Op weg - Reisverslag uit Århus, Denemarken van Bart - WaarBenJij.nu Op weg - Reisverslag uit Århus, Denemarken van Bart - WaarBenJij.nu

Op weg

Door: Ozbart

Blijf op de hoogte en volg Bart

24 Maart 2015 | Denemarken, Århus

Zo. Bij deze een berichtje uit Oslo. Uit Oslo? Ja. Voor de genen die het nog niet hadden meegekregen, ik ben weer met een Europees treinkaartje aan het rondtrekken door Europa.

Vorige week donderdag ben ik hiermee begonnen vanuit Goch. Daar had ons mam mij op het station afgezet. Mijn eerste stop was Hamburg waar het eigenlijkbest lekker weer was. Ik wilde al wel richting het Noorden en waar ik huiverig voor was is dat het daar natuurlijk wrel steeds kouder wordt. Zeker zo vroeg in het jaar. Nu bleek het er warmer te zijn. Ik kon zonder moeite mijn jas uit doen.

Na een kort maar erg leuk verblijf in Hamburg ging ik door naar Aarhus in Denemarken. Ik had al snel een hostel gevonden. In de kamer trof ik een soort van studentenkamer aan. Wel 4 stapelbedden, maar ook een buro met een pc kast eronder en monitor en toetsenbord erop (En wat kruimels hier en daar). Al snel werd duidelijk dat dat van een student was. Of ie nou op beters aan het wachten was of het wel prima vond zo, weet ik eigenlijk nog steeds niet, maar hij vond het wel prima dat ik wat geld gaf en zo voor weinig een avondmaal zou koken. Dan had ie voor de volgende dag ook nog wat (Nee hoor; Hij kreeg savonds laat nog een keer honger)

In Aarhus heb ik twee musea bezocht. De eerste was een soort van terug in de tijd stad met verschillende periodes. 1800 1927 en 1974. Vooral die laatste vond ik erg leuk. Je waande je door straten van die tijd. Met foto winkel, supermarkt en een heuse elektronica zaak. Verderop waren er een paar appartementen en een kantoor uit die tijd. Daar kon je naar binnen en je mocht overal aan zitten. Zelfs de telefoons werkte en je kon zo de andere appartementen bellen.

Tweede van die dag was ARoS. een kunstmuseum. Dat was ook heel erg leuk. Er waren vooral veel ruimtes met heel onverwachte dingen. bijvoorbeeld een grote zwarte ruimte met daarin een hokje. Daar binnen was het net of er een hevige storm aan de hand was. Een andere ruimte was gevuld met gekleurde mist. je kon geen meter voor je uit zien. Er is daar te veel om op te noemen.

Hier wat fotos van mijn reis zover. Tot het volgende bericht

  • 24 Maart 2015 - 20:10

    P@je:

    Die keuken lijkt me erg onhandig ;) !

    Grtz

  • 24 Maart 2015 - 20:34

    Bart :

    He He Pat. Bedankt voorde tip. ik heb de aannemer meteen aan het werk gezet!

  • 24 Maart 2015 - 21:09

    Maaike:

    Ha die bertje,
    Mooi avontuur alweer!!! Een hippo meegenomen op reis? Of zie ik t verkeerd.... lijkt wel een waar is wally fotoboek haha! Lekker van genieten daar, we horen wel weer van onze reizende oom roel!

  • 24 Maart 2015 - 22:33

    Bart :

    Klopt inderdaad! Goed gezien :D

  • 24 Maart 2015 - 22:42

    Ilonka Armando Guus En Bram:

    Hey bart
    leuk om weer iets van je te horen! Leuk verhaaltje fijnz'n student op je kamer en die dan ook nog voor je kookt! Leuk foto's en wat een leuke museums beb je gezien! Heel veel plezier en tot het volgende verhaal!
    Groetjes uit Uden

  • 25 Maart 2015 - 13:15

    Michiel:

    Goed bezig Bart!

    Scandinavië is erg leuk!
    In Oslo zeker even een te duur pilsje gaan drinken in het RADISSON BLU PLAZA HOTEL! Die hebben nl. een goede skybar met een gaaf uitzicht over Oslo!

    Mocht je naar Stockhom doorreizen dan zou ik echt zeker even naar het Vasa museum gaan.

    Ben benieuwd naar de volgende stops in de reis.

    Grtz, Michiel


  • 25 Maart 2015 - 15:33

    Petra Van Strien:

    Wat dacht je Bart; "Ik ga er nog even tussenuit". Heel veel plezier met je ontdekkingstocht door Europa.
    Ik kijk weer uit naar je verhalen.

    groetjes Petra

  • 25 Maart 2015 - 18:11

    Bart :

    Hoi Ilonka, Armando, Guus en Bram.
    Ja dat vond ik ook en het smaakte prima. Volgende verhaal komt zo.

    Michiel, als ik weer in Olslo ben zal ik eens gaan kijken.

  • 25 Maart 2015 - 19:36

    Els:

    Ha die Bart weer lekker aan het reizen. Geniet er maar lekker van ,maar lukt jou wel.
    Heel veel groetjes van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Denemarken, Århus

Bart

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 120336

Voorgaande reizen:

28 Juli 2016 - 18 Juli 2017

Opnieuw op pad

19 Maart 2015 - 05 April 2015

Met de trein door Europa - Part II

12 December 2013 - 20 December 2013

Portugal

17 December 2012 - 12 Januari 2013

Australie 2012-2013

07 Juli 2012 - 08 Juli 2012

There and Back again

24 Maart 2012 - 08 April 2012

Kdeng Kdeng - Europa

22 Oktober 2011 - 29 Oktober 2011

Op zoek naar klavertje drie

23 Juli 2010 - 01 April 2011

Thailand, Australië en Nieuw-Zeeland 2010

03 Augustus 2009 - 05 Augustus 2009

Texel verkennen

17 Mei 2009 - 24 Mei 2009

Weekje Denemarken

22 November 2007 - 21 Juli 2008

Acht maanden Australië

Landen bezocht: