Baan gevonden! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Bart - WaarBenJij.nu Baan gevonden! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Bart - WaarBenJij.nu

Baan gevonden!

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Bart

29 Januari 2008 | Australië, Melbourne

Zo dan nu het bericht bij de foto. Waar zal ik beginnen.... O ja, Perth.

In Perth was het niet zo leuk. Niet dat het daar niet leuk kan zijn, want volgens mij is het best een leuke stad, waar heel erg veel om heen te zien is, maar in Perth had ik een beetje een dip. Ik zat daar niet echt lekker in mijn vel. Daar kwam nog boven op dat het hostel mij helemaal niet beviel. De kamer waar ik in lag stonk verschrikkelijk. Ik ben ondertussen wel wat gewend hier, en ik maak me daar eigenlijk niet zo druk om, maar dit was wel heel erg. Verder hing er een airco met het geluid van een buurman die schilderijen aan het ophangen is, met daaronder een grote bak water om het vocht van de airco op te vangen. Last but not least wordt er vervolgens midden in de nacht iemand eruit gezet die dan nog eens een half uur op de deur blijft staan bonken. Allemaal dingen waar een backpacker wel tegen moet kunnen, maar zoals ik al zei kon ik zelf d'n aard nog niet vinden en dit kwam er allemaal boven op. Toen ik op de tweede dag wat aan het surfen was (op het web wel te verstaan) kwam ik op telegraaf.nl een artikel tegen over de eerste echte wedstrijd van Haase die hij op de Australian Open had. Hij had gewonnen, en met meerdere foto's werdt het publiek getoond met mensen van 'mijn' hostel in Melbourne! Wat had ik zin om terug te gaan... "Even kijken wanneer Haase weer speelt. Ah! donderdag... Het is nu dinsdag... Als ik nou morgen terug kan vliegen... Even kijken: www.jetstar.com.au... Aj, 't is wel aan de prijs, maar 10 nachtjes hostel zijn eigenlijk ook net zo duur... Ach ik doe het gewoon!" Ik had het gewoon echt niet naar mijn zin, en ik wilde nog wel even in Melbourne zijn en wat meer van de sfeer van de Australian open meemaken. Het is echt gekheid, maar ik dacht: mijn vakantie! en ik heb geboekt.

Woensdag heb ik uigecheckt uit het hostel, en om zes uur 's avonds steeg mijn vliegtuig op terug naar Melbourne. Rond een uur of 00:30 kwam ik vervolgens aan in het hostel, waar een paar oude reisgenoten (Matti en Rick) zaten te eten: "Jij zat toch in Perth". Ik heb dat nog vaak gehoord de dagen die volgden, maar ik had het weer naar mijn zin. De volgende dag natuurlijk naar de Australian Open voor de wedstrijd van Robin Haase. Al tijdens de wedstrijd die vooraf ging aan die van Robin was het druk met oranje mensen die een plekje zochten. En uiteindelijk onstondt er een heel oranje vak van voornamelijk backpackers. Ik heb ontzetend genoten van de wedstrijd. Bij elke gelegenheid werdt er gezongen en gejuigd voor Robin, op een - zo heb ik horen zeggen - wat ongewone manier voor tennis. Logisch dat de backpackers daar mee de krant haalden! Robin reageerde niet veel op het publiek tot hij na veel aanmoedinging de vierde set op het nippertje binnenhaalde. Met het hand aan zijn oor liep hij langs onze tribune! Alsof we nog niet genoeg geschreeuw hadden. Gaaf was dat. Uiteindelijk werd het spel pas ver in de vijfde set beslist. Robin Haase had verloren... Ondanks dat kreeg hij nogmaals een staande ovatie van de oranje supporters dat hij in dank af nam door zijn schoenen en sokken aan het publiek te schenken. Dat kun je natuurlijk ook anders opvatten, maar hij was echt blij met ons!

Verder ben ik nog regelmatig wezen kijken. De sfeer op Melbourne park is goed, en doet me zelfs een beetje aan een festival denken. Pilsje halen en weer op de tribune zitten om de wedstrijden te bekijken is geen probleem. Rod Laver Arena kaarten waren me wat te duur, maar op alle andere banen waren ook leuke wedstrijden te zien. Afgelopen zaterdag had ik samen met Erik uit het hostel weer een 'groundticket' gekocht. Dat ik een kaartje waarmee je bij alle banen mag gaan kijken behalve in Rod Laver. We zouden die dag naar de finale van junioren meiden enkel, en rolstoel dames enkel gaan kijken. Dat kon met een groundticket en in beide finales speelde nederlanders. Toen we bij de baan aankwamen waar dat plaats vond was er eerst nog een andere wedstrijd aan de gang. Een mannen dubbel van tennisveteranen. Het was een soort van comedy. Het was geen serieus spel , maar vooral iets om het publiek mee te vermaken. Tijderns het spel stopte de spelers met spelen als er iemand tijdens een game zomaar het stadion inliep; " Can you please wait or sit down. It's rude to just walk in on a game..." Verder werden ballenjongens aan het tennissen gezet, en werd er met een oefenbal gespeeld. Erg comisch allemaal. Daarna begon de eerste finale. De 17-jarige Nederlander Arantxa Rus won de wedstrijd, dus we hebben een heuse kampioene. Ik hoop dat er wat aandacht aan besteed is in Nederland. Dat geld ook voor de rolstoelfinale dames enkel waar zowaar twee Nederlanders tegen elkaar speelde. Esther Vergeer ging er met de hoofdprijs vandoor. Aan het einde van de wedstrijd hoorden we dat we uiteindelijk toch met ons kaartje in Rod Laver mochten om daar de finale van de jongens te kijken. Ik was daar nog niet binnen geweest dus dat leek me wel wat. Het duurde nog even voor we erin mochten want eerst was er nog de finale van mannen dubbel. Tijdens het even rond kijken op het park zagen we dat Novak Djokovic aan het trainen was, dus dat pikten we toch ook maar even mee. Tijdens het eten kwam de organisatie vertellen dat we nu al naar binnen mochten! Zo hebben we zelfs het grootste deel van de finale van het mannen dubbel gezien en ook nog de finale van de jongens. Erg leuk om bij te zijn en dat allemaal voor 20 dollar (12 euro).

Zo, zijn jullie er nog? Wel veel tennis he. En het houdt nog niet op, want ik heb ook een lesje gehad van iemand uit het hostel. We hadden een baan gehuurd in Melbourne waar hij mij wat tennis heeft proberen te leren. Het ging niet onaardig. Ik denk erover om het als ik terug ben eens te gaan proberen! Is wel goed voor mij een beetje bewegen. Hier in Melbourne loop ik ook heel wat af, en ik voel wel dat dat gezond is! Verder heb ik op de Australian open een geweldige souvenir weten te regelen. Op een medewerker van de sponser na ben ik volgens mij de enige niet-ballenjongen met een origineele Australian Open ballkids uniform! Op de foto heb ik het aan ;). Inderdaad toch een beetje carnaval. Al met al kan de titel van dit bericht dus meerdere betekenissen hebben. Voor ballenjongen ben ik niet jong genoeg. Ik heb dus vooral de tennisbaan gevonden.

Ik kan er nog wel even over doorgaan. Moraal van het verhaal is dat ik totaal geen spijt heb dat ik vanuit Perth teruggevlogen ben naar Melbourne. Ik heb het goed naar mijn zin gehad. De mensen met wie ik een goeie tijd heb gehad trekken nu zachtjes aan allemaal verder. En ook ik heb opnieuw een vlucht geboekt naar Perth. In Perth ga ik de 4e februari naar het concert van Iron maiden. En de 9e is er iemand van de groep waarmee ik uit Nederland ben vertrokken met wie ik de westkust ga verkennen. Daarna ga ik echt werken! Melbourne verlaat ik met een goed gevoel, maar ik wil er zeker nog eens een keer terug in mijn leven.

  • 29 Januari 2008 - 08:04

    Wies En Toon:

    ha die Bart,

    Super skon verhaal, blijf genieten daar,
    kijk wel even op kliknieuws want daar staat je huisje op,
    groetjes ons houdoe

  • 29 Januari 2008 - 08:46

    Miranda:

    Hoi Bart, wat klinkt dit toch allemaal verschrikkelijk gaaf! Maar ja, ik heb de AO dan ook op de voet gevolgd als fanaat. Ik ben gewoon een beetje jaloers op je belevenissen! Echt cool dat je 1 van die backpackers was waar de Telegraaf over schreef. Dat je naar Iron Maiden gaat is echt helemaal te gek! Ik ga zelf naar Graspop waar ze ook komen. Heel erg veel plezier daar! Njoy Perth!
    Groetjes Miranda

  • 29 Januari 2008 - 14:12

    Armando En Ilonka:

    hey Bart,
    kei leuk hoor dat je zo snel reageerd na die mooie foto!! wat heb je toch weer veel mee gemaakt in z'n korte tijd aan je verhaal te zien!! en aan de rest van de foto's te zien heb je een goede beslissing genomen om terug te gaan van Perth naar Melbourne,
    want zo te zien was het daar op het plein hartstikke gezellig!! super gaaf dat je volgende week ook maar Iron Maiden gaat alvast veel plezier daar, en natuurlijk ook weer veel plezier in Perth en ongeving!! heel veel groetjes uit uje

  • 29 Januari 2008 - 16:08

    Sjannie En Henk:

    Ha die Bart,ik wist niet dat jij van tennis hield, maar het belangrijkste is dat je het weer naar je zin hebt.Groetjes Tante Sjannie en ome Henk

  • 30 Januari 2008 - 20:25

    Els:

    Ha die bart
    Heb alles gelezen hoor verveeld echt niet.Het is heel wat en geweldig allemaal blijf genieten
    Om jaloers op te worden je bent wel een grapjas .
    groetjes Els

  • 30 Januari 2008 - 23:55

    Renee:

    haha.. tja mooie baan. Tis een mooi moment om uit Melbourne te vertrekken.. Regen :(
    Enjoy Perth en de westkust, moet heel mooi zijn!
    X

  • 02 Februari 2008 - 15:51

    Albert En Karen:

    Hey fovoriete ICT-er!!!

    Hoe is het met je? Met ons is alles goed! Hier gebeuren niet van die spannende gebeurtenissen maar wij hebben dan ook geen rugzak op onze rug (misschien dat dat scheelt;))

    Groetjes van ons,

    ps kom je over een paar maanden weer bij Hurks werken want AVO mist je wel!?!?!?!? Anders kom je maar een kopje koffie halen in Mierlo (ons bijna nieuwe stekkie)

  • 05 Februari 2008 - 02:22

    Gerdien:

    Heej Bart!! Wat gaaf zeg, al die verhalen over het tennis. Jammer dat ik maar 1 dagje ben geweest... In Hobart heb ik wel de finale van de heren gezien met het hele hostel, dat was wel erg leuk! Maar je zit nu dus weer in perth?? ik hoop dat je het er nu wel naar je zin hebt! Met wie van de groep ga je de westkust verkennen??

    Groetjes vanuit Nieuw Zeeland!!

    Gerdien

  • 06 Februari 2008 - 12:53

    Maaike:

    Groot gelijk joh, als iets je niet bevalt, gewoon gaan! Je bent niet zo ver weg om je te vervelen toch!!! Echt gaaf dat je naar Maiden bent geweest zeg!!! Geniet ervan en tot mails, krabbels etc.!
    Maaike

  • 07 Februari 2008 - 06:53

    Denise:

    Heej Bart!

    Klinkt goed allemaal. In ieder geval tot morgen in Perth!!

    X Denise

  • 07 Februari 2008 - 10:01

    Hanneke:

    Helemaal into tennis! Wat grappig en leuk om je verhalen te lezen.
    Ik heb in Melbourne aan de qualificatie enkelspel meegedaan (al een jaar of 10 geleden). Jammer genoeg 1e ronde al verloren, maar een super ervaring. Nog heel veel plezier en tot op de tennisbaan in de Hei.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Bart

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 120356

Voorgaande reizen:

28 Juli 2016 - 18 Juli 2017

Opnieuw op pad

19 Maart 2015 - 05 April 2015

Met de trein door Europa - Part II

12 December 2013 - 20 December 2013

Portugal

17 December 2012 - 12 Januari 2013

Australie 2012-2013

07 Juli 2012 - 08 Juli 2012

There and Back again

24 Maart 2012 - 08 April 2012

Kdeng Kdeng - Europa

22 Oktober 2011 - 29 Oktober 2011

Op zoek naar klavertje drie

23 Juli 2010 - 01 April 2011

Thailand, Australië en Nieuw-Zeeland 2010

03 Augustus 2009 - 05 Augustus 2009

Texel verkennen

17 Mei 2009 - 24 Mei 2009

Weekje Denemarken

22 November 2007 - 21 Juli 2008

Acht maanden Australië

Landen bezocht: