee foto's toe te voegen. ik probeer r snel meer bij te zetten!

  • 18 December 2013 - 22:16

    P@je:

    Mooi man, goed bezig!

  • 18 December 2013 - 22:50

    Armando, Guus, Ilonka:

    hallo kerel,

    leuk berichtje, jammer dat je nu in een hotel zit en de gezelligheid mist.
    tot later en de groetjes van ons

  • 18 December 2013 - 23:21

    Tante Sjannie En Ome Henk:

    Hallo Bart,
    Even een paar woordjes van ons. Hier is het ook lekker zacht, maar de temp. is wel lager dan bij jou.Je moet nogal wat ondernemen voor je een bedje gevonden hebt, maar ja je heb de tijd.Geniet nog van de overgebleven tijd, het volgende slaapadres heb je al geboekt, dus dat is een zorg minder.
    Groetjes van ons.Henk

  • 21 December 2013 - 20:23

    Maaike:

    Klinkt weer uitermate avontuurlijk Bertje!!! We spreken elkaar wel weer als je terug bent,.... wanneer is dat eigenlijk? Haha!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Schiphol

Bart

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 990
Totaal aantal bezoekers 120579

Voorgaande reizen:

28 Juli 2016 - 18 Juli 2017

Opnieuw op pad

19 Maart 2015 - 05 April 2015

Met de trein door Europa - Part II

12 December 2013 - 20 December 2013

Portugal

17 December 2012 - 12 Januari 2013

Australie 2012-2013

07 Juli 2012 - 08 Juli 2012

There and Back again

24 Maart 2012 - 08 April 2012

Kdeng Kdeng - Europa

22 Oktober 2011 - 29 Oktober 2011

Op zoek naar klavertje drie

23 Juli 2010 - 01 April 2011

Thailand, Australië en Nieuw-Zeeland 2010

03 Augustus 2009 - 05 Augustus 2009

Texel verkennen

17 Mei 2009 - 24 Mei 2009

Weekje Denemarken

22 November 2007 - 21 Juli 2008

Acht maanden Australië

Landen bezocht: