Penning 16 - Reisverslag uit Albany, Australië van Bart - WaarBenJij.nu Penning 16 - Reisverslag uit Albany, Australië van Bart - WaarBenJij.nu

Penning 16

Door: Ozbart

Blijf op de hoogte en volg Bart

14 September 2016 | Australië, Albany

In Australië is het bier duur. Dat wist ik al, maar daar werd ik laatst weer aan herinnerd. Een Belgische backpacker waarmee ik aan de praat raakte had nog niet gegeten ‘s avonds, en stelde voor in een pub te gaan eten. De eerst plek waar we naar binnen gingen had net de keuken gesloten. Dan maar een pilsje. “Do you have something local”, vroeg hij. Nou dat hadden ze wel, dus dacht ik dat neem ik ook. (Voeg hier het geluid van een kinkelende kassa in; Kesjing….) Dat was dan 24 dollar! Voor twee pinten, dat wel. Maar dan toch.

Elk nadeel hep z’n voordeel, of andersom, of zoiets. Nou wat die prijs hier doet is dat het veel mensen thuis aan het brouwen zet. Dat is dan bier puur voor eigen consumptie, maar de liefhebber maakt graag wat speciaals! Op bezoek bij een oud collega van het hostel destijds blijkt dat deze zijn hobbie zeer serieus neemt en probeert goede en speciale bieren te brouwen. Op bezoek heb ik er verschillende mogen proeven. De meest speciale was een “imperial beer”. Het was een zwaar biertje zo dik als port is, vergeleken met gewone wijn. Het had de smaak van drop en espresso en donkere pure chocolade. Zoiets kun je niet kopen! Voor dit bezoek dacht ik dat we even langs gingen voor een kort bezoek, maar met dit alles is het een erg leuke middag geworden!

Verder heb ik hier nu iedereen gezien die ik graag wilde zien. Jenny, Nathan, Dinah en de kinderen die ik vorige keer heb leren geocachen. Brendan and Stefanie hebben sinds vorige keer twee jongens gekregen. Daar ben ik op de barbecue geweest. Dat was gezellig en daar heb ik vis van de barbecue gegeten!! (grouper, of wel tandbaars. Was eigenlijk best lekker).

Dat was het voor nu. Tot de volgnde keer.


  • 14 September 2016 - 09:42

    Danny Van Der Aa:

    Hoi Bart,
    Fijn om te lezen dat het allemaal goed gaat en je het naar je zin hebt.
    Als je ooit wat biertjes over hebt houden wij ons aanbevolen (staan ze ook in untappd?).

    Groeten vanuit Veghel.

  • 14 September 2016 - 11:08

    Ilonka Armando Guus En Bram :

    Hoi Bart

    Leuk weer een verhaaltje van Bart! De jongens hier vinden het ook super leuk om mee te lezen

  • 14 September 2016 - 11:15

    Ilonka Armando Guus En Bram :

    Even de mijn verhaaltje afmaken iets is er fout gegaan! Jeetje wat duurt voor 2 pintjes! Dan snap ik wel dat de mensen zelf thuis gaan brouwen! Klinkt wel lekker chocolade drop en espresso! Al lust ik geen bier lijkt me het wel lekker! Wat jij VIS gegeten hoe kan dat nou? Of hadden ze daar geen varkensvlees

  • 14 September 2016 - 11:28

    Ilonka Armando Guus En Bram :

    Goed hoor dat je dat gegeten hebt!! Fijne te lezen dat het goed met je gaat! Leuk dat je iedereen weer gezien heb die je daar graag wilde zien! Leuke foto's. Dikke kus van Guus en Bram. Heel veel plezier en tot het volgende verhaal!

    Groetjes uit Uje

  • 14 September 2016 - 12:58

    Sjannie En Henk:

    Hallo Bart,
    Eén avondje doorzakken en je bent een vermogen kwijt daar. Wel leuk om dat te lezen. En was het een grote verrassing dat je op bezoek kwam? Ook de foto's laten zien dat het goed met je gaat, houden zo.
    Groetjes Sjannie en Henk

  • 14 September 2016 - 14:18

    Elke:

    Wauw Bart!
    Vis gegeten zelfs! Moet niet gekker worden... ;)
    Wat fijn om te horen dat je het naar je zin hebt en dat je de mensen hebt kunnen ontmoeten die je graag wilde zien. En het is inderdaad wel erg duur voor twee biertjes! Niet gek dat de mensen daar thuis gaan brouwen..
    Veel plezier nog en ik kijk uit naar het volgende verhaal.

    Groetjes Elke

  • 14 September 2016 - 17:17

    Wies En Toon:

    hoi Bart,

    Wat een duur biertje ,maar dat doe je maar een keer hahaha wel leuk dat je de rest ook weer allemaal gezien hebt en dat je dalijk ook zelf bier kunt brouwen...... maar nog heel veel plezier op je volgende stekkie,

    Groetjes ons houdoe


  • 15 September 2016 - 08:08

    Bart :

    De biertjes staan niet op untapd, en wat ik heb gehad is helaas op. Kun je ook niet in een warme backpack bewaren. Dan poppen ze open en dat geeft een zooi!!

    Ja vis gegeten ja.... Lang verhaal, maar uit fatsoen vond ik dat ik het moest proberen, en ik ben blij dat ik dat heb gedaan. Ik hoef nog steeds niet gelijk naar de Visscher bij thuiskomst, maar de eerste stap is gezet.

    Een hele grote verrassing was het niet. Ik had onder mijn naam proberen te boeken :). Maar buiten dat natuurlijk wel.

  • 15 September 2016 - 20:43

    Maaike Stevens:

    Vis....? jij.....? dat is op zich al best een foto waard hahaha Hier is de eerste brief van reizende oom ?Roel aangekomen.
    Ze vonden het té gek!
    Pat wil ook eens bier proberen te brouwen. Misschien kun je hier eens wat proeven als je terug bent. Dat hoeft niet in je backpack!
    Nog lekker genieten daar! Doen we hier ook trouwens...... 15 september en 30 graden pffff......

  • 21 Oktober 2016 - 21:26

    Jan En Els:

    Hoi Bart,
    Duur pilsje verder gaat het goed zijn nog een verhaal achter , drukke werkzaamheden
    maar de groeten van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bart

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 499
Totaal aantal bezoekers 120354

Voorgaande reizen:

28 Juli 2016 - 18 Juli 2017

Opnieuw op pad

19 Maart 2015 - 05 April 2015

Met de trein door Europa - Part II

12 December 2013 - 20 December 2013

Portugal

17 December 2012 - 12 Januari 2013

Australie 2012-2013

07 Juli 2012 - 08 Juli 2012

There and Back again

24 Maart 2012 - 08 April 2012

Kdeng Kdeng - Europa

22 Oktober 2011 - 29 Oktober 2011

Op zoek naar klavertje drie

23 Juli 2010 - 01 April 2011

Thailand, Australië en Nieuw-Zeeland 2010

03 Augustus 2009 - 05 Augustus 2009

Texel verkennen

17 Mei 2009 - 24 Mei 2009

Weekje Denemarken

22 November 2007 - 21 Juli 2008

Acht maanden Australië

Landen bezocht: