There and back again - Reisverslag uit Marigny, Frankrijk van Bart - WaarBenJij.nu There and back again - Reisverslag uit Marigny, Frankrijk van Bart - WaarBenJij.nu

There and back again

Door: Ozbart

Blijf op de hoogte en volg Bart

09 Juli 2012 | Frankrijk, Marigny

Zo, Terug van vakantie. Staan de planten er nog netjes bij? Wat kan er weg uit de koelkast. Bah, dit pak melk was al aangesproken, en die vuilniszak had ik voor de vakantie eigenlijk ook al wel weg mogen gooien. Wanneer ik voor de wc sta bekruipt mij een wat vreemde vorm van déja-vú: "Goh ik was hier gisteren ook al..."

Nee het is me niet naar mijn hoofd gestegen, al gelooft niet iedereen dat die mijn plannen kende. Ik ben simpelweg in Frankrijk op bezoek geweest op de camping. Patje, Maaike en Dirk Stevens verblijven daar op een camping. Jaren geleden zou ik dat ook al eens doen toen ze in Ierland waren. Het was er destijds niet van gekomen, en met een nieuwe kans op zak besloot ik mijn nieuwe superzuinige Volkswagen Lupo 3L op de proef te stellen. Nou da's wel gelukt volgens mij.

Zaterdagochtend ging de wekker heel vroeg. Na het voor de laatste dag de kat van mijn ouders te eten geven, douchen, eten, spullen pakken, en dingen doen die ik eigenlijk makkelijk de vorige dag 's avonds had kunnen voorbereiden is het toch gelukt om om 5:00 in de ochtend te vertrekken. De roadmovie was begonnen. In een echte roadmovie worden nogal eens tijdsprongen gemaakt. Bij mij duurde het toch echt tot 14:30 voor ik bij de camping op de parkeerplaats stond. Naast een beetje file bij Nancy door een ongeluk heb ik eigenlijk goed door kunnen rijden. Heerlijk vond ik het, maar na al die kilometers snelweg waren de landweggetjes na de afslag toch wel de slagroom op de taart.

Bij de ingang was één telefoontje genoeg om Patje uit het zwembad te krijgen. Daarna heeft hij met de tentenbaas geregeld dat ik mag blijven logeren. Ik heb zelfs een polsbandje gekregen voor het zwembad. Daarna spullen bij de tent gelegd. De tent staat in een heerlijk rustig hoekje met uitzicht op het meer. En laat dat nou net mooi en blauw zijn, dus dat is geen straf. Snel door naar het zwembad alwaar Maaike en Dirk aan het genieten zijn in het water tijdens een meer dan stralende dag. Ik kom er gauw bij zitten wat dat is toch wel lekker na zo'n lange dag autorijden. De familie Stevens vermaakt zich hier prima, en ik kan ze dan ook alleen maar groot gelijk geven dat ze het er hier twee weken van nemen! Met alle faciliteiten en de rust is er maar weinig rede om de camping te verlaten.

Na een dutje van Dirk en wat rustig gebuurt op het terras is het voordat we het door hebben al weer tijd voor de grill. Geen kip of vis te bekennen! (Dankjewel :) Het smaakte goed, zeker ook inkombinatie met de Kronenbrouw. Meteen daarna de afwas gedaan en met een ijsje een rondje gemaakt. Daarna was het bedtijd voor Dirk.

Als laatste die dag hebben Patje en Maaike mij machiavelli geleerd. Een heel leuk kaartspel dat binnenkort ook een aankoop van mij kan verwachten. Toen was het ook bedtijd voor de rest, en met dat vroege opstaan en autorijden viel ik dan ook als een blok in slaap.

We werden met regen wakker op zondag. In die regen ging Maaike voor ons broodjes halen. Het koste nog even moeite om Dirk wakker te krijgen. Hem lijkt al dat geluid om hem heen niets te schelen. Maaike kwam terug met van die stokbroodjes en een assortiment aan zoete broodjes. Dat was allemaal erg lekker, en wat ook lekker was, was dat de regen er lekker mee stopte. Zelfs de zon brak weer door. Het was alleen niet warm genoeg om meteen weer te gaan zwemmen. We hebben nog maar een keer het spel gespeeld, en uiteindelijk zijn we met Dirk gaan wandelen, langs het meer.

Aan al het goede kwam al weer snel een eind, want voor je het weet is het weer twee uur in de middag, en is het tijd om weer te gaan. Wat voor de een twee dagen duurt duur voor de ander twee weken, en de familie Stevens zat nog maar op de helft. Tijd voor afscheid en tijd om met de Lupo richting huis te gaan. Uiteindelijk ben ik 10 uur 's avonds weer in de Peel aangekomen. Nog een fijne vakantie Patje, Maaike en Dirk. Bedankt dat ik een dag van jullie vakantie deel uit heb mogen maken!!

  • 09 Juli 2012 - 18:39

    Ilonka Armando Guus:

    hoi bart fijn dat je weer een leuke twee dagen op vakantie bent geweest!!en fijn dat je weer goed terug bent gekomen!! Leuke foto's trouwens!! Ik weet wel wat jouw volgende vakantie wordt! Samen met ons naar terschelling!! Groetjes ilonka armando en guus

  • 09 Juli 2012 - 20:15

    Wies En Toon:

    Ha die Bart,
    erggggg korte vakantie maar een erggggggg mooi verhaal , gr ons

  • 10 Juli 2012 - 07:56

    Dini An Ad :

    bart bedankt voor het reis verslag en de mooie vakantiedag die wij zo mee konden beleven van onze familie groetjes .

  • 10 Juli 2012 - 16:24

    Jeanne En Sjef :

    Leuk dat we zo al wat zien en horen van de Fam. Stevens, vooral de foto's zijn leuk om te zien, groeten ons

  • 15 Juli 2012 - 19:26

    Pat, Maai En Dirk:

    En ook wij zijn weer op nederlandse bodem en lezen je verhaal, het was inderdaad heerlijk!!!!!!! tot snel!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Marigny

Bart

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 503
Totaal aantal bezoekers 120351

Voorgaande reizen:

28 Juli 2016 - 18 Juli 2017

Opnieuw op pad

19 Maart 2015 - 05 April 2015

Met de trein door Europa - Part II

12 December 2013 - 20 December 2013

Portugal

17 December 2012 - 12 Januari 2013

Australie 2012-2013

07 Juli 2012 - 08 Juli 2012

There and Back again

24 Maart 2012 - 08 April 2012

Kdeng Kdeng - Europa

22 Oktober 2011 - 29 Oktober 2011

Op zoek naar klavertje drie

23 Juli 2010 - 01 April 2011

Thailand, Australië en Nieuw-Zeeland 2010

03 Augustus 2009 - 05 Augustus 2009

Texel verkennen

17 Mei 2009 - 24 Mei 2009

Weekje Denemarken

22 November 2007 - 21 Juli 2008

Acht maanden Australië

Landen bezocht: