Roadtrip - Reisverslag uit Sydney, Australië van Bart - WaarBenJij.nu Roadtrip - Reisverslag uit Sydney, Australië van Bart - WaarBenJij.nu

Roadtrip

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Bart

29 December 2007 | Australië, Sydney

Op dit moment ben ik al weer een hele tijd in Melbourne. Hier heb ik kerst en nieuwjaar gevierd. King Street Backpackers is de naam van het hostel waar ik verblijf, en ik heb het er heel goed naam mijn zin. Ik heb hier een hele leuke groep mensen ontmoet, waar ik de afgelopen weken mee heb doorgebracht.

Eerste kerstdag zijn we begonnen met een koud buffet in het hostel. Die hadden dit voor 15 dollar per persoon geregeld (€9,50). Uiteindelijk werden er ook loten getrokken, en werden er een paar kado's weggegeven. En Jawel! Ik had prijs! Ik heb een 25 dollar tegoedbon gekregen van een fietsenverhuurbedrijf hier in Melbourne. Van de week ga ik de fiets huren, ga ik eens links proberen te fietsen in Melbourne! Na de kerstbrunch zijn we naar het strand gegaan. Zo kan het ook.

Ondertussen, eigenlijk vanaf een paar dagen voor kerst begonnen er plannen vorm te krijgen. Niels wilde een auto huren om in een paar dagen "the great ocean road" en natuurpark Grampions te doen. Julia een Duits meisje ging ook mee. Count me in zei ik, en langzaam begon het groepje vorm te krijgen. Ondertussen zou Dennis misschien een baan krijgen. Niet om geld te verdienen, maar vooral om er plezier in te hebben! De horeca gelegenheid belde niet terug. "Pech voor hun" zei hij en deed ook mee. Nou heeft Dennis zelf een auto, dus dat was mooi meegenomen! Debbie had ook zin om mee te gaan, en zo was de groep compleet!

Van tweede kerstdag tot en met de 30e december hebben we in vijf dagen en vier nachten een hoop gezien! Het fijne is dat je als je zelf rijdt, je kunt stoppen waar, wanneer en voor zolang als je wilt. Dat hebben we dan ook gedaan! De great ocean road is kei mooie route langs de oceaan. Zoals de weg langs de oceaan kronkelt is echt mooi om te zien. Langs de weg bevinden zich af en toe "surf" dorpjes, meestal kleiner dan Mariaheide! In Lorne hebben we onze eerste nacht gehad. Overdag hebben we eerst een wandeling gemaakt over een volgens de bordjes gevaarlijk pad, naar een waterval. Daarna waren eigenlijk op zoek naar een gratis camping. Maar toen we deze eindelijk hadden gevonden bleek deze in gebruik te zijn voor de voorbereidingen van "Falls Festival" Dat is een muziekfestival rond oudjaarsavond waar zo'n 15.000 mensen komen. Een geweldig terein voor een festival! Een soort hobbiton, maar dan zonder de huisjes. Uiteindelijk hebben we in Lorne een hostel gevonden dat bestaat uit huisjes van 4 kamers met keuken en badkamer. We hebben daar op de barbeque heerlijke broodjes hamburger gemaakt! In dat huisje zaten wij met een groep van 10 festivalgangers, die daar aan het wachten waren op het begin van het festival. Een hele leuke groep waarmee we 's avonds nog lang geouwehoerd hebben!
De volgende dag had Julia een heerlijk ontbijt voorbereid! Na het goede maal zijn we verder gegaan. Niet veel verder want we hadden een goed strand gevonden. Hier hebben we een middag gelegen. Maar wat ik helemaal geweldig vondt waren de golven! Nog nooit zo hoog gehad! En helder water! Ik heb me in ieder geval voorgenomen om een poging te gaan doen om te leren surfen. Het zal wel niks worden, maar om zo lekker in het water bezig te zijn is vast geweldig! Later die dag hebben we heel wat rondgereden om tenslotte voor een volgeboekt huisjespark te staan. Dan maar een ander zijweggetje. Die eindigde uiteindelijk op een camping zonder receptie. Een Gratis camping!! Mooi! En niet zomaar een camping. Eerder die dag onderweg hebben we meerdere malen de auto aan de kant gezet omdat we een koala hadden gespot. Toeristen, die we zijn, hebben we die meerdere malen op de foto gezet. Maar op de camping zaten die beesten zelfs dichter bij dan ooit! Gewoon in de bomen tussen de tenten in. Eentje kwam zelfs even de boom uit om vervolgens op ooghoogte te gaan zitten eten. Helemaal geweldig was dat. 's Avonds heb ik nog even bij een groepje locals rond het vuur gezeten die mij vertelde dat ik maar niet moet gaan liften. Ja de backpackerkiller zat nu wel vast, maar je wist maar nooit. Nou lekker is dat. Het zou wel een broodje aap verhaal zijn, maar later bleker meer mensen erover te weten. Maar gelukkig zat hij achter tralies. Wanneer je 's avonds twee kilometer verder dan the middle of nowhere zit, en je kijkt naar boven, dan lijkt het wel of er 10 keer meer sterren zijn als in Nederland als het donker is. Best mooi hoor! De volgende dag alles weer ingepakt en weer verder. Die dag hebben we de 12 apostels bekeken. Echt een touristische trekpleister, maar het was leuk om te zien. We zijn zelfs 's avonds terug geweest om de zonsondergang te kunnen zien. Allemaal de moeite waard. Voorla omdat even nadat de zon onder is, er hele groepen pinguins het strand op komen! Het is dan al best donker, maar ik heb het een beetje op foto vast kunnen leggen! Die nacht sliepen wij in een verlaten schoolkampgebouw. Leuk om weer eens te zijn! Er was niemand toen we daar aankwamen, maar dat was niet nodig want nergens zat een slot in :). Hier hebben we nog tot een uur of 3 's nachts op de veranda zitten buurten onder het genot van een.. (die moet ik nog even opzoeken) Op een gegevens moment kam er vanuit het duister van de nacht op het gras een zwart object op ons af. Ja wat is dat dan weer. Het bleef ons op een afstand aanstaren. Dahm wat doe je dan?


Toch maar even kijken. Het was de hond van het kamp. Een soort zwarte labrador of golden retrever. Viel weer mee dus. In de ochtend kwam de eigenaar het geld ophalen. Daarna hebben we het schoolcamp verlaten. We hebben nog even de londenbrige bekeken. Dat is ook een rockformatie in het water. Darna op naar de grampions. In de grampions hebben we geslapen in NedsBeds. Een hostel bestaande uit losse stacaravans. Daar hebben we wederom wildlife gespot. Het veldje achter onze caravan; zeg maar onze achtertuin, werdt toen het ging schemeren bezocht door een stuk ov 30 kangaroos! Ook mooi! Daarna toen het al donker was kregen we bezoek van een spin van +/- 10 cm van poot tot poot. Zeg maar de grootste dikke spin die je wel eens in huis tegen komt maal twee. De volgende dag nog een paar wandelingen door de grampions gedaan. Daar is ook de eerste groepsfoto boven van afkomstig. En weer naar 'huis'.

Huis is een raar begrip als het om het hostel gaat waar je twee weken ingezeten hebt. Maar het is hier toch de plek waar je mensen kent, en het dichtste bij wat je hier thuis kunt noemen. Maar ook dat huis ga ik verlaten. 13 januari gaat mijn vliegtuig naar Perth. Daar blijf ik weer hangen want ik wil daar gaan werken om mijn budget te spekken. Doe ik dat niet, dan ben ik zo weer echt thuis...

Dat zou een mooie afsluiter zijn geweest. Ware het niet dat ik iedereen een gelukkig nieuw jaar wil wensen!

  • 29 December 2007 - 11:21

    Miranda:

    Hoi Bart,
    Wat een prachtige foto's!!! Ongelofelijk wat een paradijs! Ik ben benieuwd naar je verhaal.
    Hoe waren je kerstdagen?
    Alvast happy new year!
    Groetjes Miranda

  • 29 December 2007 - 11:39

    Magda:

    He Bart,
    Een heel gaussi jaar toegewenst!

  • 29 December 2007 - 11:50

    Ilonka En Armando:

    hey bart,
    wat een ongelovelijke mooie foto's, en wat een mooie ongeving het daar, een wat een lieve beestjes!!! die groeps foto is zijn dat de geocaching mensen??? wij zijn wel heel benieuwt naar je verhaal!!
    heel veel plezier met oud en nieuw wij gaan wel proberen om je te bellen als het bij jou zo ver is!!
    heel veel groetjes uit het koude uje!!
    ( het is nu 6 graden!!)
    ilonka en armando

  • 29 December 2007 - 12:59

    Michiel:

    Bartje,

    wat een fantastisch mooie foto''s. Je bent een reis aan het maken om echt jaloers op te zijn!

    Alvast een gelukkige jaarwisseling daar down-under gewenst!

    Groeten,

    Michiel

  • 29 December 2007 - 14:42

    Wies En Toon:

    ha die Bart,

    Ons de ogen uitsteken met al die mooie foto's, vooral die aan het strand, wij doen het wel met -5 maar verschil moet er zijn.hahah

    groetjes ons houdoe

  • 29 December 2007 - 15:24

    Zusje:

    Hey broertje
    Wat een mooie foto's zijn dat zeg! Is dat de groep waar je nu een beetje mee aan het optrekken bent? Die koala's zijn ook erg schattig. Ik w8 op je verhaal.
    take care,

    je zusje

  • 29 December 2007 - 16:04

    Tonny /HarrieSchel:

    Bart,die prachtige foto's van de South Ocean Coast met de London Bridge en The Twelve Apostel brengen mooie herinneringen bij ons boven. Volgens mij stond jij op dezelfde plekken. Voor ons lijkt het of we weer terug zijn in Aussie. Blijf genieten en foto's sturen dan reizen wij weer een beetje mee. Fijne jaarwisseling met je groep
    Groetjes Harrie en Tonny

  • 29 December 2007 - 16:24

    Wivo:

    Hoi Bart,
    Tje wat een foto's.......
    Dat is de moeite waard.
    Alvast een fijne jaarwisseling.
    Groeten Wivo

  • 29 December 2007 - 17:14

    Jeanne En Sjef Beurs:

    Ha die Bart, Wat een mooie foto's, wij weten uit ervaring dat de werkelijkheid nog veel mooier is.Je hebt al heel wat gezien tot nu toe, geniet er van, je kan er een hele tijd op terug kijken. Wij wensen jou een heel gelukkig nieuw jaar toe en nog heel veel reisgenot, groeten Jeanne en Sjef Beurskens

  • 29 December 2007 - 20:19

    Diny:

    Geweldige Foto's Ik wil ook wel voor een paar dagen.Groetjes

  • 30 December 2007 - 03:14

    Gerdien:

    Heej Bart!!

    Hoe is het met je! Wat leuk om de foto's te zien van de plaatsen waar je bent geweest. Dat heb ik allemaal nog tegoed, haha!! Leuk man! Hoe waren je kerstdagen??

    Groetjes Gerdien

  • 30 December 2007 - 11:08

    Henk En Didi:

    Hallo Bart,

    Mooie foto's, dat is echt genieten daar, groot gelijk om zo'n mooie tocht te maken, geniet van het leven en pak elke kans die op je weg komt.
    Wij wensen je een fijne jaarwisseling en zeer veel geluk toe voor 2008

    Goede reis verder en tot ziens

    Henk & Didi

  • 30 December 2007 - 13:19

    Desirée:

    Heej Bart,
    Gave foto's zeg, ben benieuwd naar je verhaal. Hele fijne jaarwisseling, happy newyear en dat het nog reislustig jaar mag worden.
    groetjes Desirée

  • 30 December 2007 - 15:44

    Els:

    Ha die Bart
    Ziet er geweldig uit allemaal ben er jaloers op.En dan die heerlijke zon, wil er ook een beetje van.Nou in ieder geval een vette jaarwisseling en Gezond 2008.
    GROETJES EN XXXX

    Fam Welte

  • 30 December 2007 - 19:27

    Moeder Patje:

    badankt voor je kaart en een fijne reis verder groetjes moeder patje

  • 01 Januari 2008 - 11:34

    Jan En Saskia:

    Wat een hele mooie omgeving, net een ansichtkaart! ongelooflijk dat jij daar nu bent om dat alles te bewonderen.Bij deze willen wij jouw nog een heel gelukkig nieuwjaar wensen.En nog heel veel plezier met de voortzetting van je reis. Nog bedankt voor het kaartje! Groetjes Jan Saskia Cynthia en Lisanne

  • 01 Januari 2008 - 13:13

    Tonnie En Dinie:

    Hoi Bart,
    Wij willen je bedanken voor jou kaart en hierbij jou een gelukkig nieuwjaar toewensen en een hele prettige voortzetting van de reis.
    Hartelijke groeten, Tonnie en Dinie van Asseldonk en de rest van ons

  • 01 Januari 2008 - 13:32

    Jovanka En Bas:

    ha ie bart

    Als je de verhalen en foto's bekijkt zie je dat jij het daar ontzettend naar je zin hebt. Wij hopen dat de rest van de reis net zo mooi mag worden. Kun je de zon alvast deze kant opsturen ???
    Bedankt voor jouw kerstkaart en jij ook een gelukkig 2008

    Jovanka en Bas

  • 02 Januari 2008 - 08:03

    Harm-Jan:

    Hoi Bart,

    Nog de beste wensen voor 2008.
    Flinke storm!

  • 02 Januari 2008 - 10:32

    Maaike:

    Ha die Bertje,
    Zeker gave filmpjes!!! Weer veel leuke dingen gedaan hoor! Gelukkig 2008 trouwens, een jaar dat voor jou langer duurt dan voor mij, want jij bent er eerder aan begonnen, maar maakt het waarschijnlijk tegelijk met mij af! Al gewerkt daar, of gaat dat de komende periode komen?
    Groetjes, Maaike

  • 02 Januari 2008 - 14:09

    Willeke:

    Hey hey,

    hoe gaat ie daar? een goede jaarwisseling gehad?
    Hoe is het weer daar? Hier is het maar koud dus hopelijk schijnt het zonnetje als wij volgende week komen!
    Die storm zag er ook niet echt lekker uit!

    Waar ben je volgende week denk je?

    Wie weet zien we je nog wel!

    Groetjes uit de hei!

  • 02 Januari 2008 - 14:41

    Johan:

    Bart,
    mooie foto's (ben stiekem wel een beetje jaloers hoor en jammer dat jij je shirt nog aan hebt...haha).
    Vanuit een koud Hellimund wens ik je een skon en goei nieuwjaar!!
    Houdoe.

  • 03 Januari 2008 - 19:56

    Els En Tiny:

    Ha die Bart
    Zit hier samen met tante Tiny.om de site te laten zien .ze vraagt of je een koalebeertje mee brengt voor haar .Wil nog even zeggen dat Erik is geslaagd voor zijn rijbewijs.Jully mam zit nu ook hier .
    groetjes van ons allemaal.

  • 05 Januari 2008 - 12:07

    Jerry&Petra&kids:

    Bart,
    Bedankt voor je kaart, same to you!
    We zijn erg benieuwd naat het vervolg van je reis.

  • 07 Januari 2008 - 10:42

    Jos Arts:

    Hallo Bart
    Allereerst een gelukkig en gezond 2008.
    Zo af en toe kijk ik zo tussen de bedrijven door even naar jouw website.
    Dit moet ik niet al te vaak doen want dan word ik echt jaloers, want jij had hier moeten zitten en ik daar!
    Maar natuurlijk vind ik het voor jou harstikke leuk dat je dit allemaal doet en meemaakt. Groot gelijk dus!
    (maar mijn tijd komt ook nog eens)
    Het is goed om te horen en te zien dat je met leuke lui te doen hebt en veel mooie dingen ziet.
    Maar eerlijk gezegd missen wij jouw ook wel een beetje.
    Bart nog veel plezier en je hoort nog van me
    Goeten Jos

  • 07 Januari 2008 - 15:07

    Marga:

    Hey Bart,

    Nog een goed reisjaar in 2008.
    Ik ben een beetje bij je in de buurt geweest. Sri Lanka is toch al halverwege. Af toe leek het weer op wat jij op je hoogste punt gezien hebt.
    Nog heel veel plezier.

    Marga Bekker

  • 08 Januari 2008 - 14:39

    Wies En Toon:

    ha die Bart,

    Wat een prachtig verhaal weer, geniet hier echt van om te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt, die kangeroes mag je wel meenemen maar die spin laat maar daar, nou hoop dat je volgende vlucht voorspoedig verloopt en dat je daar even aan de bak kan voor een extra zakcentje, geniet er nog lekker van en tot de volgende fot's,

    groetjes vanuit de Voorhei, houdoe

  • 08 Januari 2008 - 18:14

    Armado En Ilonka :

    hoi bart
    wat een leuk verhaal!!
    en ja inderdaad je was een spelletje aan het spellen wij herkennen die houding wel!! en leuk dat je een club mensen om je heen hebt waar je mee optrekt!! als ik (ilonka) z'n spin zou tegen komen zou ik zo hard gillen dat jij mijn daar zou horen wat een spin!!! wel leuk al die dieren zo dicht bij!! wij zijn blij te lezen dat je het zo naar je zin hebt, en wij hopen dat je zo snel mogelijk aan werk komt, want anders moeten we je zo snel weer ophalen en dat was toch niet de bedoeling!!nou wij hebben nog genoeg te klesten maar ik ga toch maar weer stoppen, heeeeel veeeel groetjes uit het koude en natte uden!!!


  • 10 Januari 2008 - 11:28

    Sjannie En Henk:

    Ha die Bart
    Eindelijk kan ik danje een berichtje sturen. alleen weet ik niet zeker of het wel perfect werkt. dus laat het me weten of je het ontvangen hebt. Nog bedankt voor je nieuwjaarskaart. Leuke foto's en verhalen. We blijven je volgen, nog veel plezier, Tante Sjannie en Ome Henk

  • 11 Januari 2008 - 17:06

    P@tje:

    Nou het gaat wel allemaal lekker daar zo te lezen!

    Heb je trouwens al getest of het water andersom wegloopt?

    En heb je al Noeknoek's gezien/gehoord aar?

  • 11 Januari 2008 - 17:51

    Albert & Karen:

    Ha die Bart,

    Een beetje laat....maar beter laat dan nooit. De allerbeste wensen voor 2008 & maar er een mooie trip van, we blijven je belevenissen volgen.

    Groetjes van ons.

  • 12 Januari 2008 - 18:21

    Jos Smeets:

    beste bart,
    conform de afspaak weer een reactie van mij. prachtige foto's geven een mooie goede indruk van dit prachtige land.
    maak eens een paar foto's van road trains voor mij.
    dan kan ik deze afdrukken.
    nog de beste wensen voor 2008.

    jos smeets.

  • 13 Januari 2008 - 22:04

    Armando En Ilonka:

    beste bart volgers!!!
    even een tv kijk tip toen bart vertrok naar australie ging rtl travel er ook naar toe ze zaten in het zelfde vliegtuig misschien hebben ze opname's gemaakt tijdens de vlucht.
    de uitzending is op 20-01-08 om 22.30 uur op rtl 5 groeten uit uden

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Bart

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 120338

Voorgaande reizen:

28 Juli 2016 - 18 Juli 2017

Opnieuw op pad

19 Maart 2015 - 05 April 2015

Met de trein door Europa - Part II

12 December 2013 - 20 December 2013

Portugal

17 December 2012 - 12 Januari 2013

Australie 2012-2013

07 Juli 2012 - 08 Juli 2012

There and Back again

24 Maart 2012 - 08 April 2012

Kdeng Kdeng - Europa

22 Oktober 2011 - 29 Oktober 2011

Op zoek naar klavertje drie

23 Juli 2010 - 01 April 2011

Thailand, Australië en Nieuw-Zeeland 2010

03 Augustus 2009 - 05 Augustus 2009

Texel verkennen

17 Mei 2009 - 24 Mei 2009

Weekje Denemarken

22 November 2007 - 21 Juli 2008

Acht maanden Australië

Landen bezocht: