En toen? - Reisverslag uit Bunbury, Australië van Bart - WaarBenJij.nu En toen? - Reisverslag uit Bunbury, Australië van Bart - WaarBenJij.nu

En toen?

Door: Ozbart

Blijf op de hoogte en volg Bart

02 November 2016 | Australië, Bunbury

...En..En toen liep ik daar dus... Door de natuur…. Met de wind…..Met de oceaan in de verte…. En allemaal planten en bloemen die ik niet ken…...En het geluid van vogels, insecten en andere kruipsels om mij heen… En toen stond daar ineens een kangoeroe langs het pad. Zijn kop ver boven de struiken uit. Hij was zeker twee meter hoog. Misschien wel groter… Ik schrok er wel een beetje van, maar dat had de kangoeroe volgens mij ook, want we bleven elkaar aanstaren ...

Met mijn eigen 4wd camper ben ik hier naar toe gereden. Op de kaart van Australië zie je in het zuid-westen dat de kaart een beetje uitpulkt… Alsof twee vingers een stukje van het land af hebben proberen te trekken. Het bovenstaande verhaal speelt zich af in de bovenste punt van deze landmassa. Cape Naturalist.

Nu ik dit schrijf zit ik in een coffee bar. Je hebt ze hier veel, met vooral goede koffie. Ondanks dat heb ik voor een potje earl-gray thee gekozen deze keer. Ik ben in Bunbury, en ik heb eigenlijk wel genoeg gehad van Bunbury. Na Albany ben ik naar Perth gegaan om iets van een voertuig te kopen. Ik daar in Wickham Retreat terecht. Een perfect hostel, met leuke bezoekers. Het was leuk en gezellig en voor ik het wist was het twee weken verder. Lekker ontspannen een keer gekookt voor anderen, en iemand geocaching laten zien! Mijn stapel toast met eiersalade werd bewonderd. Helemaal top dus. Maar ik ging naar Perth om een auto of zoiets te kopen. Dus toen het hostel bij bijboeken vol bleek te zijn ben ik naar andere hostels gegaan. Jammer genoeg heb ik daar nergens echt een klik gehad. Een auto kopen vond ik ook moeilijk, maar uiteindelijk vond ik online een advertentie van iemand in Bunbury. Die verkocht een mooie vierwiel-aangedreven camper. Dat leek me wel wat. Ik besloot door te pakken, en heb de bus geboekt en ben die kant uit gegaan.

Toen de verliefdheid over was en ik als eigenaar nog eens krtitisch naar het busje ben gaan kijken, en heb ik gedaan wat ik van te voren had moeten doen. Ik heb een inspectie laten doen. Daar zijn wel een aantal punten uitgekomen. Ze zouden gaan kijken of ze aan onderdelen kunnen komen om een prijsopgave te maken. Na bijna twee weken wacht ik daar nog steeds op. In de tussentijd ben ik rond die garage blijven hangen voor als het zover is. Gelukkig heb ik wel mooie dingen gezien, waar ik zonder vervoer niet had kunnen komen.

Het lastige is dat ik merk dat ik deze reis mijn draai nog niet echt heb gevonden. Het gaat goed hoor, en ik zie hele leuke dingen. Maar dat wat ik zoek in een reis als deze heb ik nog niet gevonden. Ik hoopte dat de vrijheid van een eigen auto zou helpen, maar dat doet het helaas nog niet. Dat is jammer maar is niet het ergste in de wereld. Deze reis heeft van mij geen tijdsduur gekregen. Ik heb altijd gezegt dat ik terug naar Nederland ga als ik er klaar mee ben. Iets dat ik steeds vaker in mijn hoofd de revue laat passeren.

...En toen besloot ie weg te springen, tot ie in de struiken verdween. Ik bleef achter met een wow-factor van 12,3. Ik kende zo’n grote uit de dierentuin. Maar om er zo een in het wild tegen te komen maakt toch indruk hoor.
https://youtu.be/heW5N1UmxsQ

  • 02 November 2016 - 08:55

    Tim:

    Hallo Bart,

    Het is al weer even geleden dat we iets hadden gehoord. Jammer dat je je draai nog niet hebt gevonden op je reis, hopelijk vind je deze nog. Hopelijk komt het goed met je busje! Altijd leuk om je verhalen te lezen. Ik heb ook even je filmpje bekeken van de kangoeroe. Indrukwekkend!


    Veel plezier nog!

    Groeten,

    Tim

  • 02 November 2016 - 09:46

    Armando:

    Hallo kerel.

    Mooi verhaal en leuk geschreven. Zoals we al gezegt hebben hoppelijk vindt je je draai nog. En kan je dan een nieuw stukje van Australië ontdekken

    Groetjes armando

  • 02 November 2016 - 09:48

    Toon En Wies:

    Hoi Bart ,

    Ik heb je gister nog gesproken en was al een heel eind op de hoogte van je story maar je schrijft heel eerlijk,
    mooie foto's en ik hoop dat je je draai kunt vinden en anders welcom back ,

    lieve groetjes Toon en Wies houdoe

  • 02 November 2016 - 11:01

    Ilonka :

    Hey Bart
    Wat schrijf je weer een mooi verhaal! En wat heb je weer wat mooie foto's gepost natuurlijk wel wat foto's gezien! Dat je je draai niet kan vinden is natuurlijk best erg! Hopelijk komt het snel en anders komt je toch gewoon terug! Je bent natuurlijk altijd weer welkom hier in Nederland en het Brabantse land! We horen het wel.

    Groetjes Ilonka en een dikke kus van Guus en Bram.

  • 02 November 2016 - 11:49

    Will:

    kom op Bart,
    maak een paar pirouetjes en die draai komt vanzelf...

  • 02 November 2016 - 12:24

    Sjannie En Henk:

    Hallo Bart,
    Mooi geschreven verslag, jammer dat je nog niet "dat" hebt gevonden, maar je hebt alle tijd. De foto's zijn super en geven een goede indruk van wat je allemaal ziet. Hopelijk komen er nog vele mooie plaatsen en dingen op je pad en ga je nog gezellige mensen ontmoeten.
    Groetjes van ons.

  • 02 November 2016 - 12:32

    Maria Van De Valk:

    Hoi Bart..
    Echt jammer, dat jij nog niet hebt gevonden daar, waar je, bewust of onbewust, naar aan het zoeken bent. En het je nog niet heeft gebracht waar je op hoopt.
    Maar jou en kennende, je hebt er elke keer nog een geweldige tijd van weten te maken, dus dat komt dit keer ook goed!!!
    Wel leuk om te lezen dat jij en de kangoeroe elkaar goed aan hebben gekeken!!!! Allebei verrast door de ander.

    Bart, heel veel plezier daar. Geniet van het mooie land en de vriendelijke mensen.
    Tot ziens.

  • 02 November 2016 - 14:14

    Maaike:

    Ha die bertje, wat lijkt die winkelstraat inderdaad veel op diagon alley zeg! Mooi! Ik hoop dat je daar nog mooie herinneringen verzamelt en met mooie reizende oom roel verhalen terug komt! When the time comes, the time comes! En hoe tof je reis ook is.... Ik zal ook blij zijn als je weer eens bij ons aan de spruitjes zit hahahahaha. Zet m op daar en tot apps/ bels/ schrijfs!

  • 04 November 2016 - 08:21

    Elke:

    Hey Bart,

    Wat een mooie foto's heb je weer gemaakt. En die kangoeroe is echt wel heel groot. Erg gaaf hoor. Balen dat je nog niet helemaal lekker in je vel zin daar en de draai nog niet echt lekker hebt gevonden. En we hebben het erover gehad... uiteindelijk moet je doen waar je je zelf het beste bij voelt. Geniet ervan en hopelijk vind je de vibe snel en anders tot snel ;)

    Xx Elke

  • 06 November 2016 - 12:17

    Jeanne En Sjef Beurskens:

    Hallo Bert,
    Zo te lezen heb je al veel gezien, hopelijk heb je intussen ook beter je draai gevonden en kun je genieten van alles daar, het lijkt ons wel een gaaf land om in te reizen, alleen zou dat er bij ons anders uit zien, korter, omdat we de kleinkinderen en hun ouders niet zo lang kunnen missen, met binnenlandse vluchten om toch veel te zien en de hostels zouden ook goed moeten zijn, het zal wel aan onze leeftijd liggen dat we dat belangrijk vinden, groeten van ons en geniet er van.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bart

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 589
Totaal aantal bezoekers 120373

Voorgaande reizen:

28 Juli 2016 - 18 Juli 2017

Opnieuw op pad

19 Maart 2015 - 05 April 2015

Met de trein door Europa - Part II

12 December 2013 - 20 December 2013

Portugal

17 December 2012 - 12 Januari 2013

Australie 2012-2013

07 Juli 2012 - 08 Juli 2012

There and Back again

24 Maart 2012 - 08 April 2012

Kdeng Kdeng - Europa

22 Oktober 2011 - 29 Oktober 2011

Op zoek naar klavertje drie

23 Juli 2010 - 01 April 2011

Thailand, Australië en Nieuw-Zeeland 2010

03 Augustus 2009 - 05 Augustus 2009

Texel verkennen

17 Mei 2009 - 24 Mei 2009

Weekje Denemarken

22 November 2007 - 21 Juli 2008

Acht maanden Australië

Landen bezocht: