6 - 8 - Reisverslag uit Killarney, Ierland van Bart - WaarBenJij.nu 6 - 8 - Reisverslag uit Killarney, Ierland van Bart - WaarBenJij.nu

6 - 8

Door: Ozbart

Blijf op de hoogte en volg Bart

25 Oktober 2011 | Ierland, Killarney

Zo. Het wordt eens tijd om iets te laten horen.

We wilde eigenlijk met het openbaar vervoer naar schiphol gaan, maar doordat ond werd aangeraden om om 7:00 op Schiphol te staan lukte dat niet. Dan maar met de auto en lang parkeren. De avond voor ons vertrek kom ik erachter dat voor lang parkeren gereserveerd moet worden. Even kijken... "Smart parking"? Nee da's een week van tevoren reserveren. Gelukkig nog een langparkeren gevonden met " een dag van tevoren" reserveren. Precies op tijd.

Zaterdag ging alles goed. Van shuttlebus tot vertrek vliegtuig. Het sloot allemaal goed op elkaar aan. Voor we het wisten zetten we voet op Ierse bodem. Bij budget stond een Skoda Octavia voor ons klaar! Met gemak kunnen we onze spullen hierin kwijt. Het was een uur of 10 's ochtends. De dag was pas net begonnen.

Op naar Kilkenny. Hier aangekomen op een parkeerplaatsje zei Eus: "Hier ligt een cache!". Telefoon aan, even zoeken, en ja hoor. Cache nummer 1! Hierna de pub in gegaan voor heerlijk pubfood als lunch. Accomodatie vinden bleek moeilijker. De Ieren gebruiken hostels en B&B's in het weekeinde namelijk zelf ook. Vooral voor "Stag and Hen parties". Dat zijn vrijgezellenfeestjes hier. Het lijk wel of er erg veel getrouwd wordt hier! Kilkenny is dan ook een erg mooi stadje zoals ook al gereageerd is op mijn vorige berichtje. Helaas is het niet gelukt hier te overnachten. We besloten naar Cashel door te reizen. Hier zijn we in een hostel verbleven. Waarna we meer gecached, naar de pub geweest zijn.

Door te cachen hier komen we erg mooie plekken tegen. kijk bevoorbeeld maar eens naar de foto met de ruine achter de groene brug. Fantastisch toch.

Na Cashel zijn we doorgereisd naar Cobh. Hier kwamen we 'toevallig' terecht, omdat we de grote stad Cork wilde vermijden. Cobh bleek zowaar de vertrekplek te zijn van Titanic's eerste en laatste vaart te zijn. Ik vond het al zo opvallend. onze Bed and Breakfast en alle pubs die we daar bezoekten hadden foto van dat schip aan de muur.

O, ja... De regen duurde tot hier. Gisteren hebben we een droge dag gehad :). En hebben we cachen gecombineerd met de Stone of Blarney. Wederom een fantastische ruine en een honderden jaren oud gebruik van het kussen van een steen. Boven in de toren wordt je op je rug gelegd en met je hoofd richting de afgrond. Dan lukt het om die ene steen te kussen en heb je voortaan... Kijk maar even op http://en.wikipedia.org/wiki/Blarney_Stone

We hebben gecached in de pub gezeten, geshopd en richting de ring of Kerry gereden. We zijn nu in Killarney. Ik ben net wakker in het hostel. Vandaag gaan we hiken naar de top van een berg waar een paar caches liggen. Daarmee zou de stand wel eens gelijk kunnen worden:

caches 8, pubs 8...

• 25 Oktober 2011 - 09:54

Wies En Toon:

hallo allemaal,

Mooie plaatjes, volgens mij een prachtig land (ben een beetje jaloers) dus blijf genieten,

groetjes ons houdoe

• 25 Oktober 2011 - 13:13

Sjannie En Henk:

Hallo Bart,
    Wij zijn net terug uit Bugarije, daar mocht Veerle en Milou mee doen aan de EK acro gym.Wij zijn er samen met ome Henri, tante Tini en de moeder van Milou naar toe geweest.
    Helaas vielen ze niet in de prijzen. We hebben wel veel plezier gehad en leuke en minder leuke dingen beleefd. Nu gaan we jou natuurlijk ook weer volgen. Hopelijk maak je leuke dingen mee. Het is een mooi land zo op de foto's te zien.
    Groetjes tante Sjannie en ome Henk

• 25 Oktober 2011 - 14:08

P@je:

Goed bezig daar! Al wat mooie plekken bezocht! Brings back memories!

• 26 Oktober 2011 - 18:49

Ilonka Armando Guus:

hey die bart

we kunnen je weer volgen met je reis kei leuk zeg!
    zo te lezen en te zien hebben jullie ondanks caches leuke ongevingen gezien! toch leuk zeg dat cachen!
    gelukkig ook een droge dag gehad! heel veel plezier en tot de volgen de keer!

groetjes ilonka armando en guus