Alweer - Reisverslag uit Albany, Australië van Bart - WaarBenJij.nu Alweer - Reisverslag uit Albany, Australië van Bart - WaarBenJij.nu

Alweer

Door: Ozbart

Blijf op de hoogte en volg Bart

07 September 2016 | Australië, Albany

Nog geen grote avonturen beleefd, maar voor mij wel iets leuks.Tijdens mijn eerste reis in Australië ben ik er drie en een halve maand geweest. Het was de plek in Australië waar ik gewerkt heb. Albany. Ik werkte in het hostel, waar ik begon met worstjes bakken op de barbeque voor een gratis nacht per week. Later werd ik weekend-nacht-manager om mensen te helpen die bijvoorbeeld ‘s avonds en ‘s nachts zichzelf uit de kamer hadden gesloten. Zo mocht ik de hele week gratis blijven. Verder heb ik toen twee weken aardbeien geplukt, en twee maanden in een vleesfabriek gewerkt. Door die tijd heb ik wat mensen leren kennen. Vandaar dat ik in Australië terug wilde gaan naar deze plek om goeiendag te zeggen.

Het is leuk om de mensen hier weer te zien. En in de hostels is nog steeds een leuke sfeer. Het is iets waar ik om te beginnen weer een beetje in moet komen, maar nu de jatlag zo’n beetje achter me ligt begint dat steeds beter te lukken. Samen koken en eten is een hele goeie manier om met andere reizigers op te trekken, en dat heb ik al gedaan hier. Zo ken ik het hier ook, en ik hoop het op veel andere plekken tijdens het reizen te vinden, want dat maakt het zo leuk. Albany zelf is nog steeds dat mooie plekje aan de zuidwest kust. Ze hebben bij het strand voortaan een net in de zee tegen haaien. Ja dat was mis gegaan toen ik hier de eeste keer was. In die tijd is iemand die aan het zwemmen was gebeten! Brrr. Ik moet er niet aan denken, want ik ging wekelijks in dat water. Verder is het hier lekker rustig. De winter is voorbij en de lente begint hier. Als de zon schijnt kun je in je shirt naar buiten. Maar ‘s nachts kan het goed koud worden, en vandaag heeft het een paar keer goed geregend. Zondag ga ik barbequen bij Stefanie en Brendan. Hopelijk schijnt de zon dan weer!

Tot en met maandag ben ik dus zeker hier… Maar wat dan??? Zal ik naar het noorden gaan? En dan met een tour? Of een eigen auto?? Of ga ik naar Broome en huur ik er daar één? Ik heb alle tijd van de wereld, maar ik moet er toch maar eens voor gaan zitten wat ik hierna ga doen…

Hier zijn een paar foto’s…



  • 07 September 2016 - 12:00

    Ilonka Armando Guus En Bram :

    Hoi Bart
    Leuk weer een verhaaltje van Bart! Leuk je bent bij jouw Hostel aangekomen gezellig! Fijn dat je al weer van de jetlag bent bij gekomen! Wij gaan duimen voor jouw dat het zondag droog is! Waar je naar toe gaat na maandag dat mag je lekker zelf uitzoeken maar ik zou als ik jouw was een auto huren! Lekker zelf rond touren! In iedere geval succes maar daar kom jij wel uit! Leuke foto's. Heel veel plezier daar waar je nu bent. En tot snel!

  • 07 September 2016 - 12:59

    Ties:

    Hoi ome Bart,

    Wat leuk om je verhaal te lezen. Klinkt heel gezellig dat je bij dat hostel bent waar je vorige keer gewerkt hebt.
    Ik heb ook nog een nieuwtje... ik kan lopen!
    Mama vertelde dat ze jou stiekem al een filmpje had gestuurd dus ze heeft de verrassing een beetje verpest maar goed. Heb wel een beetje blauwe billen en knieën maar het gaat steeds beter.
    Nou heel veel plezier nog ome Bart en tot Skype!

    Dikke knuffel,
    Ties

  • 07 September 2016 - 15:45

    Tonny Schel:

    Bart, ken je ons nog? Dansvrienden van je ouders, wij wonen nu in St. Anthonis.
    Ik vind hem spannend om je te volgen in dat geweldige Australie
    .10 jaar geleden alweer dat wij daar 8 weken waren!!
    Ben heel benieuwd naar je volgende verslag. GENIET ERVAN BART.
    Tonny en HarrieT

  • 07 September 2016 - 17:09

    Sjannie En Henk:

    Hallo Bart,
    Waren de mensen daar ook blij jou weer te zien? En kende ze je nog?
    Wat een luxe dat je kiezen welke bestemming je volgende is.
    Welke bestemming het ook wordt, met jou verslagen en mooie foto's reizen we gewoon met je mee.
    Groetjes Sjannie en Henk

  • 07 September 2016 - 21:05

    Wies En Toon:

    hoi Bart,

    wat fijn dat je weer wat bijgetankt hebt en nu alle tijd hebt om vreselijke leuke dingen te gaan doen,
    de keus is aan jou en we horen het wel, veul plezier en groetjes ons houdoe

  • 08 September 2016 - 12:00

    Petra Van Strien:

    Hoi Bart,
    Fijn om weer je mooie verhalen te mogen lezen. Je zit weer lekker op je plek. Is leuk om te horen.
    Wat je keuze ook zal zijn, geniet ervan!

  • 08 September 2016 - 20:22

    Maaike:

    Ha die Bertje, tof dat je weer " home sweet home" gevoelens hebt daar! En leuk dat dat net de lente begint! Veel plezier nog, wij moeten zaterdag feest vieren voor Pat zonder jou!

  • 13 September 2016 - 17:22

    Els Wete:

    Hoi leuk te lezen dat je het naar je zin hebt.Genieten maar groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bart

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 466
Totaal aantal bezoekers 120365

Voorgaande reizen:

28 Juli 2016 - 18 Juli 2017

Opnieuw op pad

19 Maart 2015 - 05 April 2015

Met de trein door Europa - Part II

12 December 2013 - 20 December 2013

Portugal

17 December 2012 - 12 Januari 2013

Australie 2012-2013

07 Juli 2012 - 08 Juli 2012

There and Back again

24 Maart 2012 - 08 April 2012

Kdeng Kdeng - Europa

22 Oktober 2011 - 29 Oktober 2011

Op zoek naar klavertje drie

23 Juli 2010 - 01 April 2011

Thailand, Australië en Nieuw-Zeeland 2010

03 Augustus 2009 - 05 Augustus 2009

Texel verkennen

17 Mei 2009 - 24 Mei 2009

Weekje Denemarken

22 November 2007 - 21 Juli 2008

Acht maanden Australië

Landen bezocht: