Naar Flåm - Reisverslag uit Flåm, Noorwegen van Bart - WaarBenJij.nu Naar Flåm - Reisverslag uit Flåm, Noorwegen van Bart - WaarBenJij.nu

Naar Flåm

Door: ozbart

Blijf op de hoogte en volg Bart

26 Maart 2015 | Noorwegen, Flåm

Nadat ik het goed naar mijn zin heb gehad in Aarhus, keek ik nog eens goed naar de kaart van Europa. Het plaatsje Hirtshals, helemaal boven in Denemarken, is met de boot verbonden met meerdere plaatsen in Noorwegen. Dat leek me wel wat, en ik nam de trein in die richting. Met internet in de trein probeerde ik een plek te vinden om daar te slapen. toen bleek dat ik aan het hostel aldaar meer dan 60 euro kwijt zou zijn, besloot ik iets anders te zoeken. Ik vond een bed and breakfast, vlak bij het station. Eenmaal daar aangekomen bleek het allemaal heel netjes en zo, maar wat wel wat vreemd was voor me was dat ik bij de mensen door de keuken moest, voor ik naar de wc of douche kon. Toch wel gedaan, en er was niets mis mee, maar toch.

Vanuit Hirtshals dacht ik met de boot naar bergen te gaan.Helaas ging die boot een paar dagen niet, dus toen heb ik een plekje naar een haven dicht bij Oslo geboekt. Dat was nog best een eind naar de boot, 2,5 kilometer, maar dankzij de gratis 'city bikes' geen probleem.

Het water was nogal onrustig. De boot ging heen en weer. Het gevoel dat ik wel vaker heb op een boot kwam weer naar boven, en ineens was ik maar wat blij dat de boot naar Bergen niet ging, want dat is een heel eind langer. Tegen het einde van de bootreis weed het water rustiger. Maar voor mij was het nog niet voorbij. Ik moest nog kijken hoe ik in Oslo zou komen, dus ik pakte de kaart erbij. Wat toen bleek was dat er helemaal geen rails lag in de plek waar we aankwamen. Een bus verder, maar daar aangekomen reed de trein naar Oslo niet. Poe poe...
Bijna 3uur na de boot ben ik al bussend toch in Oslo aangekomen. Daar heb ik dan ook maar gelijk twee dagen geboekt om 'uit te rusten'

Na dat rusten wilde ik weer snel verder. De spoorlijn tussen Oslo en Bergen zou heel mooi moeten zijn. En nog mooier als je halverwege uitstapt en 'de mooiste spoorlijn ter wereld' naar Flåm neemt. Nou dat heb ik dus gedaan.

Kijk maar; Het was al die moeite waard!

  • 26 Maart 2015 - 20:45

    Ans :

    Hey Bart ,
    Leuk deze rond toer ,toen ik de foto's zag van de flamsbaan moest ik denken aan 2 jaar geleden toen wij
    daar waren.
    Wij hebben ook in deze trein gezeten en dat heeft heel veel i druk gemaakt echt prachtig.Alleen bij ons
    was het zomer.
    nou ik denk dat je nog veel mooie dingen gaat zien .
    Ik zou zeggen nog een heel fijne vakantie verder en geniet ervan .

    Groejes Ans

  • 27 Maart 2015 - 09:21

    Pap En Mam:

    Lang zal hij leven lang zal hij leven lang zal hij leven in de gloria in de gloria in de gloria. Hieperdepiep hoera, hieperdepiep hoera hieperdepiep hoeraaaaaaaa!!!!!!!
    Hartelijk gefeliciteerd met je ............. (mag ik niet hardop zeggen) verjaardag en geniet nog van je vakantie.

    Groetjes Pap en Mam

  • 27 Maart 2015 - 10:11

    Fam. Van Bakel :

    Hoi Bart

    Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag. Geniet van de mooie dingen die onderweg ziet.

    Groeten jovanka, bas, Nikki en Zoë

  • 27 Maart 2015 - 10:54

    ArmaArmando Ilonka Guus En Bram:

    Lang zal hij leven, lang zal hij leven in de gloria, in de gloria, in de gloria! Hieper de piep hoera! Een heeeeeeeeeeele fijne dag vandaag! En een hele fijne reis in Noorwegen en verder! Trein reis van Flâm hebben wij ook gedaan toen wij in Noorwegen waren echt een super mooie tocht was dat dat klopt! Geniet er nog maar van!
    Dikke verjaardagsknuffels en kusjes van jouw 2 vriendjes!
    Groetjes Armando Ilonka Guus en Bram xx

  • 27 Maart 2015 - 18:06

    Sjannie En Henk:

    Hallo Bart,
    Op de eerste plaats , Hartelijk Gefeliciteerd met je verjaardag, hopelijk maak je er daar er een mooie en gezellige dag van. Leuke foto's heb je weer gestuurd. Wij wensen je een hele leuke tijd daar, geniet ervan.
    Groetjes tante Sjannie en ome Henk

  • 28 Maart 2015 - 06:59

    Bart :

    Dank jullie wel voor de berichten en verjaardagswensen. Ik zal snel weer wen nieuw bericht schrijven.
    Tot snel!!

  • 28 Maart 2015 - 08:35

    Wies En Toon:

    Hoi Bart,

    Nog gefeliciteerd dikke kus en geniet van je reis,
    Lieve groetjes ons

  • 28 Maart 2015 - 08:44

    Kim:

    He Bart,
    Ziet er weer top uit allemaal zeg!!
    Heel veel plezier nog!

    Groetjes Kim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Flåm

Bart

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 516
Totaal aantal bezoekers 120367

Voorgaande reizen:

28 Juli 2016 - 18 Juli 2017

Opnieuw op pad

19 Maart 2015 - 05 April 2015

Met de trein door Europa - Part II

12 December 2013 - 20 December 2013

Portugal

17 December 2012 - 12 Januari 2013

Australie 2012-2013

07 Juli 2012 - 08 Juli 2012

There and Back again

24 Maart 2012 - 08 April 2012

Kdeng Kdeng - Europa

22 Oktober 2011 - 29 Oktober 2011

Op zoek naar klavertje drie

23 Juli 2010 - 01 April 2011

Thailand, Australië en Nieuw-Zeeland 2010

03 Augustus 2009 - 05 Augustus 2009

Texel verkennen

17 Mei 2009 - 24 Mei 2009

Weekje Denemarken

22 November 2007 - 21 Juli 2008

Acht maanden Australië

Landen bezocht: