Iron Maiden - Reisverslag uit Perth, Australië van Bart - WaarBenJij.nu Iron Maiden - Reisverslag uit Perth, Australië van Bart - WaarBenJij.nu

Iron Maiden

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Bart

07 Februari 2008 | Australië, Perth

Toen ik maanden geleden hoorde dat Iron Maiden in Australie zou gaan optreden heb ik nog niet meteen een kaartje gekocht. Ik wilde mij niet aan een bepaalde plaats en tijd binden. Toen ik eenmaal wist dat ik dan en dan in Perth zou zijn durfde ik het wel aan. Uiteindelijk was het nog maar krap want Iron Maiden speelde slechts een dag na mijn aankomst in Perth. Maar dat komt vooral omdat ik besloten had weer terug te gaan naar Melbourne en nu dus voor de tweede keer in Perth ben.

Iron Maiden was voor de eerste keer in Perth. Niet dat ik dat heel erg om mij heen merkte. Menig fan was al een keer naar Londen afgereisd om ze daar een keer live te zien. In de rij voor de ingang van Burswood Dome (een complex met een soort van doek of zeil als dak dat door luchtdruk als een bol omhoog wordt gehouden) raakte ik al gauw met wat fans aan de praat. Het valt ook niet mee om een onderwerp te bedenken om het over te hebben. Jammer genoeg had ik geen eerste klas kaartje, dus na binnenkomst scheidden onze wegen. In de tweede rang had ik al gauw een plekje lekker vooraan de barrier. Het zicht was hier prima. Al gauw stond het hek helemaal vol en ik besloot mijn plekje maar niet meer te verlaten. Tenminste tot ik me omdraaide. Daar stond een vader met zoon en dochter. Die zouden dus niks van de show gaan zien. Nou vooruit dan: Kinderen aan het hek, daar kan ik prima overheen kijken. Pa had zijn liefde voor Iron maiden door weten te geven aan zijn kids, en vandaag zagen ze alle drie de band voor de eerste keer. Mooi toch.

Het optreden was gaaf. Veel vuur, vuurwerk en een hele lading Maiden Klassiekers. Toch blijf je altijd songs missen, maar dat ze Rime of the Ancient Mariner van voor tot achter ten gehore brachten was wel heel gaaf. Das een summer van bijna 15 minuten, en voor mij persoonlijk staat deze op een gedeelde eerste plaats! Al met al een geslaagt optreden dus! Wanneer ik naar festivals of concerten ga, heb ik altijd wel vrienden om me heen, en aloewel ik nooit echt alleen ben in Australie heb ik dat toch wel gemist.

Ook nog even een shirtje gekocht. Helemaal in Aussie stijl!

Goede foto's van het concert heb ik niet kunnen maken. Wel een filmpje!

  • 07 Februari 2008 - 12:49

    Zussie:

    Hey Broer

    Dat filpmje ziet er spectaculair en gezellig uit! haha leuk dat Eddie erin voorkomt!! Wel goed van je joh dat je die kids mooi aan het hek hebt laten staan! Een echt gentleman.
    Spreek je snel weer! Veel plezier in perth en met de rondreis!

    Take care,

    Je zus

    ps. o ja heb je fiets gister even geleend :P haha mijn band was lek.

  • 07 Februari 2008 - 14:37

    Armando En Ilonka:

    ha die bart

    fijn te lezen dat je een fijn concert hebt gehad, leuk te lezen dat je toch wel mensen mist op bepaalde momenten!! en wat ben je toch een aardige meneer om zo maar twee kinderen voor te laten, maar ja ik had ook niet anders van jou verwacht!! wij wensen jou voor de tweede keer heel veel plezier in perth en een hele fijne rondreis!!! toch begin ik (ilonka) wel een beetje jaloers te worden, wat jij allemaal al gedaan hebt en nog gaat doen maar toch doe ik je niet na zo lang!! heeeeel veeeel groetjes uit uje

  • 08 Februari 2008 - 07:09

    Harm-Jan:

    Ha die Bart,

    Na een leuke carnaval is jouw bericht toch van een heel andere orde.
    Lijkt me geweldig om mee te maken en een VET shirt.

    Nog wat nieuws (nou ja, nu inmiddels ouds) vanuit Son.
    Afgelopen zaterdag voor de start van het carnavalsgebeuren was de tent ingestort!
    Met ca 100 man hebben we in één dag de tent afgebroken en opgebouwd zodat 's-avonds het carnaval door kon gaan.

    Groeten,

    Harm

  • 08 Februari 2008 - 08:22

    Toon En Wies:

    Hello Mr. Albertus v.d. Nieuwenhuizen,

    Klinkt goed, net zoals IRON MAIDEN (voor de liefhebbers dan) en dat ben jij zeker aan je verhaal te horen, het is heeel veeel genieten voor jou maar blijf dat ook zeker doen, groetjes uit de zonnige
    Hei van ons houdoe

  • 08 Februari 2008 - 14:03

    Maaike:

    ik zeg hoopa, gaaf shirt!!!
    Groetjes, maaike

  • 24 Maart 2008 - 10:22

    Sjannie En Henk:

    Beste Bart,
    Nog slechts enkele dagen en dan ben je jarig,ver bij ons vandaan maar zoals je ziet we vergeten je niet. Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag en wij hopen dat het een leuke, fijne en gezellige dag mag worden. We wensen je nog vele jaren in goede gezondheid en geniet nog van de tijd dat je daar bent.
    Groetjes tante Sjannie en ome Henk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Bart

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 120363

Voorgaande reizen:

28 Juli 2016 - 18 Juli 2017

Opnieuw op pad

19 Maart 2015 - 05 April 2015

Met de trein door Europa - Part II

12 December 2013 - 20 December 2013

Portugal

17 December 2012 - 12 Januari 2013

Australie 2012-2013

07 Juli 2012 - 08 Juli 2012

There and Back again

24 Maart 2012 - 08 April 2012

Kdeng Kdeng - Europa

22 Oktober 2011 - 29 Oktober 2011

Op zoek naar klavertje drie

23 Juli 2010 - 01 April 2011

Thailand, Australië en Nieuw-Zeeland 2010

03 Augustus 2009 - 05 Augustus 2009

Texel verkennen

17 Mei 2009 - 24 Mei 2009

Weekje Denemarken

22 November 2007 - 21 Juli 2008

Acht maanden Australië

Landen bezocht: