Slechts op bezoek - Reisverslag uit Albany, Australië van Bart - WaarBenJij.nu Slechts op bezoek - Reisverslag uit Albany, Australië van Bart - WaarBenJij.nu

Slechts op bezoek

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Bart

16 Augustus 2010 | Australië, Albany

Waar was ik ook al weer. O ja, In Hong Kong. Toen ik een paar maanden geleden mijn vluchtschema kreeg, Viel het me op dat de tijd die ik tussen de vlucht van Bangkok naar Hong Kong en van Hong Kong naar Perth had maar 55 minuten was. Nu had ik nog niet eerder vertraging gehad, en dat verwache ik dan ook niet. Ijsland is erg ver weg vanaf hier. Maar ondanks dat, had die eerste vlucht toch een vertraging, en lande ik zo ongeveer op het het moment dat de vlucht naar Perth zou vertrekken in Hong Kong. Onderaan de gate stond al iemand op mij te wachten met een bordje Perth. De dame van Cathay Pacific wist mij te vertellen dat ik de originele vlucht niet meer ging halen. De originele vlucht zou mij 8 augustus om 22:45 naar Perth brengen. Ik kreeg nu een "boarding pass" voor de eerstvolgende mogelijkheid om vanuit Hong Kong in Perth te komen. Nou ja eigenlijk twee "boarding passes" want ik zou via Sydney vliegen. Heeft er iemand een kaart van de wereld bij de hand? Ja? Mooi! Moet je eens kijken, het is gewoon gekken werk: Van Bangkok naar Hong Kong naar Sydney naar Perth... Uiteindelijk ben ik 13 uur later om twaalf uur 's middags in Perth aangekomen. Meteen naar een al door mij geboekt hostel in Perth gegaan even rustig aan gedaan. Ik wilde de volgende dag naar Albany gaan. Die plek waar ik vorige keer zo lang ben geweest. Maar ik twijfelde omdat ik zo moe was van de reis. Het is toch weer 5 uur in de bus zitten. Uiteindelijk besloot ik om toch maar te gaan. Ik heb het busticket geboekt, het verhaal van Ko Phi Phi voor deze site voorbereid, en ben gaan slapen. 's morgens zou de wekker om 6 uur al af gaan.
En die wekker (m'n telefoon) ging ook af. De bus zou pas om 9 uur gaan, maar ik wilde tijd om mijn tas in te pakken en om om 7 uur ontbijt in het hostel te nuttigen. Dan kon ik mooi om half 8 naar het treinstation. Om het busstation te bereiken moest ik namelijk een stukje met de trein. Ik werdt wakker, deed nog even rustig aan, pakte mijn tas, maar dat ontbijt kwam maar niet. "Slecht geregeld" dacht ik. Dan maar een snelle hap op het station. Maar ook op het station was er niets te eten. Een snelle blik op het matrixbord leerde dat ik op een of andere manier in de verkeerde tijdzone leefde en twee uur te vroeg was op gestaan... Lekker bezig Bart. Maar kijk dan nog eens even op die kaart met de wereld en al die plekken waar ik in de laatste 24 uur ben geweest! Deze keer is het mij vergeven lijkt mij zo!!!
De 10e ben ik om 15:00 in Albany aangekomen. De mensen van dit hostel wisten niet dat ik er vandaag zou zijn. Leuke verrassing dus. Ik heb hier al weer heel wat bijgebuurt. Het is leuk de mensen, het hostel en deze plaats weer te zien, maar de groep van twee jar geleden is niet meer, al zijn er daarvan nog wel twee in Australië. Wie weet loop ik die nog wel een keer tegen het lijf.
Hier hebben Stefanie en Brendan me te eten uitgenodigd voor het avond eten en hebben Shepards Pie voor me gemaakt. Een echte autralische ovenschotel. Smaakte prima. Ik heb meegeholpen het te maken, maar toen Brendan me vroeg om de spuds te snijden had ik nog geen idee dat dat Australish voor aardappel is. Verder heb ik langs de kust echte walvissen gezien. Echt actief waren ze niet. Vandaar geen spectaculaire prijsfoto. Verder ben ik er een keer met de fiets op uit geweest, en heb ik opnieuw de loempia's proberen te maken. Zo mooi als tijdens de kookles in thailand heb ik ze niet gekregen. Maar mijn collega backpackers vonden de smaak erg goed. Mooi toch?
Wel nu. Ik blijf nog een paar dagen hier. Mijn plan is om vervolgens naar de oostkust te gaan. Daar is nog veel te zien, en ik ben er nog niet geweest. Eens kijken hoe de komende tijd uit gaat pakken.

  • 16 Augustus 2010 - 07:02

    Toon En Wies:

    Nou blij dat je uiteindelijk aangekomen bent, heb gister bij je moeder al de foto's van Thailand bekeken, erggg mooi en stoer, nou rust eerst maar eens een beetje uit en dan op naar het volgend avontuur,groetjes ons houdoe

  • 16 Augustus 2010 - 15:01

    Tante Sjannie En Ome:

    Beste Bart,
    Het gaat weer lekker zo te lezen, maar ja soms heb je niet alles zelf in de hand. denk erom je hebt vakantie, dus geniet ervan. Voor ons is het dagelijkse leven weer begonnen, alleen het oppassen begint pas begin september. Vandaag zijn Ilonka en Armando met Guus op vakantie gegaan. Het weer is echt Hollands dan weer heet en dan regen toe.
    Groetjes van ons beide.

  • 17 Augustus 2010 - 14:40

    Armando Ilonka Guus:

    hallo bart
    ja wij zijn op vakantie maar toch kunnen we je volgen. inderdaad een lange reis gehad om in Albany te komen. geocaching ze in australie dan doen wij dat hier (vandaag even niet ivm het weer)tot horens. groet van ons

  • 19 Augustus 2010 - 12:41

    Marga:

    Hoi Bart,

    Ik ben blij dat het goed met je gaat. Maar we missen je natuurlijk wel bij Vanderlande.Vind het wel leuk dat ik je een beetje kan volgen .Maak er maar wat moois van.

    Je collega

  • 19 Augustus 2010 - 18:46

    Tonnie En Dinie :

    Hoi Bart,
    Wat een mooie verhalen allemaal.We hebben ze nu voor het eerst gelezen.
    De foto`s zijn prachtig.
    Bijna niet te geloven dat je dit allemaal gezien hebt.
    We blijven je volgen!
    Heel veel groetjes,
    Tonnie en Dinie
    ook van de rest van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bart

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 120372

Voorgaande reizen:

28 Juli 2016 - 18 Juli 2017

Opnieuw op pad

19 Maart 2015 - 05 April 2015

Met de trein door Europa - Part II

12 December 2013 - 20 December 2013

Portugal

17 December 2012 - 12 Januari 2013

Australie 2012-2013

07 Juli 2012 - 08 Juli 2012

There and Back again

24 Maart 2012 - 08 April 2012

Kdeng Kdeng - Europa

22 Oktober 2011 - 29 Oktober 2011

Op zoek naar klavertje drie

23 Juli 2010 - 01 April 2011

Thailand, Australië en Nieuw-Zeeland 2010

03 Augustus 2009 - 05 Augustus 2009

Texel verkennen

17 Mei 2009 - 24 Mei 2009

Weekje Denemarken

22 November 2007 - 21 Juli 2008

Acht maanden Australië

Landen bezocht: